اخبار داغ

رئیس کمیسیون اصل نود اعلام کرد:

وجود ۶۰هزار پروژه نیمه تمام در کشور/ بیمارستان رحیمیان از سال جدید با تعرفه دولتی خدمت رسانی می‌کند

وجود ۶۰هزار پروژه نیمه تمام در کشور/ بیمارستان رحیمیان از سال جدید با تعرفه دولتی خدمت رسانی می‌کند
رئیس کمیسیون اصل نود گفت:پروژه‌های نیمه تمام در کل کشور یکی از ضرورت‌هایی است که در کمیسیون اصل ۹۰ به طور جدی بررسی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود محمدی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد:پروژه‌های نیمه تمام در کل کشور یکی از ضرورت‌هایی است که در کمیسیون اصل ۹۰ به طور جدی بررسی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

رئیس کمیسیون اصل نود افزود: اکنون حدود ۶۰هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که چند مورد آن در استان قزوین قرار دارد.

,

وی بیان کرد: رویکرد واولویت اصلی مجلس در تدوین بودجه امسال و سال گذشته تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عدم آغاز پروژه جدید است تا بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و ساماندهی نماییم. 

,

این مسئول ابراز کرد: اگر پروژه جدیدی را آغاز نکنیم بیش از ۱۵ سال زمان نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌هایی را که روی زمین باقی مانده‌اند را تکمیل نماییم؛ لذا در دستور کار مجلس و قانون بودجه قرار دارد که اولویت را به پروژه‌های نیمه تمام دهند.

,

استان قزوین از پروژه‌های ملی برخوردار است

, استان قزوین از پروژه‌های ملی برخوردار است,

محمدی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هم در استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تمام پروژه‌های ملی، استانی و کشوری را روی هم تلقی کنیم قزوین از لحاظ ردیف بودجه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تشریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها ممکن است در ردیف بودجه برای استان‌ها لحاظ نشود چون به عنوان پروژه‌های ملی محسوب می‌شوند اما استان‌ها نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

,

وی ادامه داد: به عنوان مثال با احداث راه آهن قزوین –رشت؛ بیشترین بهره نصیب استان قزوین شد و برای این پروژه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارهزینه شد در حالی که کل بودجه استان ۳۰۰ میلیارد تومان بود یعنی برای همین یک پروژه ۶ برابرکل بودجه عمرانی استان هزینه شد.

,

رئیس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: انتقال آب از سد طالقان به قزوین برای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی انجام می‌گیرد که بودجه این پروژه به عنوان پروژه ملی محاسبه شده است.

,

وی عنوان کرد: دراستان قزوین چندین پروژه ملی نظیر راه الموت شرقی به تنکابن، الموت غربی به رودسر، دوخطه شدن راه آهن قزوین-تهران یا قزوین-زنجان وجود دارد که به طور کلی ۶۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار صرف شده است.

,

محمدی با اشاره به ۴ پروژه مهم درمانی استان تصریح کرد: ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی در قزوین اکنون آغاز شده و دارای ردیف اعتباری در بودجه کشور است و به سرعت در حال پیشرفت بوده که خیلی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان ما را حل می‌کند.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: رایزنی‌ها در خصوص بیمارستان ۶۴ تخت خوابی الحاقی آبیک صورت گرفته و مبلغی از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ و اقدامات لازم انجام شده است.

,

فضاهای درمانی و مراکز بهداشتی استان رو به بهبود است

, فضاهای درمانی و مراکز بهداشتی استان رو به بهبود است,

این مسئول ابراز کرد: خوشبختانه در تقویت فضاهای درمانی و مراکز بهداشتی بخش‌ها و شهرهای مختلف استان قدم‌های خوبی برداشته شده است.

,

رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی الوند نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دارای ردیف اعتباری و بودجه است و در شهر محمدیه هم بخش خصوصی و مرکز خیریه وارد شدند و برای ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

وی در خصوص مشکل بیمارستان رحیمیان الوند اذعان داشت: ۱۰ روز پیش دستوری در مورد خرید خدمت بیمارستان رحیمیان از وزیر بهداشت اخذ کردیم تا حتما خرید خدمت از آنجا انجام شود تا مردم با تعرفه‌های دولتی کارهای بهداشت و درمان خود را انجام دهند و از سال جدید این بیمارستان تعیین تکلیف خواهد شد.

,

محمدی در پایان گفت: در سنوات گذشته وضعیت جایگاه بودجه‌ای قزوین به عنوان یک استان برخوردار و همجوار با پایتخت نیز همین بوده و اکنون نسبت به سال‌های گذشته رشد هم کردیم و از ردیف ۳۰ به ۲۷ ارتقاء یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه