اخبار داغ

تصمیمات ستاد تنظیم بازار بدون خریدار و صف‌هایی که همچنان پابرجاست!

تصمیمات ستاد تنظیم بازار بدون خریدار و صف‌هایی که همچنان پابرجاست!
تصمیمات ستاد تنظیم بازار اینجا خریداری ندارد و صف‌های طولانی گوشت علی‌رغم تاکیدات مسئولان هنوز پابرجاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، سبقت گرفتن از عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار در استان کرمانشاه در بین دستگاه‌های اجرایی دیگر باب شده است؛ تصمیمی که در این ستاد حساس گرفته می‌شود انگار خریداری ندارد و هر دستگاهی ساز خودش را می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

یک هفته از دستور استاندار کرمانشاه در مورد اینکه صف‌های گوشت و مرغ باید برچیده شود گذشته است، ولی کماکان می‌بینیم که این صف‌ها در نقاط مختلف سطح شهر همچنان برجاست و شان و کرامت مردم شریف کرمانشاه لگدمال می‌شود و کسی هم خود را مسئول نمی‌داند.

,

بازوند در جلسه‌ هفته پیش ستاد تنظیم بازار گفت: این صف‌ها کرامت انسانی را زیر سوال می‌برد، لذا باید به‌گونه‌ای در تنظیم بازار عمل کنیم که دیگر شاهد تشکیل این صف‌ها نباشیم.

,

افزایش توزیع گوشت و مرغ باید در دستور کار قرار گیرد

, افزایش توزیع گوشت و مرغ باید در دستور کار قرار گیرد,

وی ادامه داد: در مورد گوشت قرمز که یکی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز مردم است باید سهمیه به ۵۰ تن در هفته افزایش پیدا کند و همین میزان نیز عمدتاً در مناطق فقیرنشین توزیع شود.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه توزیع گوشت برای خانوارهای کم بضاعت است، خاطرنشان کرد: باید در عرضه این اقلام به خانوارهای مددجو بهزیستی و کمیته امداد توجه ویژه شود.

,

بازوند بر لزوم توزیع گوشت در تعاونی‌های کارگری، بازنشستگان و کارمندی هم تاکید کرد و یادآور شد: این کار باعث می‌شود گوشت به دست افرادی که واقعاً نیاز دارند برسد و دیگر شاهد تشکیل این همه صف هم نباشیم.

,

, ,

 

,

استاندار کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت قصابی‌ها برای عرضه گوشت تنظیم بازار شد و افزود: اگر ساز و کار مناسبی برای عرضه گوشت توسط واحدهای صنفی فراهم شود، باید در اولویت عرضه قرار بگیرند.

,

بازوند اشاره‌ای هم به عرضه مرغ منجمد داشت و اظهار کرد: اینکه اکنون ۲۰ تن مرغ منجمد در انبارها داریم سهمیه کمی است و باید هرچه زودتر ۱۰۰ تن سهمیه دیگر وارد استان شود.

,

وی گفت: این ۲۰ تن که اکنون موجودی داریم نیز باید امروز توزیع شود.

,

خودداری از عرضه مرغ ۱۱۵۰۰ تومانی به علت عدم صرفه!

, خودداری از عرضه مرغ ۱۱۵۰۰ تومانی به علت عدم صرفه!,

همچنین به طور مثال قرار شد مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی به دست مردم برسد؛ ولی واحدهای عرضه مرغ هم از این موضوع شکایت دارند که مرغداری‌ها از عرضه مرغ با این نرخ خودداری می‌کنند و اعلام می‌کنند برای آنها به صرفه نیست.

,

 

,

, ,

 

,

توجیهات جهادکشاورزی بای گران بودن مرغ

, توجیهات جهادکشاورزی بای گران بودن مرغ,

خسرو شهبازی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی عرضه مرغ با نرخ خرید جوجه یک روزه ۲۴۰۰ تومانی، دانه سویا ۲۶۰۰ تومانی و ذرت ۱۵۰۰ تومانی برای مرغ داران مصوب شده در حالی که برخی مرغ داران دانه و ذرت رادر بازار آزاد به قیمت گران تهیه کرده اند.

,

به گفته شهبازی، برخی مرغ داران جوجه یک روزه را به قیمت ۴۵۰۰ خریده اند در نتیجه نرخ نهایی فروشی که در آن متضرر نشوند بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

,

وی افزود: البته تعدادی مرغ دار تمایل دارند به ازای تحویل سه کیلو سویا و سه کیلو ذرت مرغ را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند.

,

رئیس سازمان جهاد کشارزی استان کرمانشاه گفت: عرضه مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی با توجه به نرخ خریدهای متفاوت مرغ داری ها برای همه واحدها امکان پذیر نیست در حالی که در جلسات ستاد تنظیم بازار نرخ فروش همه مرغ داری ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان شده اما شماری از مرغ داری ها دانه و جوجه یک روزه را به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه از بازار آزاد خریداری کرده اند.

,

به گفته شهبازی، طی روز گذشته ۵.۵ تن و امروز ۱۵ تن گوشت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در مناطق کم برخودار عرضه می شود تا قیمت مرغ در بازار به تعادل برسد و مردم با قیمت مناسب مرغ را خریداری کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی قیمت تمام شده یک کیلو جوجه برای مرغداری کمتر از ۱۳ هزار تومان نیست، افزود: در این میان برخی کشتارگاه ها باید از سود خود برای کمک به تنظیم بازار بگذرند و حتی عده ای اعلام کرده اند که به صورت مجانی کشتار می کنند.

,

شهبازی بیان کرد: پیش بینی می شود تا ایام عید ۵۰۰ تن گوشت مرغ افزون بر ادامه توزیع گوشت منجمد مرغ به نرخ ۸۹۰۰  تومان در سطح استان توزیع شود.

,

وی خاطرنشان کرد: طی ماه گذشته ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که دو برابر سال قبل بود همچنین در بهمن ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشارزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جوجه ریزی های انجام شده بیش از نیاز استان است، گفت: از نظر تامین مرغ در استان مشکلی نداریم و امیدواریم با توزیع مرغ به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ بازار تعدیل شود.

,

ناهماهنگی بین مسئولان موجب شده تا تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت ها چندان موفق نباشد و آنطور که باید نتوانسته اند توزیع کالاهای اساسی را ساماندهی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه