اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان:

99 پروژه همدان به بخش خصوصی واگذار شد

99 پروژه همدان به بخش خصوصی واگذار شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه امسال 99 پروژه واگذار شده است، گفت: از 99 پروژه واگذاری شده، یک پروژه نیمه‌تمام، 5 پروژه جدید و 48 پروژه تکمیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان که پیش از ظهر امروز در استانداری همدان برگزار شد، گفت: امسال 99 پروژه استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

وی با بیان اینکه از 99 پروژه،  29 پروژه به منابع طبیعی و دو پروژه به آموزش فنی و حرفه‌ای برمی‌گردد، افزود: تعداد پروژه‌های واگذاری شده به علوم پزشکی دو مورد و جهاد کشاورزی 9 مورد است .

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه ورزش و جوانان چهار پروژه و شرکت شهرک‌های صنعتی یک پروژه به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای چهار پروژه، آب و فاضلاب 15 و آموزش و پرورش 10 پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: آب و فاضلاب روستایی و همچنین جهاد کشاورزی در این واگذاری‌ها روند خوبی را طی می‌کنند.

,

صیدانی گفت: از 99 پروژه واگذاری شده، یک پروژه نیمه‌تمام، پنج پروژه جدید و 48 پروژه تکمیل شده است.

,

 

,

, ,

 

,

امروز سیاست پولی حاکم بر کشور مناسب فناوری نیست

, امروز سیاست پولی حاکم بر کشور مناسب فناوری نیست, امروز سیاست پولی حاکم بر کشور مناسب فناوری نیست,

در ادامه جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، رئیس پارک و علم فناوری استان همدان با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری عنوان کرد: هدف‌گذاری پارک علم و فناوری، برگزاری 10 رویداد استارتاپی در سال جاری بوده  و در 9 ماه توانسته 6 رویداد را برگزار کند.

,

مجید کزازی افزود: حمایت از پارک‌های علم و فناروی برای تولید کالای ایرانی اولویت ستاد اقتصاد مقاومتی است.

,

وی بیان کرد: برگزاری 20 دوره‌ و کارگاه‌ آموزشی هدف سال‌جاری بوده و از این تعداد ما 10 مورد را در طول  9 ماه برگزار کردیم.

,

رئیس پارک و علم فناوری استان همدان در ادامه این جلسه با بیان اینکه حضور در نمایشگاه تخصصی برای صادرات و معرفی واحد‌های فن‌آور، 9 مورد بوده، خاطرنشان کرد: ما در این بخش بیشتر از هدف‌گذاری، نمایشگاه برگزار کردیم.

,

وی با اشاره به اینکه امروز سیاست پولی حاکم بر کشور مناسب فناوری نیست، عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری یک صندوق ریسک پذیر بوده و هدف از تشکیل آن سودآوری نیست بلکه حمایت از ایده‌ هدف است.

,

کزازی گفت: پیگیر اخذ مجوز برای صندوق پژوهش و فناوری هستیم که احتمالا  قبل از پایان سال مجوز صندوق را بگیریم.

,

 

,

, , , ,

«گام دوم» انقلاب آینده نظام را روشن کرد

, «گام دوم» انقلاب آینده نظام را روشن کرد, «گام دوم» انقلاب آینده نظام را روشن کرد,

همچنین در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در حادثه تروریستی که منجر به شهادت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد دست استکبار، ارتجاع و صهیونیست  مشخص است، گفت: سپاه پاسداران انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت و امیدواریم  که باهم و با کار جهادی راه شهیدان را ادامه دهیم.

,

مصطفی آزادبخت با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب با یک پیام راهبردی و کارشناسانه به عنوان گام دوم، تکلیف همه را مشخص کردند و به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمود:« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» اعتقاد داریم.

,

وی عنوان کرد: هر جا که احتیاج هست، رهبر مقام معظم انقلاب بهترین راهبرد را بیان کرده‌اند و گام دوم انقلاب که خطاب به ملت است آینده نظام را روشن کرد و اگر به این دستور اقدام کنیم موفق خواهیم شد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به فرازی از بیانیه رهبر انقلاب در بخش اقتصاد خاطرنشان کرد: ایشان جایگاه اقتصاد را جایگاه ویژه‌ای می‌دانند و در این بیانیه به چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن  و چالش درونی که عبارت است از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی اشاره داشتند.

,

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ضرورت و اولویت دولت است، ادامه داد: رهبر انقلاب در این بیانیه مهم‌ترین عیوب را وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، استفاده‌ اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن،( که رییس مجلس نیز اصلاحات بودجه‌ای را در دستور دارند)، اشاره کردند و ما به اقتصاد مقاومتی احتیاج داریم و باید دیدگاه‌های رهبر را مد نظر قرار دهیم.

,

 

,

, ,

600 میلیارد تومان بدهی دستگاه‌ها به شهرداری و اوقاف

, 600 میلیارد تومان بدهی دستگاه‌ها به شهرداری و اوقاف, 600 میلیارد تومان بدهی دستگاه‌ها به شهرداری و اوقاف,

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه با بیان اینکه اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استفاده مطلوب از حداکثر منابع است به استفاده دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات ملی اشاره کرد و گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم، مشخص شد شهرداری همدان بالغ بر 200 میلیارد تومان و اوقاف 400 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارند.

,

سید ناصر محمودی افزود: امکان استفاده از اوراق تسویه نوع دوم وجود دارد و 180 میلیارد بدهی دستگاه ها به شهرداری و اوقاف قطعی شده و امکان استفاده از اعتبار نوع دوم، استفاده از منابع بانکی وجود دارد تا فرصتی که در اختیار استان هست از منابع ملی برای استان بیاوریم.

,

 

,

, , ,

توسعه انسانی مورد توجه قرار بگیرد

, توسعه انسانی مورد توجه قرار بگیرد, توسعه انسانی مورد توجه قرار بگیرد,

در ادامه معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی گفت: باید بیانیه مقام معظم رهبری را چندین بار بخوانیم، این بیانیه جامع و کامل است و برنامه‌ها باید براساس آن تنظیم شود.

,

محمودرضا عراقی با بیان اینکه ما در بسیاری از رشته‌ها حرفه‌ای هستیم، عنوان کرد:  ما در مدیریت حرفه‌ای نیستیم و در مدیریت حرفه‌ای، باید خواسته‌ها نرم بیان شود. باید در حرفه‌ای شدن خود در حوزه مدیریت کار کنیم. نخستین توسعه‌ای که باید اتفاق بیافتد، توسعه انسانی است.

,

در پایان برخی از اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و به سرورهای مجازی و بحث اهداف ایجاد و چگونگی اقدام و عملیات بر اساس آن‌ها اشاره و به نقاط قوت کمیته که بحث شرکت‌های دانش‌بنیان بود اشاره شد. در ادامه به کمیته گفتمان اقتصاد مقاومتی و بحث حمایت از کالای ایرانی، گزارش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه گفتمان‌سازی، حمایت از مصرف کالای ایرانی و وظایف دستگاه‌ها و تولیدکنندگان اشاره کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه