اخبار داغ

طرح نظارتی نوروز ۹۸ در البرز آغاز شد/ شهروندان قاچاق، گران فروشی و تقلب را به ۱۲۴ اطلاع دهند

طرح نظارتی نوروز ۹۸ در البرز آغاز شد/ شهروندان قاچاق، گران فروشی و تقلب را به ۱۲۴ اطلاع دهند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از برگزاری طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام پایانی سال تحت عنوان "طرح نظارتی نوروز 98" خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، جهانگیر شاهمرادی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌ دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از مهم ترین اهداف این طرح است.
 
وی زمان اتمام این طرح بزرگ را 15 فروردین 98 عنوان کرد و گفت:  ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش ‌ های مردمی، هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از دیگر رویکردهای این طرح به شمار می‌رود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره اولویت‌ های کالایی این طرح بیان داشت: نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم ‌ مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه (سیب، پرتقال و ...)، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار،  شیرینی ‌ جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو از مهم ترین کالاهایی هستند که در این طرح مورد بررسی و نظارت ویژه قرار خواهند گرفت.
 
شاهمرادی درباره بخش خدماتی این طرح نیز تصریح کرد: عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت ‌ های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها همچنین حمل و نقل درون ‌ شهری و برون ‌ شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ‌ ها، رستوران‌های بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ‌ ها، میادین میوه و تره ‌ بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی نیز از شاخص‌ترین موارد نظارتی در بخش خدمات است.
 
وی اضافه کرد: نظارت ویژه بر نحوه تامین، جذب، توزیع و قیمت میوه به خصوص پرتقال و سیب، نظارت بر مراکز نگهداری کالا شامل سردخانه ها و انبارها و بررسی میزان موجودی کالاها در ابتدا و انتهای هر دوره و نظارت بر نحوه عملکرد نمایشگاه های عرضه مستقیم بهاره و فروش فوق العاده از اصلی ترین شاخص‌های طرح نظارتی نوروز 98  است.
 
این مقام مسئول در خاتمه اظهار کرد: شهروندان استان البرز می‌توانند شکایات و گزارشات خود در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم اجرای تعهدات، عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت، قاچاق و عرضه خارج از شبکه را به صورت شبانه روزی با سامانه 124 در مرکز استان و شهرستان های تابعه مطرح نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
انتهای پیام/
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه