اخبار داغ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب، ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده‌اند که سهم همدان ۱۶۰ میلیارد ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه امروز روستاها و بخش کشاورزی از کم آبی رنج می‌برند، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اشتغال استان از مسیر کشاورزی ایجاد شده است و کم آبی هم اشتغال و هم تولید غذا را تهدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشاره به اینکه برای عبور از خشکسالی و پشت سر نهادن این تهدید بزرگ باید به اجرای طرح‌های آبخیزداری روی بیاوریم، افزود: با این اقدام بخش کشاورزی که از بی‌آبی رنج می‌برد رونق می‌گیرد.

,

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه هر روز که منابع آبی کاهش می‌یابد، میزان مهاجرت از روستا به شهرها نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها، روستاها از سکنه خالی و تولید غذا در کشور نیز با چالش مواجه می‌شود.

,

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع مهاجرت روستایی و اجرای طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از این مهم، رهبر فرزانه انقلاب 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص داده است.

,

حجسته با اشاره به اینکه سهم استان همدان از اعتبارات بخش آبخیزداری، 160 میلیارد ریال است خاطرنشان کرد: همه نمایندگان در تلاش هستند تا این اعتبارات در سال آینده آفزایش یابد.

,

وی با تأکید بر اینکه رونق کشاورزی و تأمین غذا با توجه به افزایش جمیعت جهان در سال‌های آینده بسیار حائز اهمیت است، گفت: ما برای تحقق اقتصادی مقاومتی نیاز داریم حداقل میزان غذای مورد نیاز کشور را در داخل تأمین کنیم.

,

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: با توسل به تکنولوژی و روش‌های نوین کشاورزی می‌توانیم به اهداف دست یابیم و در آینده نقش به مراتب مهم‌تری را ایفا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه