اخبار داغ

مردان مقاومت همچنان آماج کینه‌ها؛ از میدان‌های خون و حماسه در سال‌های جنگ تا ترورهای کور این روزها

مردان مقاومت همچنان آماج کینه‌ها؛ از میدان‌های خون و حماسه در سال‌های جنگ تا ترورهای کور این روزها
هفته گذشته شاهد تکرار از خود گذشتن و شهادت دیگری بودیم . شهادت 27 شهید پاسدار ارزش ها و مرزهای این وطن توسط عده ای کور منش بر همه ی ما اثبات کرد که راه رسیدن به خدا روشن است و کافی است که آن را صدا کنی و شهادت را بخوانی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شهادت در راه خدا بهترین مرگی است که شهید با اختیار خویش بر می‌گزیند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «بالای هر نیکی، کار نیک دیگری وجود دارد تا این که مرد در راه خدا کشته شود، وقتی در راه خدای عزّوجلّ کشته شد، بالای آن کار نیکی وجود ندارد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

تاریخ انقلاب اسلامی ما همواره با نیک مردانی گره خورده است که فرهنگ شهادت را به درستی هجی کرده اند جوانان و نوجوانانی که بر دفاع از میهن و حفط کیان آن جان خود را هدیه کردند.

,

چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، همواره ی این تاریخ، شهادت دست به دست و سینه به سینه در میان نیک مردان این خاک حفظ شده است.

,

هفته ی گذشته شاهد تکرار از خود گذشتن و شهادت دیگری بودیم . شهادت 27 شهید پاسدار ارزش ها و مرزهای این وطن توسط عده ای کور منش بر همه ی ما اثبات کرد که راه رسیدن به خدا روشن است و کافی است که آن را صدا کنی و شهادت را بخوانی.

,

براستی این خبر برای همسر و دختران این شهدا چقدر سهمگین بوده است و چگونه توانسته اند این حقیقت را باور کنند اما شکی نیست دختران و همسر این شهدا زینب گونه این رسالت را به دوش کشیده اند و با تمام اندوه ها و خاطره ها با صلابت تر در جامعه گام بر می دارند همان گونه که دختران شهدا در سال های انقلاب و دفاع مقدس، این گونه رفتار کردند.

,

27 بهمن سال 65 در تقویم کرمان، خبر از شهادت علی ایرانمنش را دارد. یکی از آن مردان ایستاده بر مقاومت...

,

و دخترش زهرا ایرانمنش که اکنون راه پدر را الگو قرار داده است از حال و هوای خودش در زمان شهادت پدر واندیشه و منش او این گونه می گوید.

,

من فرزند بزرگ خانواده و آن زمان دانشجوی ترم سوم دانشگاه باهنر بودم. یادم است اکثر مواقع تلفن های مشکوکی به خانه می شد و در این تلفن ها همواره پدرم به خاطر فعالیت های انقلابی اش تهدید می شد ،این تلفن ها در زمان آتش سوزی مسجد جامعه شدت داشت.

,

پدرم مدیر کل آموزش و پرورش بود، صبح 27 بهمن 65 آماده شد تا به محل کار برود. قرار بود برای دانش آموزانی که اعزام به جبهه می شدند سخنرانی کند.

,

درست زمانی که پدرم از منزل خارج شد چند دقیقه بعد صدای گلوله ورگبار شنیدیم هر گز در مخیله مان ورود نمی کرد که پدرمان را تروز کرده و به شهادت رسانیده باشند اما زمانی که بیرون رفتیم صحنه ایی دلخراش در برابرمان به تصویر کشیده شد.پدرم غرق در خون و به شهادت رسیده بود.

,

ارادت خاصی به امام داشت و برنامه هایی که در زمان قبل  و بعد از انقلاب بود را همیشه پی گیرمی کرد اصلا همین  پی گیر در کارها بود که قبل از انقلاب توسط سواک دستگیر و شد و به زندان اوین افتاد.

,

بعد از آزادی همیشه فکر می کردیم که پدر بواسطه ی شکنجه هایی که در این مدت دیده است  دیگر کمتر در صحنه ی مبارز حضور پیدا می کند اما به محض این که به خانه آمد ارتباطاتش را شروع کرد و جلسات محرمانه برای پیروزی انقلاب اسلامی را از سر گرفت.

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم دست از اندیشه های خود نکشید و همواره در صف اول بود. او در سال های جنگ چندین بار عازم جبهه های دفاع مقدس شد و حتی به فرزندانش توصیه ی اکید داشت که حضور در جبهه وظیفه است و  باید به جبهه ها بروید.

,

ارتباط معنوی و شب زنده داری ها او همیشه پا بر جا بود به یاد ندارم شبی را که او نماز شب نخوانده باشد و اعمال  روز های جمعه را حتما به جا می آورد.

,

بعد از شهادت پدرم بود که متوجه شدیم او عده ای از محرومان را تحت پوشش داشت،  به آنان کمک می کرد و یا گره گشایی در برخی از مشکلات مردم داشته است.

,

وقتی که اعتقاد داشته باشیم که انقلابمان با خون شهدا و بر پایه ی اسلام رشد کرده است خیلی از این مسائل برایمان آسان می شود اما بد اخلاقی هایی دیده می شود که نظاممان را خدشه دار می کند و این ها بیشتر روح فرزندان شهید را آزار می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه