اخبار داغ

همتی: هدفدولت تامین نیازهای اساسی است

همتی: هدفدولت تامین نیازهای اساسی است
رئیس کل بانک مرکزی ایران بر تبدیل استان کردستان به سکوی صادرات به کردستان عراق با توجه به مزیت های آن تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش مشکل داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی عصر شنبه در نشست مشترک دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهارداشت: ما با کشور عراق تفاهمات خوبی داشته ایم و آن کشور نیز قول داده است برای صادر کنندگان تسهیلگری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه هم اکنون صادرات ما به عراق حدود ۱۲ میلیارد دلار است و این رقم می‌تواند تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند, افزود: با توجه به پتانسیل های استان در بخش های مختلف مسئولان استان به نحوی برنامه ریزی کنند که کردستان به سکوی صادرات به کشور عراق تبدیل شود.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه ظرفیت سازی برای کردستان در جهت ایجاد توسعه حائز اهمیت است, ادامه داد: این زمینه سازی ها باید به نحوی باشد که به توسعه و ایجاد اشتغال بیانجامد.
,
 
,
همتی با بیان اینکه هدف دولت در شرایط فعلی تامین نیازهای اساسی کشور است و در فاز بعدی به دیگر اولویت‌ ها می‌ پردازد, یاداور شد: با خنثی شدن دسیسه های دشمنان شرایط کشور عادی شده و روز به روز به سمت عادی شدن بیشتر حرکت می کنیم.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح‌ های خوبی در استان به عنوان طرح پیشران مطرح است, بیان کرد: واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش دچار مشکل شوند و ما پرداخت های این بخش را با توجه به منابع خوب در اختیار انجام خواهیم داد.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی ایران در ادامه با درخواست از صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تاکید کرد و گفت: راه کمک به واردات در کشور بازگرداندن ارز حاصل از صادرات است و همین طرح های ارز بر که در استان در دست اجرا است و باید ارزشان از همین محل صادرات تامین شود.
,
 
,
همتی در پایان سخنان خود به میزان تسهیلات ریالی و ارزی استان در بخش صنعت اشاره کرد و اظهاردلشت: میزان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت کردستان ارقام ناچیزی است و این سطح پرداخت باید افزایش پیدا کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه