اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

بیانیه رهبر انقلاب می‌تواند موضوع بسیار مهم برای جامعه نخبگان ایران تلقی شود

بیانیه رهبر انقلاب می‌تواند موضوع بسیار مهم برای جامعه نخبگان ایران تلقی شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: بررسی بندبند بیانیه رهبر انقلاب می‌تواند یک موضوع بسیار مهم برای جامعه نخبگان ایران تلقی شود تا بتوانند از فرازهای اعلام‌شده در این بیانیه برای اجرایی کردن این بندها در عرصه‌های مختلف استفاده کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد شهرانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دومین مرحله‌ی خودسازی و جامعه پردازی و تمدّن سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: حرکت عدالت گرایانه نظام جمهوری اسلامی ایران موجب شده که امروز هم مردم روستایی و هم مردم شهری از این موهبت‌ها برخوردار باشند، بچه‌های همه مردم بتوانند تحصیل کنند، به مراکز آموزشی دسترسی داشته باشند، همه برق، آب بهداشتی، دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی داشته باشند و همه بیمه باشند که همه این‌ها گام‌های است که درباره عدالت برداشته‌شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم به مفهوم واقعی موردنظر نظام جمهوری اسلامی در مورد عدالت برسیم هنوز باید راه‌هایی را طی کنیم، ادامه داد: بااین‌حال به نظر می‌رسد اینکه کسی این‌گونه برداشت کند هیچ گامی در جهت عدالت برداشته نشده تفسیر کاملاً غلطی است؛ مقام معظم رهبری تحقق عدالت را هنوز به شکل کامل ندانستند و تأکید داشتند مانند خیلی از بخش‌های دیگر برای دستیابی به آن باید تلاش کنیم.

شهرانی به پیشرفت‌های کشور در علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌ها اشاره داشت و گفت:کشورمان در زمان رژیم منحوس پهلوی حتی از ساخت سیم‌خاردار هم عاجز بود اما هم‌اکنون در حوزه‌های پزشکی و علمی و هوا و فضا ،در حوزه نفت و گاز و کشاورزی و صنایع به پیشرفت‌های شگرفی رسیده‌ایم ، سرعت رشد علمی ما در دولت قبل در دنیا اول شد و در حوزه دفاعی جزو ۱۰ قدرت برتر جهان هستیم .
 
وی بیان داشت: یک مأموریت دیگر مبارزه با فساد است که معظم له این را جزو مأموریت جوانان برشمرده‌اند که نیاز به سازوکار قانونی دارد، بحث بعدی مرزبندی دشمن برمبنای عزت و مصلحت و حکمت است یعنی اینکه در برابر دشمنی که حکمت و مصلحت می‌گوید دشمن است بایستند و آن را دوست ندانند و از آن غفلت نکنند که کشور ضربه خواهد خورد و سایر مأموریت‌ها که هرکدام دنیایی از مفاهیم اساسی است.

وی بابیان این‌که رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند نقشه راه و قطب نمای سیاسی حرکت آینده انقلاب اسلامی تلقی شود؛عنوان داشت : بنابراین بررسی بندبند بیانیه رهبر انقلاب می‌تواند یک موضوع بسیار مهم برای جامعه نخبگان ایران تلقی شود تا بتوانند از فرازهای اعلام‌شده در این بیانیه برای اجرایی کردن این بندها در عرصه‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه