اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

رشد اقتصادی در گام دوم انقلاب با خصوصی‌سازی میسر می‌شود

رشد اقتصادی در گام دوم انقلاب با خصوصی‌سازی میسر می‌شود
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور، حضور مردم در اقتصاد است، گفت: مدیریت اقتصادی باید به این نحو باشد که دولت در اقتصاد ورود پیدا نکند و اقتصاد کشور را به سمت خصوصی سازی ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی نصیری سروی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مرآت با تبیین شاخصه های اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: توصیه های  اقتصادی که امام خامنه ای در گام دوم انقلاب مطرح فرمودند، بر مبنای اقتصاد مقاومتی است که پیش ازاین نیز ایشان به آن پرداخته بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی، فرصت بسیار مناسبی فراهم شده که بتوانیم به این توصیه ها عمل کنیم، افزود: اقتصاد بدون نفت بزرگترین خدمتی بود که آمریکا به ما کرد به شرطی که ما قدر بدانیم و این تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

,

این کارشناس اقتصادی، با تاکید بر اینکه ما سرمایه و نیروی انسانی در کشور داریم ولی مدیریت اقتصادی در کشور ضعیف است، تصریح کرد: تولید ناخالص کشورمان در سال 96 حدودا 450 میلیارد دلار است که 70 درصد آن دولتی می باشد، همین میزان سرمایه یعنی حدود 300 میلیارد دلار نقدینگی هم دست مردم داریم، این یعنی سرمایه وجود دارد.

,

نصیری گفت: مدیریت اقتصادی باید به این نحو باشد که دولت در اقتصاد ورود پیدا نکند و اقتصاد کشور را به سمت خصوصی سازی ببرد و فقط کنترل و نظارت داشته باشد، آنگاه مردم راه خودشان را در بازار اقتصاد پیدا می کنند.

,

وی با بیان اینکه بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور، حضور مردم در اقتصاد است، افزود: به نظر من لوازم اقتصادی باید از دولت به مردم واگذار شود که این تغییر عزم راسخی را می طلبد.

,

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر تسهیل کردن حضور مردم در اقتصاد توسط دولت، اظهار کرد: وقتی مسیر سوددهی برای مردم باز نمی شود مردم سراغ سرمایه گذاری ها در کشورهای دیگر یا سرمایه گذاری های کاذب که به رشد اقتصادی کشور کمک نمی کند، می روند.

,

نصیری بیان کرد: ژاپن که جمعیتش بیشتر از ما است، 20 هزار کارمند دارد ولی در کشور ما چون اقتصادش دولتی است، فقط 20 هزار نفر مدیر دولتی داریم که با این وضعیت اقتصاد ما رشد پیدا نمی کند.

,

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر نیست اقتصاد کشور را توسعه دهد، افزود: باید به جوانانمان میدان و بها دهیم تا در اقتصاد ورود پیدا کنند، بازار کار بسیار زیادی در حوزه های مختلف وجود دارد که باید برای مردم تشریح کنیم و بتوانیم اعتماد سازی نماییم.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: جوانان باید به صورت آتش به اختیار عمل کنند و منتظر دولت نباشند که دولت برایشان ایجاد اشتغال نماید چرا که امکان پذیر نیست. باید اقتصاد مردمی ایجاد شود.

,

نصیری گفت: با سیستم اقتصاد دولتی امکان ندارد بتوانیم اقتصاد موفقی داشته باشیم و خصوصی سازی باید حتما شکل بگیرد که این مهم به نفع خود دولت هم هست.

,

وی اذعان کرد: دولت نقش نظارتی خود را باید بهبود بخشد و اگر بخش خصوصی به معنای واقعی رونق پیدا کند، دستاوردهای بسیاری خواهیم داشت. وابستگی کاهش پیدا می کند و صادرات غیر نفتی افزایش می یابد و درآمد مالیاتی دولت نیز بیشتر می شود، تحریم ها نیز بی اثر می شود.

,

این کارشناس ادامه داد: الآن دنیا هم به سمت خصوصی سازی رفته و تمام اقتصادهای موفق دنیا خصوصی سازی است. اگر اقتصاد ما بخواهد رشد کند، مهاجرت از زیست بوم دولتی به سمت خصوصی لازم و ضروری است.

,

نصیری گفت: ما در فناوری نگرانی چندانی نداریم ولی در مدیریت بخش خصوصی نگرانی داریم هر چند قدم هایی برداشته شده که امیدوارم با این پیام امام خامنه ای شاهد رشد و تحول عظیمی در این زمینه باشیم.

,

وی تصریح کرد: نمی دانم چرا تاکنون هیچ دولتی در واگذاری بنگاه های و شرکت ها به بخش خصوصی به معنای واقعی موفق نبوده، شاید ضرورت آن احساس نشده است و الآن فرصت مناسبی است که باید این مهم تحقق پیدا کند چرا که ما راهی جز این نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه