اخبار داغ

یک استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی:

چسبندگی مسئولین بر کرسی‌های حاکمیتی، مانعی بر‌سر راه نسل جوان/ دهه پنجم انقلاب مختص جوانان است

چسبندگی مسئولین بر کرسی‌های حاکمیتی، مانعی بر‌سر راه نسل جوان/ دهه پنجم انقلاب مختص جوانان است
استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: در نظام اجرایی برخی از دولتمردان به واسطه شناختی که از اطرافیان داشتند از آنها استفاده کرده و حضور جوانان در سه دهه قبل کمرنگ بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی درباره راهبردهای گام دوم انقلاب که اخیرا توسط رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است، به خبرنگار تیتریک، گفت: زمانی که وارد دهه چهارم انقلاب می شویم، کشور از مبانی اولیه خروج کرده و وارد استراتژی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حسن محبتی افزود: همزمان با دهه پنجم انقلاب کشور خودشناسی پیدا کرده است و حاکمان کشور، دولتمردان و مردم می دانند که پایان این مسیر باید به چه هدفی دست پیدا کرد.

,

مدیر مسئول روزنامه کلید اظهار داشت: با توجه به گستردگی اطلاعات و اشرافی که رهبر معظم انقلاب بر تمامی ابعاد جامعه از جمله سیاسی، اجتماعی، اجرایی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارند، بهتر می توانند چشم انداز آینده را برای جوانان تبیین کنند.

,

محبتی تصریح کرد: جمعیت امروز کشور جوان بوده و غالبا باید به دست جوانان اداره شود زیرا تا پایان دهه چهارم معمولا پیشکسوتان انقلاب در مسیر اداره حکومت بودند.

,

استاد دانشگاه آزاداسلامی در تهران با اشاره به اینکه جوانانی که در دهه نخست انقلاب به دنیا آمده اند، امروز افرادی میانسال و با تجربه هستند و با فراز و نشیب های انقلاب آشنا شده اند، گفت: جوانان می دانند که در دهه های اخیر چالش های انقلاب در کدام بخش ها بوده و دشمن کدام حوزه ها را مورد هدف قرار داده است.

,

محبتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه غالبا جوانان ما توانسته اند هجمه های دشمن را از یاس به پیروزی تبدیل کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب با توجه به چشم اندازی که در برنامه پنجم برای 1404 ترسیم کرده اند توصیه اکید داشتند که جوانان باید از دهه چهارم به بعد پیشرفت کشور و اسلام را در تمامی ابعاد مد نظر قرار دهند.

,

این پزشک، اظهار داشت: می توان پیش بینی کرد که حضور جوانان در عرصه های مختلف باعث شکوفایی کشور و حرکتی رو به جلو خواهد شد و وضعیت را از خموشی و خمودگی خارج خواهد کرد.

,

محبتی تصریح کرد: برخی از نسل ها، چسبندگی خاصی به انقلاب در بخش های اجرایی پیدا کرده اند و البته در غالب انقلاب ها هستند افرادی که حقی را در حاکمیت برای خود ایجاد می کنند.

,

وی گفت: در نظام اجرایی برخی از دولتمردان به واسطه شناختی که از اطرافیان داشتند از آنها استفاده کرده و حضور جوانان در سه دهه قبل کمرنگ بود و نسل خاصی همواره کشور را اداره می کرد.

,

محبتی افزود: گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد حاوی این پیام بود که جوانان باید با دانش و تجربه وارد عرصه شوند و دولتمردان نیز زمینه را برای حضور این نسل آماده کنند.

,

وی اظهار داشت: اگر فعالیت جوانان را در عرصه های مختلف شاهد باشیم دهه آینده فصل بالندگی و شکوفایی کشور خواهد بود زیرا جوان پر انرژی وارد حوزه های کاری خواهد شد و مدیران نیز با انتقال تجربه می توانند جوانان را کمک کنند تا کشور را با روند رو به رشد جهانی و البته نگاهی اسلامی پیش ببرند.

,

محبتی با اشاره به اینکه نگاه غرب کاملا مادی گرایی و نگاه ایران کاملا اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: همانگونه که جوانان در عرصه های نظامی توانستند پیشرفت هایی را برای کشور به ارمغان آوردند قطعا با حضور آنها در دیگر عرصه ها شاهد تحقق اهداف خواهیم بود.

,

وی گفت: مسئولین 60 سال به بالایی که تا کنون به بخش های مدیریتی کلان چسبندگی داشته اند باید بپذیرند مسئولیت ها را کنار گذاشته و اجازه حضور را در بخش های اجرایی به جوانان تحصیل کرده ای که در دانشگاه های داخل تربیت شده اند و با علم اسلامی و مسائل داخلی آشنایی دارند بدهند.

,

محبتی با اشاره به اینکه دهه پنجم انقلاب به جوانان اختصاص دارد، افزود: باید بپذیریم که جوانان باید کشور را اداره و به نسل پس از خود تحویل دهند، این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه نسل جوان در پیچ و خم مدیریت اجرایی کشور قرار گیرند.

,

وی اظهار داشت: جوانان باید در قوه مقننه و مجریه حضوری فعال داشته باشند و در قوه قضائیه مسئولین، اجازه داوری را به قضات جوان بدهند تا با علم حقوق آشنا شده و سکان قضایی کشور را در عرصه های میانی بر عهده بگیرند.

,

محبتی تصریح کرد: امروز در دورترین نقاط کشور دانشگاه وجود دارد و جوانان از نظر تحصیلات آکادمیک هیچگونه مشکلی نداشته و در تراز نخست جهانی قرار دارند، ایران از نظر ارتقا دانش جزو کشورهای پیشرفته است و جوانان از سطح دانش عمومی بالایی برخوردار هستند.

,

وی گفت: نسل جوان، متعهد و انقلابی کشور در روز 22 بهمن نشان دادند که علی رغم مشکلات کشور و چالش های موجود برای آنها اعم از بیکاری، ازدواج و ... در عرصه دفاع از کشور و امنیت کوتاهی نکرده و به جد وارد گود شده اند.

,

تحلیل گر مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: حضور جوانان در عرصه های مدیریتی در گرو پذیرفتن مسئولین کنونی برای فعالیت آنها است و قطعا با تحقق این امر، نسل جوان انقلاب را به دست صاحب اصلی اش می رسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه