اخبار داغ

تحلیل گر مسائل اقتصادی:

شاخصه‌های اقتصاد در گام دوم انقلاب همان اقتصاد مقاومتی است

شاخصه‌های اقتصاد در گام دوم انقلاب همان اقتصاد مقاومتی است
تحلیل گر مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه گفت :شاخصه‌هایی که برای اقتصاد در گام دوم انقلاب تعریف شده عموماً همان شاخصه های اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "محمود محمودی"، تحلیل گر مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه  با اشاره به بیاینه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بمناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به فصل جدیدی از زندگی، حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانیه‌ای مهم و راهبردی با تشکر از حضور سرافرازانه و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در ۷ سرفصل اساسی بیان کردند که در یکی از این سرفصلها به موضوع اقتصاد کشور پرداختند و مباحث کلیدی ارزشمندی را مطرح نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

دکتر محمودی با تحلیل وضعیت اقتصاد کنون کشور وتأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی فعلی ناشی از رخنه جریان نفوذ در اقتصاد است یادآوری کرد: دیدگاهی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره اقتصاد داشتند محقق نشده است؛ چرا که جریان انقلابی در اقتصاد به طور قوی وارد نشده و به فرمایشات و توصیه‌های رهبری درباره اقتصاد آنگونه که باید عمل نشد.

,

وی ضمن اشاره به نامگذاری 10 ساله شعارهای سال پیرامون اقتصاد تصریح کرد: هیچگاه آن میزان که باید شعارهای سال عملیاتی شود، این شعار ها در اقتصاد کشور عملیاتی نشد و در حد شعار و گفت و شنود باقی ماند.

,

این مدرس دانشگاه با اشاره به ظرفیتهای عظیمی که در داخل کشور وجود دارد گفت :بی توجهی به استعدادهای داخلی به هر اندازه ای که باشد سرمایه انسانی را از بین می برد و نباید توانایی و تلاش‌های افراد در عرصه های مختلف بی بهره قرار گیرد زیرا این موضوع موجب فرار مغزها وخروج آن‌ها از کشور می‌شود.

,

وی افزود : برای پیشرفت کشور نیازمند بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت انگیزه نسل جوان ونوجوان هستیم که امروز دستگاه های مربوطه در این راستا باید همسو هماهنگ عمل نمایند.

,

وی با بیان اینکه حمایت سایر بخش های دولتی و خصوصی از سرمایه انسانی لازم است، خاطرنشان‌کرد: با حمایت از سرمایه های داخلی تاکنون به رشد علمی در بخش های مختلف رسیده ایم و باید این ظرفیت‌ها همواره رشد و پیشرفت داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه نگاهمان به خارج از کشوربه ما لطمه وارد می کند بیان کرد : استحکام ساختار داخلی قدرت از جمله در زمینه اقتصادی، موجب تقویت مواضع مسئولان نظام در هر مذاکره ای می شود و مطمئنا برای ساختن ایرانی آباد و پیشرفته باید جهت تقویت درونی کشور از نیروهای داخلی و پتانسیل های داخل مرزهای پرگوهر ایران اسلامی استفاده کرد.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد : وقتی برای حل مشکلات و معضلات کشور نگاه به بیرون داشته باشیم و خودمان را ناتوان جلوه دهیم، دشمن از این موضوع به عنوان اهرم فشار استفاده خواهد کرد.

,

محمودی بیان کرد :برخی مسئولان راه حل مشکلات کشور را برقراری ارتباط با بیگانگان می دانند این نظریه و تکیه صرفا روی منابع خارجی باعث می‌شود، نه‌تنها مشکلات باز نشود بلکه مشکلات و معضلات بیشتری به وجود بیاید. در این صورت حتما بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت و هرچه این وابستگی بیشتر باشد، نگاه طمع‌آلود آنها را برای رسیدن به اهداف شومشان بیشتر تحریک می‌کند.

,

دکتر محمودی تصریح کرد :اقتصاد مقاومتی یک سازو کار اندیشمندانه برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و توان های بالقوه کشور است اقتصاد مقاومتی با محوریت اتکاء به داخل و پرداختن به بخش ها مغفول و در عین حال مهم اقتصاد کشور است که در نتیجه غفلت های ناشی از اقتصاد مبتنی بر درآمد های نفتی مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

,

وی بیان کرد: چارچوب اقتصاد مقاومتی، دل بستن به کشورهای غدار را نفی می کند و به دنبال دوستان وفادار در شرایط سخت است .

,

دکتر محمودی گفت: بدون تردید اقتصاد مقاومتی نسخه علاج بخش و درمان دردهای اقتصادی کشور در بلند مدت است که در آن توجه به ظرفیت های داخلی و تلاش برای شکوفا ساختن آنها است ضروری است.

,

وی توجه به تولید داخلی پرزحمت ، حتی کند و بلند مدت را بهتر از واردات آسان دانست و گفت: فروش فراورده های نفتی، نه صادرات نفت خام ، یکی از اصولی است که باید در اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گیرد.

,

این مدرس دانشگاه اتکاء به ظرفیت های انسانی و طبیعی داخل کشور را از ضروریات اجرایی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باعث استحکام استقلال ملی و جلوگیری از دخالت بیگانگان و نامحرمان در کشور خواهد شد.

,

محمودی اظهار کرد: بطور کلی باید گفت اقتصاد مقاومتی مولود شناخت، تبیین و تحلیل عالمانه نقاط ضعف اقتصادی گذشته با توجه به تهدید های آینده نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای تقویت نقاط قوت موجود و استفاده بهینه از فرصت های بیشمار انسانی و طبیعی پیش رو است که در کشور وجود دارند و می توان با مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط حساس و سرنوشت ساز کشتی انقلاب را پیش برد و موجبات رفاه و خوشبختی مردم را فراهم آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه