اخبار داغ

در جلسه ستاد کنگره 6500 شهید استان کرمان عنوان شد؛

تهیه کتاب نفیس فرماندهان لشکر 41 ثارالله/بیش از 2 هزار مصاحبه برای تدوین زندگینامه شهدای دانش‌آموز انجام شده است

تهیه کتاب نفیس فرماندهان لشکر 41 ثارالله/بیش از 2 هزار مصاحبه برای تدوین زندگینامه شهدای دانش‌آموز انجام شده است
صبح امروز نشست خبری رویکرد حفظ، نشر آثار دفاع مقدس و رویکردتبلیغی، فرهنگی، هنری با اصحاب رسانه در محل ستاد سالن جلسات ستاد بزرگداشت کنگره۶۵۰۰ شهید استان کرمان با حضور مسئولین مربوطه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز رستمی مسئول رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس کنگره بزگداشت 6500 شهید استان کرمان در محل ستاد کنگره اظهار داشت : در این رویکرد 4 کمیته جمع آوری، انتشارات ،فرهنگیان، دانش آموزان و فضای مجازی وجود دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی در خصوص کمیته انتشارات افزود: از یکسال و نیم قبل کار خود در خصوص بررسی شهدا را شروع کردیم و تهیه کتاب نفیس برای فرماندهان لشکر 41ثارالله را در دستور کار قرار دادیم .

,

رستمی خاطر نشان کرد : برای 28 شهید که دارای کتاب تدوین شده نبودند از تعدادی نویسنده دعوت کردیم و آمادگی لازم ایجاد شد تا انتظاراتی که ما داشتیم برای جامعه امروزی را فراهم کنند .

,

مسئول رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس ادامه داد : امکانات لازم در اختیار نویسندگان قرار گرفته شده است و تا امروز 17 اثر به دست ما رسیده است و در اجلاسیه کنگره شهدا باید حداقل 20 اثر به اتمام برسد .

,

وی ادامه داد : تا کنون 90درصد خواسته ما از این 17 اثر محقق شده است زیرا رویکرد جدید ما نشات گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است .

,

مسئول رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس بیان کرد : برای تهیه 40کتاب تذکره شهدا به جمع اوری اطلاعات پرداخته ایم و به ازای هر 150شهید یک کتاب تولید خواهد شد.

,

رستمی با بیان این که باید برای هرشهید 5صفحه از کتاب دیده شود ؛عنوان داشت : اکنون 120 زونکن اطلاعات دسته بندی شده است و تقریبا در 6شهرستان کار جمع اوری کتاب ها تمام شده است و احتمالا از 4کتاب در کنگره رونمایی خواهد شد ولی ادامه کار در سال اینده خواهد بود .

,

در ادامه محمد جواد صادق زاده دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزان کنگره اظهار داشت : کار جمع اوری زندگی نامه شهدای دانش آموزی را شروع کرده ایم و در استان 1319شهید دانش اموز و 232شهید فرهنگی وجود دارد .

,

وی گفت : کار جمع اوری اطلاعات زندگی شهدا توسط کمیته جمع اوری صورت می گیرد و بعد از جمع اوری بنا است با هماهنگی با آموزش و پرورش کتاب هایی مختص شهدا دانش اموز و فرهنگی به چاپ برسد .

,

صادق زاده خاطر نشان کرد : در روز یکشنبه 5اسفندماه نیز یادواره شهدای دانش آموز در کنگره برگزار خواهد شد .
همچنین مجید روهنده دبیر جمع اوری آثار و اسناد شهدا گفت : کار استخراج و جمع آوری آثار و اسناد شهدا با 9 گروه از خانواده شهدا شامل وابستگان، دوستان و همرزمان شهدا صورت گرفته است.

,
,

وی افزود : برای جمع آوری در هر شهرستان اتاق های استادیو و یک تیم 3نفره وجود دارد و هر 23شهرستان تجهیز و کار شروع شده است .

,

روهنده خاطر نشان کرد : تا کنون 2هزار و 476 مصاحبه انجام شده است و میانگین افراد حاضر در این استادیو 9هزار نفر بوده است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه