اخبار داغ

اختتامیه مسابقات کشوری قرآن در روستای بریکان بخش دلوار برگزار شد

اختتامیه مسابقات کشوری قرآن در روستای بریکان بخش دلوار برگزار شد
مسابقات بین استانی حفظ و قرائت قرآن در روستای بریکان بخش دلوار با حضور 173 نفر از قاریان و حافظان استانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛  قرآن مجید تنها کتاب شریعت نیست که ویژه مسلمانان باشد بلکه کتاب معرفت، حکمت و کتاب جهان‌بینی جدید است. قرآن هم اخلاق دارد هم شریعت دارد و هم طریقت، هم معرفت و هم حکمت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

 قرآن برای آن نیست که آیات آن به خوبی بخوانیم و با لحن زیبا فضای جمع و جامعه را معطر کنیم و لذت ببریم، زیبایی آن را حس و درک کنیم؛ حتی قرآن تنها برای آن نیست که آیات آن را بفهمیم و عمل کنیم، بلکه قرآن بالاتر از این است.

,

​اولین دوره مسابقات قرآنی توسط دهیاران و شوراهای روستاهای جنوبی بخش دلوار با حضور گسترده قاریان و حافظان قران در روستای بریکان بخش دلوار برگزار شد.

,

امسال مسابقات استانی  حفظ و قرائت قران در دیار سردارشهید رئیسعلی دلواری در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد ولی تغییراتی در روند برگزاری مرحله مقدماتی صورت گرفته که برخلاف سال های گذشته که هم حضوری بود و هم این مرحله به صورت غیرحضوری و به صورت ارسال فایل صورت  گرفت.

,

در این مسابقات به ۱۷۳ نفر از شرکت کنندگان دارای حفظ یک تا ۳۰ جز قرآن کریم هدایایی به رسم یاد بود اهداء شد.

,

عبدالحسین رفیع پور فرماندار تنگستان در این مراسم گفت: انا هدیناه السبیل قرآن راه را به ما نشان می‌دهد؛ راه هدایت، پیشرفت، توسعه، تمدن، وحدت، برادری، اتحاد و مسیر خودباوری. مگر این چنین نبود. مگر مسلمانان قرون اولیه که دروازه‌های علم جهانی را نگشودند؛ مگر بزرگ‌ترین تمدن بشری به دست مسلمانان ساخته نشد؛ آن روزی ما عقب ماندیم و از پیشرفت فاصله گرفتیم که از قرآن جدا شدیم. باید به قرآن برگردیم. راه نجات ما مسلمان‌ها بازگشت به قرآن است.

,

, ,

وی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران با انقلاب بزرگ اسلامی، به رهبری امام راحل‌مان (ره) و با ادامه و هدایت مقام معظم رهبری و با حضور مردم در صحنه افتخار می‌کنیم که مسیر قرآن را انتخاب کرده‌ایم و امروز بسیاری از مسلمان‌های جهان که اهل قرآن و کنار قرآن هستند به قرآن، اسلام، به معرفت دینی و فرهنگ اسلامی‌شان افتخار می‌کنند.

,

فرماندار تنگستان تصریح کرد: اگر خودباوری و وحدت در میان مسلمان‌ها و بازگشت به هویت اسلامی پایبند باشیم، می‌توانیم مسیر آینده و آینده کشورهای اسلامی را بهتر از امروز بسازیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه