اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

اجرای عدالت بدون اغماض، مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند

اجرای عدالت بدون اغماض، مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند
یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که برای تحقق فرامین رهبر انقلاب اجرای بدون اغماض عدالت در جامعه ضروری است و مردم را به آینده انقلاب امیدوارتر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کرمی‌راد در گفتگو با خبرنگار  مرصاد در تبیین بیانات و توصیه های رهبری در حوزه امنیت اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و در سایه رهبری امنیت نیز در کشور برقرار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   مرصاد,

وی تصریح کرد: درست است جان بولتون در نشست ورشو منافقین و ضد انقلاب راه دور خودشان جمع کردن و همزمان پاسداران رشید اسلام را ترور کرده و شادمانی کردند، اما اینها نشان می‌دهد که دشمنان ما از این امنیت نگران بوده و در صدد ناامن کردن مرزهای جمهوری اسلامی هستند که در این رابطه هم کور خوانده‌اند و نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد.

کرمی راد تاکید کرد: من یقین دارم نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقام سختی را از سردمداران این گروهک فاسد سلفی و وهابی خواهند گرفت و پاسخ سنگین و محکمی به آنها خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما با همه فراز و نشیب هایی که تا به حال پشت سر گذاشته اند چهل سالگی انقلاب را دیدند و چهل سال است که این نظام از ابتدا به عنوان یک نهال نوپا و امروز به عنوان یک درخت تناور و محکم در دنیا دارد می درخشد و اکنون محور مقاومت در منطقه شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران امید کشورهای مورد ستم و تحت ظلم چون یمن و پاکستان که گرفتار همین سلفی های بوده است.

وی افزود: در عراق و سوریه که داعش به عنوان سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی و آمریکا و در حقیقت مثلث عبری- عربی- غربی آمد که با رفتارهای ناشایستی چون سر بریدن زن ها و بچه های بی گناه در افکار عمومی ملت ها اسلام را بد جلوه دهند و ملت ها را از اسلام متنفر کنند، بنابر آنچه جمهوری اسلامی به لحاظ مستشاری کمک کرد و محکم ایستاد خوشبختانه نقشه از نیل تا فرات آنها هم نقش بر آب شد.

کرمی راد خاطرنشان کرد: این اقتدار کشور ما به دلیل پیوند بین امت و امامت که همان مردم و ولایت فقیه است و همانگونه که امام راحل فرمودند باید پشتیبان ولایت فقیه بود که آسیبی به کشور وارد نشود.

وی گفت: نگاه مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف در بیانیه اخیر ایشان چه نسبت به دستگاههای اجرایی و چه نسبت به قوه مقننه و قوه قضاییه و مخصوصاً نسبت به جوانان -که تاکید مقام معظم رهبری در بیشتر این عبارات و کلماتی که خطاب به جوانان به کار می بردند- این بود که آینده از آن آنها است و باید همه دست به دست هم دهیم که یک نظام مقتدر و قوی داشته باشیم که در منطقه حرف اول را در همه ابعاد علمی، پژوهشی، تکنولوژی، پیشرفت و توسعه بزند و بر قله افتخار بایستد و به آن چشم اندازی که در گذشته هم برای 1404 مطرح کردند، برسیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امیدواریم با عمل به بیانات مقام معظم رهبری بتوانیم به اهداف مذکور برسیم و شاهد این باشیم که از ریشه بنیان ظلم، ستم و استکبار کنده شود. همانطور که امام پیش بینی کرده بود و اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد.

باید اعتماد مردم را به اجرای عدالت بیشتر کرد

وی در مورد عملی کردن توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه عدالت چه باید کرد و در این زمینه چه وظیفه ای برعهده مسئولان و مردم است نیز گفت: عدالت در سر منشا سخنان گهر بار مقام معظم رهبری است که اجرای آن از طریق دستگاه قضایی باید محقق شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: البته ضعف هایی هم وجود دارد که باید نسبت به آنها اهتمام لازم دیده شود و امیدواریم رئیس جدید قوه قضائیه که منصوب خواهند شد بتوانند با اقتدار اعتماد ملت را نسبت به نظام اسلامی صد چندان کند.

وی گفت: مردم تشنه عدالت هستند و علی رغم سختی ها و علی رغم معیشت سختی که بر اساس همین تحریم ها و عدم عملکرد صحیح بعضی از دولتمردان نشان دادند که هیچگاه دل از نظام بر نمی کنند.

کرمی راد تاکید کرد: ما مردم با بصیرتی داریم و مسئولین باید قدر این ملت را بدانند و آنهایی که دل در گرو دنیای غرب و اروپا و آمریکا بسته اند بدانند که این ملت با دست خالی و کمترین امکانات حماسه هایی خلق می کنند که همین حماسه حضورشان از صدها موشک و سدها موضع‌گیری‌های نظامی و... برنده تر و محکم تر است.

وی ادامه دارد: ملت ما با کمترین هزینه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند و بازدارندگی ای که در نتیجه آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد می شود، بالاترین نعمتی است که خداوند متعال به ملت ما داده است.

اسلام روز به روز قدرت پوشالی غرب را تضعیف می کند

وی افزود: همان امام راحل پیش بینی کردند که روزی خواهد آمد و هیمنه و هیبت استکبار جهانی فرو خواهد ریخت و امروز همین فضای مقابله اسلام به عنوان الگوی اسلامیت در مقابل ساختار سیاسی و سراسر ظلم و فساد و تباهی که استکبار جهانی یعنی غرب ایجاد کرده وجود دارد و قدرت اسلام روز به روز قدرت پوشالی غرب را ضعیف تر می کند.

کرمی راد ادامه داد: روزی خواهد آمد که شکوفایی اسلام و گرایش جوانان غرب به اسلام ناب افزایش پیدا خواهد کرد و آنها نیز بیدار خواهند شد کما اینکه پیام مقام معظم رهبری طی سال های اخیر به جوانان غربی نشان می‌دهد که گرایش آنها به اسلام واقعی -همان اسلامی که ایران مدعی آن است نه اسلامی که آل سعود و عربستان معرفی می‌کنند- است و روز به روز ما شاهد پیشرفت‌ اسلام در نقاط مختلف دنیا هستیم.

قوه قضائیه در اجرای عدالت اغماض نکند

وی بار دیگر اشاره ای به بیانات اخیر مقام معظم رهبری داشت و گفت: آنچه را که مقام معظم رهبری به حق هم در شأن این ملت، هم شایستگی این نظام، بیان فرمودند و ترسیم کردند باید آویزه گوش مسئولین قوا باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما کشوری پهناور و ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی داریم، و با توجه به اینکه مقام معظم سال‌هاست در خصوص اقتصاد و اتکای به درون و نگاه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی که دشمنان ما با هدف راه انداخته اند و هر روز هم می‌خواهند بحران هایی ایجاد کنند، اگر مسئولین با برنامه و هدف بیانات مقام معظم رهبری را دنبال کنند با همین ظرفیت ها و پتانسیل هایی که وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

وی افزود: اگر قوه مقننه در مجلس بتوانند به وظایف خودشان که سوگند یاد کرده‌اند، عمل کرده و بر حسن اجرای قانون نظارت کنند و اگر دستگاه قضا بتواند با عدالت رفتار کند و اغماضی بین رئیس جمهور، برادر رئیس جمهور و کابینه دولت با یک فرد عادی نداشته باشد، توصیه ها و بیانات مقام معظم رهبری قابل تحقق و عملیاتی شدن است.

لزوم اتکای قوه مجریه و دستگاه های اجرایی به توان داخلی و نداشتن چشم امید به غرب

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: همچنین برای تحقق و عملیاتی شدن توصیه های رهبری در مورد قوه مجریه و دستگاههای اجرایی نگاه به درون و توجه به ظرفیت‌های داخلی می‌تواند ما را در بسیاری از مسائل کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی ها چشم به غرب دوخته اند و این بزرگترین خطا است که به غرب اعتماد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ما وقتی توانستیم به فضا ماهواره بفرستیم و یا موشک های نقطه زن دقیق تولید کنیم که رعشه بر بدن دشمنان ما وارد کرد و بارها اعتراف کردند که از همین موضوع می ترسد و در مذاکرات نیز مرتب به بحث موشک‌های ما می پرداختند نشان می‌دهد که وقتی که ما توانستیم به این تکنولوژی های مختلف و برتر دسترسی پیدا کنیم می‌توانیم برای سایر مسائل نیز به خود و توان داخلی متکی باشیم.

به گفته وی، هم اکنون ایران اسلامی در تکنولوژیهای برتر چون نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و دانش هسته ای جزو ۹ کشور برتر دنیا قرار دارد و این نشان می‌دهد که ما می توانیم در موارد دیگر و مسائل مربوط به صنایع اعم از صنایع سنگین، سبک و جانبی و معادن عظیم و غنی از توان داخلی استفاده کنیم و به نتایج خوبی برسیم و با بهره گیری از ظرفیت های موجود چون معادن عظیم، اشتغال زیادی نیز ایجاد کنیم.

ضرورت ایجاد همدلی بین نهادهای مختلف و پرهیز از مسائل سیاسی، حزبی و جناحی

وی ایجاد همدلی بین نهادهای مختلف را یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به نتایج مثبت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی دانست و گفت: برای مثال اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، دستگاه های اجرایی و... قبل از اینکه وارد مباحث سیاسی، حزبی و جناحی شوند، به فکر خدمت به این مردم شریف باشند.

کرمی راد خاطرنشان کرد این مردم مستحق بهترین خدمت هستند و اگر کسی به اینها خدمت نکند در حقیقت خیانت به اسلام و انقلاب کرده است.

برای عملی شدن بیانات رهبری در ابعاد مختلف باید افراد کاربلد در مسئولیت ها بکارگیری شود

وی بار دیگر به حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و گفت: بهترین راهکار برای عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و خدمت به این مردم این است که در ابعاد مختلف مسئولین با عرضه، باسواد، تحصیلکرده و کاربلد را منصوب کنیم نه اینکه دنبال کسانی برویم که با رانت، قبیله گرایی و تعصبات قومی-قبیله ای روی کار بیایند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ما در انتخابمان باید طوری عمل کنیم که بهترین ها انتخاب شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از گذشته درس بگیریم، افزود: ما باید برای بهتر شدن امور و رسیدن به اهداف مذکور در گام دوم انقلاب باید انتخابات درستی داشته باشیم و یک فریادگری را انتخاب کنیم که درد مردم را بفهمد و با مطالبه گری احقاق حق کند.

باید دنبال راهکاری بود که مردم را به آینده نظام امیدوارتر کند

وی تصریح کرد: بهترین مطلبی که می توان از فحوای کلام مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان و ۷ بندی که به آن اشاره کردند استخراج کرد همین است که دنبال راهکارهایی باشیم که مردم نسبت به آینده این نظام امیدوارتر شوند و برای این موضوع باید خدمات بهتر با برنامه ریزی بیشتر و بهتر و اتکای به ظرفیت های درونی که در کشور ما وجود دارد ارائه شود.

کرمی راد تاکید کرد: اگر ما این گونه عمل کنیم نه تنها به دنیای غرب احتیاجی نداریم بلکه آنها به ما نیاز خواهند داشت و اینکه از ما امکانات و دانش را بگیرند و محتاج به ما خواهند شد.

وی اتکا به توان داخلی را قطع ارتباط با دنیا ندانست و تصریح کرد: در دنیا روابط اقتصادی، تجاری، علمی، آموزشی و پژوهشی وجود دارد اما اگر ما بتوانیم از همه علوم خوب بهره ببریم می‌توان به نتایج مثبت و درستی رسید.

نظام درستی برای تناسب ظرفیت های دانشگاهی و اشتغال در کشور نیاز است

این کارشناس افزود: هم اکنون دانشگاه های زیادی چون دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی- کاربردی و ... در کشور داریم و مدارک به وفور به دانشجویان داده می‌شود اما سیستم و نظام درستی پیش‌بینی نکرده‌ایم و متاسفانه تا دیروز دیپلم ما بیکار بود و سپس تبدیل به لیسانس و فوق لیسانس بیکار شد و اکنون دکترای بیکار در کشور داریم.

وی ادامه داد: ما در بخش های مختلف پس از انقلاب نسبت به پیش از آن پیشرفت های زیادی داشتیم اما چرا نباید در همه نظامات کشور کارها را با برنامه طوری پیش ببریم که ظرفیت های دانشگاهی متناسب با ظرفیت های اشتغال باشد؟!

کرمی راد تأکید کرد: ما می توانیم در سایه همت بیشتر و اتحاد بیشتر بین همه نیروهای متعهد و انقلابی و پیرو ولایت فقیه کشورمان را به بهترین شکل در دنیا و منطقه به عنوان یک الگوی بسیار خوب معرفی کنیم و این با عمل به توصیه های رهبری محقق خواهد شد و در توان ما نیز وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: درست است جان بولتون در نشست ورشو منافقین و ضد انقلاب راه دور خودشان جمع کردن و همزمان پاسداران رشید اسلام را ترور کرده و شادمانی کردند، اما اینها نشان می‌دهد که دشمنان ما از این امنیت نگران بوده و در صدد ناامن کردن مرزهای جمهوری اسلامی هستند که در این رابطه هم کور خوانده‌اند و نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد.

,

کرمی راد تاکید کرد: من یقین دارم نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقام سختی را از سردمداران این گروهک فاسد سلفی و وهابی خواهند گرفت و پاسخ سنگین و محکمی به آنها خواهند داد.

,

وی خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما با همه فراز و نشیب هایی که تا به حال پشت سر گذاشته اند چهل سالگی انقلاب را دیدند و چهل سال است که این نظام از ابتدا به عنوان یک نهال نوپا و امروز به عنوان یک درخت تناور و محکم در دنیا دارد می درخشد و اکنون محور مقاومت در منطقه شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران امید کشورهای مورد ستم و تحت ظلم چون یمن و پاکستان که گرفتار همین سلفی های بوده است.

,

وی افزود: در عراق و سوریه که داعش به عنوان سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی و آمریکا و در حقیقت مثلث عبری- عربی- غربی آمد که با رفتارهای ناشایستی چون سر بریدن زن ها و بچه های بی گناه در افکار عمومی ملت ها اسلام را بد جلوه دهند و ملت ها را از اسلام متنفر کنند، بنابر آنچه جمهوری اسلامی به لحاظ مستشاری کمک کرد و محکم ایستاد خوشبختانه نقشه از نیل تا فرات آنها هم نقش بر آب شد.

,

کرمی راد خاطرنشان کرد: این اقتدار کشور ما به دلیل پیوند بین امت و امامت که همان مردم و ولایت فقیه است و همانگونه که امام راحل فرمودند باید پشتیبان ولایت فقیه بود که آسیبی به کشور وارد نشود.

,

وی گفت: نگاه مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف در بیانیه اخیر ایشان چه نسبت به دستگاههای اجرایی و چه نسبت به قوه مقننه و قوه قضاییه و مخصوصاً نسبت به جوانان -که تاکید مقام معظم رهبری در بیشتر این عبارات و کلماتی که خطاب به جوانان به کار می بردند- این بود که آینده از آن آنها است و باید همه دست به دست هم دهیم که یک نظام مقتدر و قوی داشته باشیم که در منطقه حرف اول را در همه ابعاد علمی، پژوهشی، تکنولوژی، پیشرفت و توسعه بزند و بر قله افتخار بایستد و به آن چشم اندازی که در گذشته هم برای 1404 مطرح کردند، برسیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امیدواریم با عمل به بیانات مقام معظم رهبری بتوانیم به اهداف مذکور برسیم و شاهد این باشیم که از ریشه بنیان ظلم، ستم و استکبار کنده شود. همانطور که امام پیش بینی کرده بود و اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد.

,

باید اعتماد مردم را به اجرای عدالت بیشتر کرد

, باید اعتماد مردم را به اجرای عدالت بیشتر کرد,

وی در مورد عملی کردن توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه عدالت چه باید کرد و در این زمینه چه وظیفه ای برعهده مسئولان و مردم است نیز گفت: عدالت در سر منشا سخنان گهر بار مقام معظم رهبری است که اجرای آن از طریق دستگاه قضایی باید محقق شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: البته ضعف هایی هم وجود دارد که باید نسبت به آنها اهتمام لازم دیده شود و امیدواریم رئیس جدید قوه قضائیه که منصوب خواهند شد بتوانند با اقتدار اعتماد ملت را نسبت به نظام اسلامی صد چندان کند.

,

وی گفت: مردم تشنه عدالت هستند و علی رغم سختی ها و علی رغم معیشت سختی که بر اساس همین تحریم ها و عدم عملکرد صحیح بعضی از دولتمردان نشان دادند که هیچگاه دل از نظام بر نمی کنند.

,

کرمی راد تاکید کرد: ما مردم با بصیرتی داریم و مسئولین باید قدر این ملت را بدانند و آنهایی که دل در گرو دنیای غرب و اروپا و آمریکا بسته اند بدانند که این ملت با دست خالی و کمترین امکانات حماسه هایی خلق می کنند که همین حماسه حضورشان از صدها موشک و سدها موضع‌گیری‌های نظامی و... برنده تر و محکم تر است.

,

وی ادامه دارد: ملت ما با کمترین هزینه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند و بازدارندگی ای که در نتیجه آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد می شود، بالاترین نعمتی است که خداوند متعال به ملت ما داده است.

,

اسلام روز به روز قدرت پوشالی غرب را تضعیف می کند

, اسلام روز به روز قدرت پوشالی غرب را تضعیف می کند,

وی افزود: همان امام راحل پیش بینی کردند که روزی خواهد آمد و هیمنه و هیبت استکبار جهانی فرو خواهد ریخت و امروز همین فضای مقابله اسلام به عنوان الگوی اسلامیت در مقابل ساختار سیاسی و سراسر ظلم و فساد و تباهی که استکبار جهانی یعنی غرب ایجاد کرده وجود دارد و قدرت اسلام روز به روز قدرت پوشالی غرب را ضعیف تر می کند.

,

کرمی راد ادامه داد: روزی خواهد آمد که شکوفایی اسلام و گرایش جوانان غرب به اسلام ناب افزایش پیدا خواهد کرد و آنها نیز بیدار خواهند شد کما اینکه پیام مقام معظم رهبری طی سال های اخیر به جوانان غربی نشان می‌دهد که گرایش آنها به اسلام واقعی -همان اسلامی که ایران مدعی آن است نه اسلامی که آل سعود و عربستان معرفی می‌کنند- است و روز به روز ما شاهد پیشرفت‌ اسلام در نقاط مختلف دنیا هستیم.

,

قوه قضائیه در اجرای عدالت اغماض نکند

, قوه قضائیه در اجرای عدالت اغماض نکند,

وی بار دیگر اشاره ای به بیانات اخیر مقام معظم رهبری داشت و گفت: آنچه را که مقام معظم رهبری به حق هم در شأن این ملت، هم شایستگی این نظام، بیان فرمودند و ترسیم کردند باید آویزه گوش مسئولین قوا باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما کشوری پهناور و ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی داریم، و با توجه به اینکه مقام معظم سال‌هاست در خصوص اقتصاد و اتکای به درون و نگاه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی که دشمنان ما با هدف راه انداخته اند و هر روز هم می‌خواهند بحران هایی ایجاد کنند، اگر مسئولین با برنامه و هدف بیانات مقام معظم رهبری را دنبال کنند با همین ظرفیت ها و پتانسیل هایی که وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

,

وی افزود: اگر قوه مقننه در مجلس بتوانند به وظایف خودشان که سوگند یاد کرده‌اند، عمل کرده و بر حسن اجرای قانون نظارت کنند و اگر دستگاه قضا بتواند با عدالت رفتار کند و اغماضی بین رئیس جمهور، برادر رئیس جمهور و کابینه دولت با یک فرد عادی نداشته باشد، توصیه ها و بیانات مقام معظم رهبری قابل تحقق و عملیاتی شدن است.

,

لزوم اتکای قوه مجریه و دستگاه های اجرایی به توان داخلی و نداشتن چشم امید به غرب

, لزوم اتکای قوه مجریه و دستگاه های اجرایی به توان داخلی و نداشتن چشم امید به غرب,

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: همچنین برای تحقق و عملیاتی شدن توصیه های رهبری در مورد قوه مجریه و دستگاههای اجرایی نگاه به درون و توجه به ظرفیت‌های داخلی می‌تواند ما را در بسیاری از مسائل کمک کند.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی ها چشم به غرب دوخته اند و این بزرگترین خطا است که به غرب اعتماد کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ما وقتی توانستیم به فضا ماهواره بفرستیم و یا موشک های نقطه زن دقیق تولید کنیم که رعشه بر بدن دشمنان ما وارد کرد و بارها اعتراف کردند که از همین موضوع می ترسد و در مذاکرات نیز مرتب به بحث موشک‌های ما می پرداختند نشان می‌دهد که وقتی که ما توانستیم به این تکنولوژی های مختلف و برتر دسترسی پیدا کنیم می‌توانیم برای سایر مسائل نیز به خود و توان داخلی متکی باشیم.

,

به گفته وی، هم اکنون ایران اسلامی در تکنولوژیهای برتر چون نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و دانش هسته ای جزو ۹ کشور برتر دنیا قرار دارد و این نشان می‌دهد که ما می توانیم در موارد دیگر و مسائل مربوط به صنایع اعم از صنایع سنگین، سبک و جانبی و معادن عظیم و غنی از توان داخلی استفاده کنیم و به نتایج خوبی برسیم و با بهره گیری از ظرفیت های موجود چون معادن عظیم، اشتغال زیادی نیز ایجاد کنیم.

,

ضرورت ایجاد همدلی بین نهادهای مختلف و پرهیز از مسائل سیاسی، حزبی و جناحی

, ضرورت ایجاد همدلی بین نهادهای مختلف و پرهیز از مسائل سیاسی، حزبی و جناحی ,

وی ایجاد همدلی بین نهادهای مختلف را یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به نتایج مثبت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی دانست و گفت: برای مثال اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، دستگاه های اجرایی و... قبل از اینکه وارد مباحث سیاسی، حزبی و جناحی شوند، به فکر خدمت به این مردم شریف باشند.

,

کرمی راد خاطرنشان کرد این مردم مستحق بهترین خدمت هستند و اگر کسی به اینها خدمت نکند در حقیقت خیانت به اسلام و انقلاب کرده است.

,

برای عملی شدن بیانات رهبری در ابعاد مختلف باید افراد کاربلد در مسئولیت ها بکارگیری شود

, برای عملی شدن بیانات رهبری در ابعاد مختلف باید افراد کاربلد در مسئولیت ها بکارگیری شود,

وی بار دیگر به حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و گفت: بهترین راهکار برای عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و خدمت به این مردم این است که در ابعاد مختلف مسئولین با عرضه، باسواد، تحصیلکرده و کاربلد را منصوب کنیم نه اینکه دنبال کسانی برویم که با رانت، قبیله گرایی و تعصبات قومی-قبیله ای روی کار بیایند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ما در انتخابمان باید طوری عمل کنیم که بهترین ها انتخاب شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه ما باید از گذشته درس بگیریم، افزود: ما باید برای بهتر شدن امور و رسیدن به اهداف مذکور در گام دوم انقلاب باید انتخابات درستی داشته باشیم و یک فریادگری را انتخاب کنیم که درد مردم را بفهمد و با مطالبه گری احقاق حق کند.

,

باید دنبال راهکاری بود که مردم را به آینده نظام امیدوارتر کند

, باید دنبال راهکاری بود که مردم را به آینده نظام امیدوارتر کند,

وی تصریح کرد: بهترین مطلبی که می توان از فحوای کلام مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان و ۷ بندی که به آن اشاره کردند استخراج کرد همین است که دنبال راهکارهایی باشیم که مردم نسبت به آینده این نظام امیدوارتر شوند و برای این موضوع باید خدمات بهتر با برنامه ریزی بیشتر و بهتر و اتکای به ظرفیت های درونی که در کشور ما وجود دارد ارائه شود.

,

کرمی راد تاکید کرد: اگر ما این گونه عمل کنیم نه تنها به دنیای غرب احتیاجی نداریم بلکه آنها به ما نیاز خواهند داشت و اینکه از ما امکانات و دانش را بگیرند و محتاج به ما خواهند شد.

,

وی اتکا به توان داخلی را قطع ارتباط با دنیا ندانست و تصریح کرد: در دنیا روابط اقتصادی، تجاری، علمی، آموزشی و پژوهشی وجود دارد اما اگر ما بتوانیم از همه علوم خوب بهره ببریم می‌توان به نتایج مثبت و درستی رسید.

,

نظام درستی برای تناسب ظرفیت های دانشگاهی و اشتغال در کشور نیاز است

, نظام درستی برای تناسب ظرفیت های دانشگاهی و اشتغال در کشور نیاز است,

این کارشناس افزود: هم اکنون دانشگاه های زیادی چون دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی- کاربردی و ... در کشور داریم و مدارک به وفور به دانشجویان داده می‌شود اما سیستم و نظام درستی پیش‌بینی نکرده‌ایم و متاسفانه تا دیروز دیپلم ما بیکار بود و سپس تبدیل به لیسانس و فوق لیسانس بیکار شد و اکنون دکترای بیکار در کشور داریم.

,

وی ادامه داد: ما در بخش های مختلف پس از انقلاب نسبت به پیش از آن پیشرفت های زیادی داشتیم اما چرا نباید در همه نظامات کشور کارها را با برنامه طوری پیش ببریم که ظرفیت های دانشگاهی متناسب با ظرفیت های اشتغال باشد؟!

,

کرمی راد تأکید کرد: ما می توانیم در سایه همت بیشتر و اتحاد بیشتر بین همه نیروهای متعهد و انقلابی و پیرو ولایت فقیه کشورمان را به بهترین شکل در دنیا و منطقه به عنوان یک الگوی بسیار خوب معرفی کنیم و این با عمل به توصیه های رهبری محقق خواهد شد و در توان ما نیز وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه