اخبار داغ

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

رشد معنوی؛‌ اولین شاخصه رشد و تعالی جامعه است/ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر برای ایمن سازی جامعه

رشد معنوی؛‌ اولین شاخصه رشد و تعالی جامعه است/ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر برای ایمن سازی جامعه
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: بعد معنوی جامعه هر میزان که تقویت شود امنیت در ابعاد گوناگون قوی تر خواهد شد و به تبع آن رشد و پیشرفت جامعه هم بیشتر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، معنویّت و اخلاق یکی از سرفصل اساسی توصیه‌های مقام معظم رهبری برای نیل به اهداف «گام دوم انقلاب» می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بنا به فرموده معظم له معنویّت و اخلاق، جهت‌دهنده‌ همه‌ حرکتها و فعّالیّتهای فردی، اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است که بودن آنها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی، بهشت می سازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم می‌آفریند.

,

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با شاره به این رهنمود و توصیه مهم رهبری برای رشد و تعالی جامعه بیان داشت: شکی نیست جامعه اسلامی اگر بخواهد به رشد و تعالی دست پیدا کند باید نسبت به تکالیف شرعی، آداب و رسوم دینی توجه لازم داشته باشد.

, یزدرسا,

رشد و پیشرفت جامعه در گرو تقویت بعد معنوی و امنیت در ابعاد مختلف

, رشد و پیشرفت جامعه در گرو تقویت بعد معنوی و امنیت در ابعاد مختلف, رشد و پیشرفت جامعه در گرو تقویت بعد معنوی و امنیت در ابعاد مختلف,

عضو شورای فرهنگی استان یزد افزود: از بازخوردهای این توجه تقویت بعد معنوی جامعه بوده که امنیت را در ابعاد گوناگون نظیر اخلاقی، روانی، جانی، مالی، ناموسی، عرضی و آبرویی را ایجاد می کند.

,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه اولین شاخصه رشد و تعالی یک جامعه داشتن بدنه امن است، اظهار داشت: بعد معنوی جامعه هر میزان که تقویت شود امنیت در ابعاد گوناگون قوی تر خواهد شد و وقتی امنیت قوی باشد طبعا رشد و پیشرفت جامعه هم بیشتر خواهد بود.

,

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح امور جامعه

, ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح امور جامعه, ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح امور جامعه,

آیت الله مدرسی در خصوص بیمه کردن قشر جوان از نسبت به تهاجمات روزافزون دشمنان در بخش های مختلف ابراز داشت: در این زمینه نیاز است اصل 8 قانون اساسی که اصل سالم سازی جامعه یعنی اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان احیا شود. وقتی این اصل احیا شود به تبع آن همه جامعه احساس امنیت می کند. در این راستا باید نسبت به آنچه که نامشروع بوده و خلاف اخلاق و مبانی دینی است برخوردی محترمانه در قالب دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر صورت پذیرد.

,

رسمیت بخشی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر 

, رسمیت بخشی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر , رسمیت بخشی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ,

استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: یکی از شاخصه های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر احیای ساز و کار رسمیت بخشیدن به این اصل ایمن ساز در جامعه می باشد که در این زمینه آموزش و پرورش، خانواده ها، نهادهای فرهنگی مثل ارشاد، شهرداری و غیره، کانون های فکری و هنری مساجد و دانشگاه ها در سالم سازی فکری قشر جوان جامعه سهیم بوده و همه باید دست به دست هم داده تا از لحاظ فکری و مبنایی جامعه دچار تنش ها و گرایش های ارتجاعی نشود.

,

ایجاد زیرساخت های لازم برای نهادینه کردن ارزش های معنوی و اخلاقی در جامعه

, ایجاد زیرساخت های لازم برای نهادینه کردن ارزش های معنوی و اخلاقی در جامعه, ایجاد زیرساخت های لازم برای نهادینه کردن ارزش های معنوی و اخلاقی در جامعه,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در پایان در خصوص راهکارهای نهادینه کردن ارزش های معنوی و اخلاقی در جامعه تصریح داشت: باید در این راستا زیر ساخت های تقید به اعتقادات اسلامی، احکام دینی، اخلاق و آداب اسلامی را مهد کودک ها، مدارس و آموزش و پرورش و دانشگاه ها فراهم کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه