اخبار داغ

مدیر فرهنگی، اجتماعی محله سلامگاه قزوین خبرداد:

برگزاری دوره "هنر رضایت از زندگی" در قزوین/ مانع طلاق 50 زوج شدیم

برگزاری دوره "هنر رضایت از زندگی" در قزوین/ مانع طلاق 50 زوج شدیم
مدیر فرهنگی، اجتماعی محله سلامگاه قزوین گفت: طرح پیشگیری از طلاق با عنوان "هنر رضایت از زندگی" در محلات قزوین آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام میلاد قلی‌پور در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت 16محله قزوین توسط سازمان تبلیغات از سال گذشته آغاز شد و در هر محله یکی از روحانیون به عنوان مبلغ مستقر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: از طرف وزارت کشور نظام نامه‌ای ابلاغ شد که سازمان تبلیغات با همکاری دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این طرح شدند، اما همکاری و پشتیبانی دستگاه‌ها تا به امروز مناسب نبوده است. 

مدیر فرهنگی، اجتماعی محله سلامگاه قزوین اذعان کرد: حوزه فعالیت من از چهارراه منتظری تا چهارراه امامزاده حسین(ع) به عنوان محله "سلامگاه" تعریف شد و طی ماه‌های اخیر با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداشتیم. 

وی عنوان کرد: در حوزه طلاق ساز و کار تعریف شده ای وجود نداشت و به دلیل نبود طرح مشخص، به این نتیجه رسیدیم که در حوزه مهارت‌های زندگی ورود کنیم که در این راستا طرح و برنامه ۱۰صفحه ای آماده شد. 

برگزاری مسابقه کتابخوانی
این مسئول فرهنگی ابراز کرد: طرح پیشگیری از طلاق با عنوان "هنر رضایت از زندگی" در محلات قزوین آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از طلاق نیازمند اطلاع رسانی است، گفت: برای تامین اعتبار این طرح به سراغ نمایندگان و دادگستری و بهزیستی و مراکز فرهنگی رفتیم و طرح "هنر رضایت از زندگی" ارائه شد که برای دوماه و در هشت مرحله اجرایی شود تا در حوزه پیشگیری از طلاق عملکرد جدی داشته باشیم. 

قلی پور عنوان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی اولین مرحله آغاز به کار این طرح بود و خلاصه ای از کتاب "هنر رضایت از زندگی" بین خانواده‌ها مورد مسابقه گذاشته شد که هم اکنون درحال انجام است. 

وی ابراز کرد: در مرحله دوم کلاس‌های آموزشی در ۱۵محله از پنج تا ۲۵جلسه برنامه‌ریزی شد که تغذیه سالم و طلاق عاطفی، تفاوت‌های زن و مرد، فضای مجازی در خانواده جزو این مرحله بود. 

مدیر فرهنگی، اجتماعی محله سلامگاه قزوین اذعان کرد: برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور خانواده‌ها مرحله بعدی این طرح است که دختران مجرد و خانواده‌هایی که در ۱۰سال ابتدایی زندگی قرار دارند، جامعه هدف ما هستند که این باحضور اساتید کشوری برگزار می‌شود.

آموزش مهارت‌های ۱۰گانه زندگی
وی افزود: طبق برآورد صورت گرفته طی هفته گذشته که این طرح آغاز شده خانواده‌ها استقبال خوبی از این دوره داشتند. 

این مسئول فرهنگی گفت: در راستای آسیب‌زدایی به دنبال آغاز طرح‌های ویژه ای در مناطق آسیب پذیر هستیم که بیش از یک هفته از آغاز یکی از طرح‌ها در حوزه کاهش طلاق می‌گذرد و تا پایان سال ادامه دارد. 

وی عنوان کرد: در طرح پیشگیری از طلاق مهارت‌های ۱۰گانه زندگی مورد توجه قرار می‌گیرد که اقدام اصلی مهارت‌های عاطفی زوجین است که باید مورد آموزش قرار بگیرد که به صورت کارگاه آموزشی انجام می‌گیرد.

قلی پور بیان کرد: اساتید این کارگاه‌ها حجت الاسلام دهنوی، دکتر عزیزی، پسندیده، تراشیون در حوزه خانواده هستند و بسته‌های فرهنگی و آموزشی برای خانواده‌ها توزیع می‌شود. 

وی در پایان گفت: در حوزه طلاق خانواده‌های زیادی در آستانه فروپاشی قرار داشتند که با برگزاری جلسات مشاوره مانع طلاق آنها شدیم و نزدیک ۵۰خانواده از فروپاشی نجات پیدا کردند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری مسابقه کتابخوانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آموزش مهارت‌های ۱۰گانه زندگی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه