اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دختر بالای سن ازدواج در کشور داریم

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دختر بالای سن ازدواج در کشور داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ترویج ازدواج آگاهانه و تحکیم بنیان خانواده گفت: بر اساس آمارها یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم در کشور سنشان از ازدواج گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رضا دارابی شب گذشته در همایش  آموزش های بهنگام ازدواج که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد با بیان اینکه علیرغم تلاش های گسترده ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ترویج ازدواج انجام شده است متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق و جدایی در جامعه هستیم خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما، روحانیون و مبلغان مذهبی ، سازمان های دولتی و غیر دولتی و مربیان آموزش دیده نقش موثری در انتخاب آگاهانه و ازدواج موفق دارند که باید در این مسیر تلاش بیشتری صورت بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تاکید بر اینکه ازدواج به عنوان تشکیل دهنده خانواده و نخستین رکن جامعه محسوب می شود تصریح کرد: هر چقدر که بتوان در زمینه ترویج ازدواج اگاهانه و سالم تلاش کرد و بنیان خانواده را حفظ نمود به همان میزان در داشتن جامعه ای سالم نیز موفق خواهیم بود.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در موضوع طلاق و جدایی، زنان بیش از مردان دچار آسیب می شوند تصریح کرد: باید در زمان ازدواج مسئله هم کفو بودن در تمام زمینه ها از جمله فرهنگی، مذهبی، تحصیلات، اقتصادی و حتی سیاسی مورد توجه قرار گیرد و پس از ازدواج نیز با چشم پوشی از خطاهای یکدیگر، با کوچکترین اختلاف آخرین راه حل که جدایی است انتخاب نشود.

,

دارابی به نقش خانواده ها در تحکیم ازدواج نیز تاکید کرد و گفت: والدین باید از دخالت های بی مورد و  اختلاف افکنی در میان زوجین پرهیز کنند و به عنوان یک راهنما تلاش در حفظ روابط داشته باشند.

,

وی افزود:بر اساس آمارها یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم در کشور سنشان از ازدواج گذشته است و در مقابل در جامعه مشاهده می شود که برخی دختران زیر ۱۳ سال ازدواج می کنند که هر دو آن آسیب زاست و باید به آن توجه ویژه ای نمود.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همه نهادها و گروه هایی که می توانند نقش موثری در ترویج ازدواج آگاهانه و تحکیم بنیان خانواده داشته باشند باید مشارکت کنند و در این زمینه فعال شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه