اخبار داغ

تولید ۷۰ درصد بنزین با استاندارد یورو ۴

تولید ۷۰ درصد بنزین با استاندارد یورو ۴
پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در خاورمیانه در راستای افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها، تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و تولید ۸ میلیون لیتر بنزین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در خاورمیانه به شمار می‌رود که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ و در مجاورت شهر بندرعباس آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این پالایشگاه در ابتدای فعالیت خود ظرفیت پالایش ۲۳۲ هزار بشکه در روز را داشت که با اتکا به توان داخلی و در راستای گسترش فعالیت این مجموعه ظرفیت اسمی آن در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ به ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.
,
 
,
در ادامه طرح‌های توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس در سال ۱۳۹۱ بدون انجام هزینه و سرمایه گذاری با ۳۰ هزار بشکه افزایش در میعانات گازی تزریقی به واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت خود را به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رساند که در کنار ظرفیت هایی مانند که شامل ظرفیت های مانند استفاده از اسکله نفتی جهت دریافت و پالایش نفت خام سنگین و فوق سنگین و امکان صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی جایگاه ویژه ای را به این پالایشگاه بخشیده است.
,
 
,
پالایشگاه نفت بندرعباس خوراک مورد نیاز خود را از نفت خام سبک جزیره هنگام، نفت خام سنگین و میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و عسلویه به دست آورده و استفاده می‌کند.
,
 
,
طبق اذعان کارشناسان در حال حاضر، حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور در این پالایشگاه تولید و پس از آن محصولات خود را شامل گاز مایع، بنزین موتور، نفتای سنگین صادراتی، سوخت جت، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سراسر کشور توزیع و یا مازاد خود را صادر می‌کند. 
,
 
,
به دنبال تکمیل عملیات اجرایی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها، هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آماده بهره‌برداری بودن این طرح خبر داد و گفت: تا پایان امسال افزون بر افزایش ظرفیت فرآورده‌های تولیدی، کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس به یورو ارتقا خواهد یافت.
,
 
,
طبق اعلام مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز این پالایشگاه روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد و میزان تولید بنزین از ۸ میلیون لیتر به روزانه ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته که ۷۰ درصد از بنزین تولید این پالایشگاه (۸ میلیون لیتر) یورو ۴ خواهد بود.
,
 
,
به گفته مسئولین این مجموعه، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد از دیگر مزایای اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها است.
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه