اخبار داغ

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ثمره گام دوم انقلاب شکوفایی نظام خواهد بود/تاکید رهبری بر کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و اجرای اقتصاد مقاومتی

ثمره گام دوم انقلاب شکوفایی نظام خواهد بود/تاکید رهبری بر کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و اجرای اقتصاد مقاومتی
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانه خود بر کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، گفت: ثمره گام دوم انقلاب شکوفایی نظام خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب ، اظهار داشت: یکی از راهکار های عملیاتی شدن این بیانه کوچک شدن دولت است.

وی ادامه داد:  هزینه دولت بسیار سنگین است و براساس اصل 44 باید امور اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود، در صورتی که اقتصاد مقاومتی در ساختار کشور محقق شود تاثیرگذاری نفت در اقتصاد نیز کاهش پیدا می‌کند اما خصوصی سازی نه به این معنایی که در حال حاضر سازمان خصوصی سازی عهده دار است.

امروز واگذاری هر چیزی به بخش خصوصی عملا نوعی تاراج و حیف و میل بیت المال است
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: امروز هرچه را به بخش خصوصی سازی واگذار می کنند عملا نوعی تاراج و حیف و میل بیت المال است؛ باید خصوصی سازی به معنای واقعی و حقیقی کلمه باشد.

وی عنوان داشت: کاهش هزینه های جاری دولت یکی دیگر از راه حل ها می باشد، در حال حاضر دولت در بودجه سال آینده هم وضعیت خوبی را ندارد به نوعی که از 408 هزار میلیارد حدود 310 هزار میلیارد برای حقوق کارکنان و مستمری های پرداختی دولت می باشد .

حسینی کیا اضافه کرد: کلا از این رقم 62هزار میلیارد در کارهای عمرانی هزینه خواهد شد که این عدد قابل توجهی نیست .

تورم قوانین داریم اما کارکشا نیست
وی ابراز داشت: راهکار دیگر تصحیح قوانین است در حال حاضر قوانین ما فربه و چاق است ولی کارکشا نیست تورم قوانین زیاد است و این مانعی می باشد.

معادن می تواند خلع نفت را پر کند
نماینده مجلس با تاکید بر توجه به صادرات محوری گفت: توجه به یک نظام بدون نفت باید عملیاتی شود در حال حاضر ما می توانیم با معادن خلع نفت را پر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ما را متوجه  بودجه بدون نفت می کنند و ما باید به معادن، گردشگری و صنعت توجه بیشتری داشته باشیم.

باید در بدنه دولت جوانگرایی صورت بگیرد
حسینی کیا ادامه داد: در حال حاضر در دورانی قرار داریم که باید در بدنه دولت جوان گرایی صورت بگیرد چرا که جوانان ریسک پذیر هستند و یک افق بلندی را می بیند و می توانند تلاش مضاعفی داشته باشند مانند دوران جنگ که آن را به راحتی اداره کردند.

وی گفت: در این گام دومی که مقام معظم رهبری برای انقلاب برداشته اند قطعا ثمره آن شکوفایی نظام خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
, امروز واگذاری هر چیزی به بخش خصوصی عملا نوعی تاراج و حیف و میل بیت المال است,
,
,
,
,
,
,
, تورم قوانین داریم اما کارکشا نیست,
,
,
, معادن می تواند خلع نفت را پر کند,
,
,
,
,
, باید در بدنه دولت جوانگرایی صورت بگیرد,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه