اخبار داغ

رئیس جمهور در جمع مردم بندرلنگه:

شهادت مدافعان وطن بر اراده ملت ایران در مبارزه با تروریسم افزوده است/ زیر بار استبداد و نوکری اجانب نمی رویم/ آمریکا و صهیونیست را از منطقه بیرون می‌کنیم

شهادت مدافعان وطن بر اراده ملت ایران در مبارزه با تروریسم افزوده است/ زیر بار استبداد و نوکری اجانب نمی رویم/ آمریکا و صهیونیست را از منطقه بیرون می‌کنیم
رئیس جمهور گفت: آنان که به پاسداران ما حمله می کنند بدانند کار غلط و خوناشام آنان به اراده ملت ما در مبارزه با تروریسم افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ حسن روحانی، رئیس جمهور کشور پیش از ظهر امروز در جمع مردم بندر لنگه با بیان اینکه اهالی هرمزگان مردمانی خونگرم و مهمان نواز هستند، اظهار کرد: هرمزگان یکی از استان‌های استراتژیک و مطرح کشور است که با وجود بیش از 900 کیلومتر مرز ساحلی، 14 جزیره مهم وتنگه هرمز جایگاه استراتژیکی در منطقه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی گفت: شهرستان بندر لنگه با سابقه چند هزار ساله روزگاری مهمترین محل رفت و آمد دریایی در منطقه بشمار می رفته که یکی از اهداف ما در این سفر توسعه این بندر است.

,

روحانی با بیان اینکه در برابر شهدای مدافع مرزهای وطن که روز چهارشنبه به دست خوناشامان روحشان پرواز کرد، تعظیم می کنیم، افزود: مردان استواری که برای دفاع از مرزها، حفظ امنیت و آرامش از جان خود گذشتند و در این مسیر به دست تروریست هایی که به هیچ عنوان معیار انسانی مد نظرشان نیست شربت شهادت نوشیدند.

,

وی با تاکید بر اینکه ملت ما بی تردید انتقام خون شهیدان را خواهد گرفت،تصریح کرد:ما نخواهیم گذاشت مزدوران به پاسداران، مرزبانان و کسانی که امنیت ما به دست آنهاست حمله ور شوند و نمی توانند از دست مردم مومن ایران فرار کنند.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه اجازه نمیدهیم تروریست‌هایی که سلاح و پولشان از کشورهای منطقه تامین می شود، آرامش داشته باشند؛ گفت: آنان که به پاسداران ما حمله می کنند بدانند کار غلط آنان به اراده ملت ما در مبارزه با تروریسم افزوده است.

,

وی با اشاره به حمله صدام به مرزهایمان یادآور شد: در روزهای آغازین به سایر همسایگان گفتیم ایران از پس این مزدوران بر می آید از این رو و زمانی که صدام در جنگ ایران نا امید شوند به کویت حمله ور شد.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت آفرین بوده است،گفت: کسانی که صدام را مایه امنیت منطقه میدانستندخطا کردند و خطای بالاتر امروز آن است که برخی تصور می کنند. صهیونیست و آمریکا برای آنها امنیت آفرین است.

,

روحانی با بیان اینکه ما خواهان روابط دوستانه و صمیمانه هستیم و هیچگاه آغازگر تجاوز نبودیم، افزود: ایران با تمام منطقه روابط دوستانه صمیمانه دارد اما برخی از همسایگان راه اشتباه انتخاب کرده اند و به آمریکا و اسراییل پناه برده‌اند.

,

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ملت ما در ۲۲ بهمن با حضور پرشور نشان داد راه انقلاب، آزادی، استقلال و سیر حاکمیت ملی را ادامه می دهد،اظهار کرد: انتخاب ما یک انتخاب اسلامی و مردمی است و در طول چهل سال نشان دادیم که به دنبال امنیت و پیشرفت منطقه هستیم و امروز رفتار، گفتار ما نیز این حقیقت را نشان می دهد.

,

وی با تاکید بر اینکه در برابر ظالم می ایستیم به مظلومان کمک می‌کنیم و زیر بار استبداد و نوکری اجانب نخواهیم رفت، عنوان کرد:امروز به پشتوانه رهبری در سایه وحدت ،استقلال در راستای حفظ منافع ملی مشترک برای محافظت ایرانمان مقتدر ایستاده‌ایم.

,

روحانی با بیان اینکه تمام اقوام و مذاهب ما در کنار هم برادرانه زندگی می کنند، یادآور شد: یکی از اهداف قدرت های استکباری ایجاد اختلاف میان مذاهب و ملت ها بوده که در این را کاملا ناموفق بودند و گاهی توفیقاتی به دست آوردند

,

این مسئول عنوان کرد: همه باید متحد، برادر و برابر باشیم زندگی مردم هرمزگانی ، سیستان و بلوچستان ، خوزستان و سراسر ایران باید به گونه ای باشد که کسی نتواند تشخیص دهد فرد شیعه یا سنی است .

,

روحانی تاکید کرد: حفظ صلح  و وحدت میان اقوام و مذاهب از اهداف ما بوده و بین مسئولان سراسر ایران شیعه و سنی مرد و زن در کنار یکدیگر حضور دارند.

,

وی یکی از اهداف ایران اسلامی را شایسته‌سالاری دانست و گفت:وظیفه همه مسئولان فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور است که ملاک گزینش و انتخاب افراد براساس شایسته سالاری باشد .

,

رئیس جمهور ادامه داد:در ایران اسلامی  همه زیر چتر قانون اساسی دارای حقوق مساوی هستند لذا برای ما اساس قانون‌گرایی است همه باید به فکر منافع کل کشور باشیم.

,

رئیس دولت با بیان اینکه خداوند در چهل سال به ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی داده است، اظهار کرد:عشق و ایمان ما اسلام ،قرآن و اهل بیت است و وجب به وجب خاک ایران برایمان عزیز است که برای آن خون می دهیم تا ایران محافظت کنیم.

,

وی یادآور شد: هدف دشمن این است که ما را خسته کنند و بین دولت،حاکمیت، نظام،قوای سه گانه، نیروهای نظامی و رهبری شکاف ایجاد و اعتماد مردم را نسبت به نظام سست کنند.

,

روحانی ادامه داد: قرآن به صراحت می‌گوید:" بین شما دعوا نزاع و ستیز نباشد چنانچه اگر اختلاف آمد، دشمن قوی می شود تا قدرت و عظمت شما زیر سوال قرار گیرد لذا امروز روز آزمایش برای همه ماست  و باید در این راه هوشیار باشیم.

,

رئیس جمهور با اشاره به نعمت های الهی در جنوب کشور همچون خلیج فارس، دریای عمان و حضور مردمان خون گرم هرمزگانی گفت: بندر لنگه جاذبه گردشگری فراوانی دارد و با افزایش زیرساخت های گردشگری در این منطقه می توان بیکاری را ریشه کن کرد به طوری که دیگر فردی بیکار در این استان وجود نداشته باشد.

,

رییس جمهور با تاکید بر اینکه تلاش دولت حل و فصل معضلات و مشکلات جامعه و ایجاد آسایش و و رفاه برای مردم است، افزود: گاز رسانی به سراسر کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خوبی صورت گرفته لذا تا پایان دولت دوازدهم به شهرستان‌های غرب هرمزگان گاز رسانی انجام می شود.

,

وی با اشاره به اینکه غرب هرمزگان سرزمینی مناسب برای پرورش ماهی و میگو است، اظهار کرد: طرح ۱۳ هزار هکتاری پرورش میگو را دنبال خواهیم کرد و یکی از اهداف تکمیل این طرح است.

,

رییس جمهور با بیان اینکه علاوه بر طرح های قبلی برای منطقه غرب استان قول اعتبار ۵۹۵میلیارد تومانی خواهیم داد، عنوان کرد: یکی از طرح های ما توسعه بندر کنگ بوده و به مردم بندرلنگه قول می دهیم در سال ۹۸ و ۹۹ در طول این دولت اجرا شود.

,

رئیس دولت با اشاره به مشکلات صید و صیادی بندر لنگه بیان کرد:تاکید بر تسهیلصدور مجوز صیادی برای مردم داریم و این قول را می دهیم که این امر انجام خواهد گرفت.

,

وی با بیان اینکه بزرگراه ساحلی از منطقه پارسیان تا بندرعباس و از بندرعباس تا سیستان بلوچستان یک بخش آن اجرا شده است، گفت: ۱۲۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این جاده اختصاص یافته چرا که جاده پارسیان تا بندرعباس اثر مهمی در گردشگری این منطقه دارد.

,

رییس جمهور با اشاره به توسعه دریایی تصریح کرد: حمل و نقل، صیادی، تفریح، گردشگری و جزایر روز به روز باید توسعه پیدا کند تا به اهدافمان بعد از چهل سالگی انقلاب که افزایش تولید و توسعه همراه با اخلاق و معنویت بودهدست یابیم.

,

روحانی با تاکید بر اینکه برای توسعه هرمزگان با پشتوانه مردم از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: هر جایی که ملت و دولت در کنار هم بودند موفق بودیم و با همراهی یکدیگر آمریکا و صهیونیست در منطقه دچار شکست خواهند شد.

,

رئیس دولت با بیان اینکه ملت های منطقه را دعوت به برادری می کنیم، خاطر نشان کرد: نیاز به آمریکا و صهیونیست نداریم باید آنها را از منطقه بیرون برانیم تا ثبات و امنیت در منطقه حاکم شود و به برکت وحدت برادری و یگانگی راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه