اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان:

افزایش بیش از ۱۵۰ درصد بارندگی‌ها در استان زنجان/ کمبود آب دشت‌های استان زنجان هنوز جبران نشده است

افزایش بیش از ۱۵۰ درصد بارندگی‌ها در استان زنجان/ کمبود آب دشت‌های استان زنجان هنوز جبران نشده است
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بارندگیها امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: با وجود افزایش بارشها هنوز دشت‌های استان زنجان کم آب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت آب سد تهم زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 40 درصد از سهم تهم زنجان پر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی همچنین با اشاره به وضعیت آب سد کینه ورس و سد گلابر اشاره و تصریح کرد: وضعیت ذخایر آبی در این دو سد به ترتیب 97 و 49 درصد است.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش بیش از 150 درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان عنوان کرد: با این وجود هنوز کمبود آب دشت‌ها جبران نشده و دشت‌های استان هنوز تشنه هستند.

,

وی به وضعیت بارندگی در استان زنجان اشاره و بیان کرد: میزان بارشها در استان زنجان 204 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 156 درصد افزایش یافته و نسبت به بلند مدت نیز با افزایش 58 درصدی همراه هستیم.

,

رضاپور با بیان اینکه ورودی آب سدها امسال نسبت به سال گذشته مناسب بوده است بیان کرد: میزان ورودی آب سد تهم سال گذشته 3 میلیون و 230 هزار متر‌مکعب بود که امسال به 3 میلیون و 250 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به تعداد چاههای مجاز در استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر در استان زنجان 14 هزار و 46 چاه مجاز وجود دارد.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان ابراز کرد: در سطح استان زنجان 730 رشته قنات، 5 هزار و 894 دهنه چشمه، 6 هزار و 637 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز و بیش از اندازه مختص آبهای غیرمجاز نیست بیان کرد: در استان زنجان از چاههای مجاز نیز برداشته بیرویه انجام می‌شود.

,

رضا پور خاطر نشان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 599 حلقه چاه مسدود شد و یک هزار و 29 چاه پلمپ و 51 دستگاه ماشین آلات حفار غیرمجاز نیز توقیف شدند.

,

وی بیان کرد: امسال نیز 352 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدودو شد که بیشتر از طریق این چاهها برداشت‌ها بیرویه صورت می‌گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه