اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به استعداد درونی مردم است/تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مسیر گام دوم انقلاب

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به استعداد درونی مردم است/تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مسیر گام دوم انقلاب
شیخی گفت: توجه به داشته ها و استعدادهای درونی و باور مردم با سلب امید از بیگانه مهمترین مسئله در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: برای دستیابی و محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری که با نام گام دوم منتشر شد برای رسیدن به راهبردها یکسری راهکارها عملی لازم است که اقدامات ایجابی و سلبی را شامل می شوند. نگاه به سفره و قطع امید از بیگانه مهمترین راهکار حل مسئله فوق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: سیاست های اقتصادی عملا منطبق با راهکارهای اقتصاد مقاومتی و مطابق 24 بند اقتصاد مقاومتی تعریف شده اند و ضمن توجه به داشته ها استعداد درونی و توجه و باور مسئله ای که پیامبر اکرم فرمودند : اگر علم در ثریا باشد رجال فارس به آن دست می یابند باور و اعتقاد به استعداد نهفته در وجود مردم است.

,

شیخی در خصوص راهکارهای ایجابی افزود: راهکارهای ایجابی باید یا اهداف برقراری حاکمیت جهانی امام مهدی (عج) منجی عالم بشریت دنبال شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: اقدامات در حوزه اقتصادی باید متوجه تقویت تولید داخلی و با میدان دادن به جوانان زمینه رشد و استعدادهای جوانان محقق شود؛ که عملا اشتغال، تولید، رفاه اجتماعی، ازدواج، رونق و دوام خانواده را به دنبال دارد و این قوام و دوام خانواده بزهکاری های اجتماعی را به حداقل می‌رساند.

,

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: سیاستهای اقتصادی مقاومتی زمانی محقق می‌شود که در مسیر گام دوم قرار گیرد. اقدامات سلبی ، ترد سیاست های غلطی که  قوه مجریه  دنبال میکند بایستی ازمعاهدات بین المللی  ازجمله FATF، سند 2030 و برجام که جز اتلاف زمان، هزینه، عزت ، آبرو  مملکت  و  سلب امید نتیجه ای  نخواهد داشت.

,

شیخی گفت: سلب امید از بیگانه اولین قدم سلبی است و تجدید نظر اساسی درسیاست های  تجارت داخلی و خارجی در کنار آن حائز اهمیت است و سرمایه گذاری بر اساس اولویت بندی روی منابع منطقه صورت گیرد روی الگو مصرف و حذف کالاهای خارجی و مصرف رژیم سالم کار شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در اصلاح سیاست های تجاری روی دو طرف عرضه و تولید تشویق به تولید و ممنوعیت واردات کار شود. تشویق به استفاده از کالاهای داخلی که منجر به رونق مصرف کالاهای داخلی و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در حداقل زمان ممکن به اهداف اقتصاد مقاومتی ممکن میشود.

,

وی ابراز کرد:حساسیت بیشتر قوه قضائیه به جرم  و سنگین شدن تنبیه و جریمه ها تا کسی متعرض حقوق بیت المال نشود؛ نمایندگان با نظارت بر روی اجرای قوانین و بازخواست مطالبات مردم روی اصلاح قوانین گذشته  و روی روش تولید، محیط زیست و امنیت غذایی تاکید و زمینه واردات و محصولات تراریخته و آلوده  که بخش عمده از طریق علوفه و خوراک دام و طیور در سفره مردم را فراهم نکنند.

,

شیخی در پایان خاطر نشان کرد: اگر جسم مردم در حد اعتدالی که طب اسلامی فرموده قرار نگیرد روح نا سالم در مسیر هدایت و مطالب حق قرار نمی‌گیرد؛ مسئولین بهداشت روی سلامت غذا متمرکز شوند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه