اخبار داغ

گزارشی از وضعیت سگ‌های ولگرد در یزد؛

سگ‌های ولگرد از شهرهای اطراف در یزد رها می‌شوند/ لزوم اطلاع‌رسانی در مورد حیوان گزیدگی

سگ‌های ولگرد از شهرهای اطراف در یزد رها می‌شوند/ لزوم اطلاع‌رسانی در مورد حیوان گزیدگی
افزایش آماری بیماری هاری و جولان سگ‌های ولگرد در شهرهای مختلف استان یزد باعث نگرانی مردم شده و لازم است در این زمینه مسئولان مربوط اقدامات جدی انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ متأسفانه در سال‌های اخیر به علل مختلف تعداد حیوانات ولگرد به‌ویژه سگ‌ها در شهرها و معابر عمومی افزایش یافته و موجب نگرانی مردم یزد شده است. متأسفانه امسال شرایط متفاوتی نسبت به قبل ازلحاظ حیوان گزیدگی داریم و اگر به مردم اطلاع‌رسانی نشود به معضل بزرگی دچار خواهیم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, متأسفانه در سال‌های اخیر به علل مختلف تعداد حیوانات ولگرد به‌ویژه سگ‌ها در شهرها و معابر عمومی افزایش یافته و موجب نگرانی مردم یزد شده است. متأسفانه امسال شرایط متفاوتی نسبت به قبل ازلحاظ حیوان گزیدگی داریم و اگر به مردم اطلاع‌رسانی نشود به معضل بزرگی دچار خواهیم شد.,

نماینده شبکه بهداشت و درمان یزد در رابطه اظهار کرد: ویروس هاری بین حیوانات چه در حیات‌وحش و چه در محدوده شهرها گسترش یافته و به‌شدت فعال شده است و طی بررسی انجام‌شده ۲۸ مورد تست مثبت هاری حیوانی داشتیم که چهار مورد به شهر یزد و مربوط به گربه بوده و این آمار بی‌سابقه است.

,

, ,

مجید جعفری زاده با بیان اینکه هاری فقط مربوط به سگ نیست، اذعان کرد: متأسفانه مرگ هاری صد درصد است و در شهر یزد شواهد حاکی از مثبت بودن هاری و گسترش آن است.

,

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول امسال هزار و ۲۳۲ مورد حیوان گزیدگی مراجعه داشتند که ۵۶ درصد آن مربوط به گربه بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته آمار مراجعه‌کنندگان هزار و ۳۲ مورد بوده و در سال ۹۵، 689 مورد بوده است که این آمار نشان می‌دهد در ۹ ماهه اول امسال نسبت به کل سال ۹۵ آمار 2 برابری را داشته‌ایم.

,

, ,

مهندس ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در رابطه با وضعیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: در حال حاضر با همکاری مرکز حیوانات امید یزد به‌صورت پیمانکاری جمع‌آوری سگ‌ها انجام می‌شود.

,

سید حسین فقیهی در گفتگو با خبرنگار یزدرساخاطرنشان کرد: جمع‌آوری سگ‌ها طبق آدرسی که مردم اعلام می‌کنند به‌صورت زنده گیری با استفاده از داروی بیهوشی انجام می‌شود.

, یزدرسا,

وی با بیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری‌شده در پناهگاهی در بلوار نصر نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: از فروردین تا دی‌ماه امسال حدود یک هزار و 700 قلاده سگ جمع‌آوری ‌شده‌اند.

,

فقیهی افزود: تاکنون به حدود 70 درصد از سگ‌های جمع‌آوری‌شده واکسن هاری زده شده است و یک سری از سگ‌ها عقیم شده‌اند؛ تاکنون دستوری از دستگاه‌های ذی‌ربط برای رهاسازی آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه که حداقل فاصله لازم برای زدن دارت بیهوشی به سگ 15 متر است، اذعان کرد: این مسئله باعث شده تا زنده گیری سگ‌ها زمان‌بر باشد.

,

مهندس ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: در برخی مواقع با نایابی داروی بیهوشی مواجه شدیم و در حال حاضر این دارو را باقیمت بالا و به‌سختی تهیه می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه استانداری، فرمانداری، مرکز بهداشت و دامپزشکی در این زمینه با ما همکاری دارند، گفت: در برخی مناطق از شهرهای اطراف تخلیه سگ‌های ولگرد در یزد صورت می‌گیرد و در این زمینه به کمک نیروی انتظامی احتیاج داریم.

,

فقیهی با بیان اینکه سگ‌ها بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهر هستند، تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 137 شهرداری و شماره موبایل 09137752820 آقای وزیری سر اکیپ تیم زنده گیری سگ‌ها و دادن آدرس در این زمینه کمک کنند.

,

انتهای پیام/3857

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه