اخبار داغ

کریمی قدوسی:

اغلب چالش‌های سیاسی کشور با تفکر منحط سازش‌کاری ارتباط دارد/ انحرافات دولت‌ها و مجلس‌ها، عامل فرسایش توان انقلاب

اغلب چالش‌های سیاسی کشور با تفکر منحط سازش‌کاری ارتباط دارد/ انحرافات دولت‌ها و مجلس‌ها، عامل فرسایش توان انقلاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید اغلب چالش‌های سیاسی کشور با تفکر منحط غرب‌گرایی و سازش‌کاری ارتباط دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان این که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از چهل سال گذشته را خسارت‌بار توصیف کرده‌اند اظهار داشت: رهبر انقلاب در بخش‌هایی از بیانیه خود از واژه «غفلت» استفاده کرده‌اند و به اعتقاد من ریشه بی‌توجهی و غفلت نسبت به ارزش‌ها و جریان انقلابی به نظام مدیریتی قوا به ویژه دو قوه مجریه و مقننه بازمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کریمی قدوسی با اشاره به این که قوه مقننه به دلیل امکان تولید قانون و ریل‌گذاری قانونی و قوه مجریه به دلیل برخوداری از ابزارهای اجرایی، امکانات گسترده و سازمان‌های عریض و طویل می‌توانند نقشی اساسی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایفا کنند گفت: متأسفانه ما در طول چهل سال گذشته شاهد انحرافاتی غیرقابل اغماض و بی‌توجهی‌های مکرر به ارزش‌ها در این دو قوه بوده‌ایم که این امر به تعبیر رهبر انقلاب، خسارت‌بار بوده است.

,

وی با تأکید بر این که اگر انحرافات در قوا و بی‌توجهی به ارزش‌ها نبود آن‌چه که به دست می‌آمد بسیار بیش‌تر از آن چیزی بود که اکنون به دست آمده است گفت: سخن مذکور رهبر انقلاب از جمله سرفصل‌هایی است که به لحاظ اجرایی و مدیریتی بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر انحرافات ذکرشده وجود نداشت، بسیاری از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجهیم نیز برطرف می‌شد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه خود اشاره می‌کنند که شما جوانان می‌توانید راه پیش رو را به دو طریق طی کنید؛ نخست آن که خودتان تجربه کسب کنید و دوم این که از تجربه گذشتگان استفاده کنید.

,

اغلب دولت‌ها در صراط مستقیمِ مطالبه ارزش‌ها نبوده‌اند

, اغلب دولت‌ها در صراط مستقیمِ مطالبه ارزش‌ها نبوده‌اند,

کریمی قدوسی با بیان این که جوانان باید از تجربه خسارت‌های ناشی از غفلت‌های صورت‌گرفته از ارزش‌ها و جریان انقلابی استفاده کند گفت: در طول چهل سال گذشته برخی از غفلت‌ها به خیانت تبدیل شده است؛ متأسفانه در چهل سال گذشته دولت‌ها اغلب به صورت تمام و کمال در صراط مستقیمِ مطالبه ارزش‌ها نبوده‌اند و مستندات بسیاری نیز در این رابطه وجود دارد.

,

وی با تأکید بر این که در مجالس شورای اسلامی نیز اوضاع به همین منوال بوده است گفت: مصداق این امر مجلس ششم است؛ مجلسی برخاسته از نظام اسلامی و رأی مردم که دست به اعتصاب و تحصن و خروج از حاکمیت می‌زند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انحرافات و فتنه‌های برخاسته از مجالس و دولت‌ها را عامل فرسایش توان انقلاب توصیف کرد و گفت: در این میان نمی‌توان از نقش بیگانگان و سرویس‌های جاسوسی آن‌ها غفلت کرد؛ چراکه آن‌ها با تربیت برخی نیروها، آن‌ها را به سیستم مدیریتی کشور وارد و به این واسطه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کنند.

,

کریمی قدوسی با اعلام این مطلب که من 80 درصد از چالش‌های سیاسی چهل‌سال گذشته با تفکر منحط غرب‌گرا و سازش‌کار مرتبط می‌دانم گفت: متأسفانه این تفکر در برهه‌های بسیاری بر مجالس و دولت‌ها حاکم بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه