اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

رهنمودهای رهبری در سیاست خارجی تداوم انقلاب را بیمه میکند/حفظ عزت ملی؛ اصل مهم اسلامی است

رهنمودهای رهبری در سیاست خارجی تداوم انقلاب را بیمه میکند/حفظ عزت ملی؛ اصل مهم اسلامی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: رهنمودها و توصیه‌های هفت گانه‌ای که دربیانیه اخیرشان آمده؛ به ویژه آنچه را در خصوص سیاست خارجی نظام و روابط بین‌المللی انقلاب مطرح کرده‌اند؛ نیاز نسل آینده را برآورده ساخته و تداوم انقلاب را تضمین و بیمه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به رهنمود های بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه مهم اخیرشان که به مناسبت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی انتشار یافت، گفت: آنچه که در این بیانیه راهبردی مطرح شده، در واقع پاسخی حکیمانه به ضروری ترین نیازهای نسل ما و نسل آینده برای تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف عالیه این انقلاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با تصریح این نکته که: در بیانیه مهم رهبر فرزانه انقلاب، توصیه های هفت گانه ای مطرح شده که ازجمله مهمترین آنها، رهنمودهای ایشان در خصوص سیاست خارجی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این بخش از بیانیه خود، کارآمد ترین اصول ضروری برای پیشبرد اهداف منطقه ای وجهانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی یعنی سه اصل« عزت ملی، روابط خارجی و مرز بندی با دشمن» را مورد اشاره قرار داده و چگونگی اتکا به این اصول را برای مواجهه با مسائل و جریان های بین المللی تشریح می فرمایند.

,

قنادباشی در ادامه با بیان اینکه، هر نظام سیاسی و هر انقلاب مردمی برای حرکت خود نیازمند نقشه راه اطمینان بخش و کارشناسانه ای است، ابراز کرد: تا براساس آن، نه تنها از موانع موجود عبور کند، بلکه با فائق آمدن بر تبلیغات پرحجم و اغوا کننده ای که با هدف انحراف مسیر انقلاب، اغلب فضاهای رسانه ای را اشغال کرده است، درست ترین مسیر را از بین صد راه ها موجود انتخاب و ارائه کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بنابراین در چنین شرایطی، شخصیت بزرگی که توانسته است، مدت سی سال انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را در طوفانی ترین شرایط رهبری کند و این انقلاب بزرگ را بدون هیچ انحرافی تداوم و استمرار ببخشد، قاعدتاً نه تنها بیشترین صلاحیت را در این خصوص دارد، بلکه رهروان راه انقلاب از ایشان می خواهند تا نظرات و رهنمودهایشان را در این باره ارائه فرمایند؛ به ویژه آنکه معظم له در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... از عالی ترین دیدگاه های کارشناسانه برخوردارند و از پرمطالعه ترین شخصیت های کشور محسوب می شوند.

,

قنادباشی افزود: بنابراین و با توجه به این نکات، رهنمود ها و توصیه های هفت گانه ای که دربیانیه اخیرشان آمده؛ به ویژه آنچه را در خصوص سیاست خارجی نظام و روابط بین المللی انقلاب مطرح کرده اند؛ از جمله نقشه راه های مهمی است که نه فقط نیاز نسل کنونی، بلکه نیاز نسل آینده را برآورده ساخته و تداوم انقلاب را تضمین و بیمه می کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در عرصه خارجی، چگونگی تعامل و ارتباط با دولت ها، جریان ها و سازمان های بین المللی است و این درحالی است که جریان هایی در داخل یا خارج با نادیده گرفتن خواسته های مردمی و ماهیت انقلاب، شیوه سازش و تسلیم در برابر قدرت ها را پیشنهاد می کنند افزود: دقیقاً در چنین شرایطی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه اشان می فرمایند: «دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها ( قدرت های استعماری) با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد»

,

قنادباشی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این بخش از بیانیه راهبردی اشان اضافه می کنند که مقامات باید در همه‌حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و بدانند که عزّت جمهوری اسلامی جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آید.

,

وی با بیان اینکه، چنین خط مشی ای برگرفته از سیره انبیاء وائمه طاهرین است و حفظ عزت، اصل مهم اسلامی است که منطبق با معارف قرآنی است، تصریح کرد: بر اساس مفاد بیانیه مهم ایشان، بنا نیست که ما رابطه مان را با سایر کشورها قطع کنیم؛ بلکه این روابط براساس اصلِ«عزّت، حکمت، و مصلحت»ادامه پیدا خواهد کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: ما با دنیا روابطمان را ادامه داده، و لیکن در این اقدام، مرزبندی ها با دشمن باید همچنان حفظ شود.

,

قنادباشی در پایان با بیان اینکه بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، یک منشور کامل برای حفظ، ادامه و استمرار انقلاب به نسل جوان است، خاطر نشان کرد: به یک تعبیر می توان گفت که مقام معظم رهبری در این بیانیه به نمایندگی نسل های اول و دوم، ادامه انقلاب را به نسل های سوم، چهارم و نسل های بعدی می سپارند و هم زمان راه های نگهداری وادامه آن را نیز یادآور می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه