اخبار داغ

در واکنش به اظهارات مایک پنس؛

اردوغان: خرید «اس-400» از روسیه قطعی است

اردوغان: خرید «اس-400» از روسیه قطعی است
علیرغم هشدارهای واشنگتن در زمینه خرید سلاح از قدرتهای شرقی، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که خرید سامانه اس-400 از روسیه قطعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهور ترکیه شنبه در سخنانی اظهار داشت که خرید سامانه موشکی «اس-400 » متوقف نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حین بازگشت از مذاکرات «سوچی» در هواپیما به خبرنگاران اظهار داشت: «ما بابت خرید سامانه اس-400 توافق کرده‌ایم و بنابر این دلیلی ندارد این توافق را متوقف کنیم.»

,

وی در ادامه  به خبرنگاران گفت: «این توافق انجام شده است.»

,

 این در حالی است که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنرانی در نشست ورشو از خرید سلاح های ساخت روسیه از سوی متحدان واشنگتن انتقاد کرد. 

,

پنس گفت که متحدان آمریکا در ناتو نباید تسلیحات خود را از قدرتهای شرقی خریداری کنند.

,

 اردوغان در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت که آنکارا در پی خرید سامانه موشکی «پاتریوت» از آمریکا بود اما مهم این است که خرید تسلیحاتی در مسیر اهداف و منافع کشور باشد و همچنین تولید مشترک و ارسال زود هنگام  آن نیز از بخش‌های مهم در عقد قرارداد نظامی محسوب می‌شوند.

,

 رئیس جمهور ترکیه افزود که ارسال سامانه اس-400 همانطور که وعده داده شده بود در ماه جولای (تیر) انجام می‌شود.  این در حالی است که واشنگتن به ترکیه بابت خرید گرفتن سامانه موشکی اس-400 هشدار داده  و اعلام کرده که   ممکن است ترکیه با تحریم‌هایی مواجه شود.

,

به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه موشکی اس-400 همچنین از نشانه‌های مهم وجود روابط گرم بین اردوغان با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه