اخبار داغ

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بیرجند مطرح شد؛

ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری/ سدهای بیرجند آبگیری شدند

ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری/ سدهای بیرجند آبگیری شدند
رئیس اداره هواشناسی بیرجند با اشاره به این‌که بارندگی‌های اخیر قابل پیش‌بینی بود، گفت: از ابتدای سال زراعی 97 تاکنون 108 میلی متر بارندگی گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 میلی‌متر افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بیرجند صبح امروز با حضور ناصری فرماندار بیرجند، رونقی معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بیرجند صبح امروز با حضور ناصری فرماندار بیرجند، رونقی معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.,
 
,
سید مهدی رونقی معاون فنی و امور عمرانی فرماندار بیرجند در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی و بارندگی‌های اخیر، دستگاه‌های اجرایی طبق روال گذشته باید گزارشی از عملکرد خود ارائه می‌دادند که متاسفانه تا این لحظه به جز دو دستگاه سایر دستگاه‌ها گزارشی را ارائه نکرده‌اند.
,
 
,
نقاط حساس شهر شناسایی شوند/ سوخت دوم ذخیره شود
, نقاط حساس شهر شناسایی شوند/ سوخت دوم ذخیره شود, نقاط حساس شهر شناسایی شوند/ سوخت دوم ذخیره شود,
وی افزود: بارندگی‌های اخیر به صورت تگرگ و سیلابی نبود و اگر این گونه باشد مردم در بحث رواناب و آبگرفتگی معابر دچار مشکل می‌شدند.
,
 
,
معاون فنی و امور عمرانی فرماندار بیرجند گفت: نقاط حساس شهر که دچار آبگرفتگی می‌شوند تا قبل از پایان سال باید بررسی و مشکلات رفع شود.
,
 
,
رونقی تصریح کرد: بسیاری از تلفات جانی به خاطر عبور از جاده‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب قرار دارند اتفاق می‌افتد لذا دهیاران و پلیس راه نباید اجازه عبور از این مکان‌ها را بدهند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که سوخت دوم باید ذخیره شود تا در شرایط بحرانی دچار مشکل نشویم، افزود: مقرر شده بود قنوات سطح بیرجند توسط شهرداری بررسی و گزارش آن ارائه شود و در همین زمینه کمیته ساماندهی قنوات تشکیل شد اما ادامه پیدا نکرد و بهتر است هرچه زودتر پیگیری و نتیجه بیان شود.
,
 
,
108 میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری
, 108 میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری, 108 میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری,
حامد بیدختی رئیس اداره هواشناسی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به این‌که بارندگی‌های اخیر قابل پیش‌بینی بود، گفت: از ابتدای سال زراعی 97 تاکنون 108 میلی متر بارندگی گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 میلی‌متر افزایش داشته است.
,
 
,
وی میانگین بارندگی سالیانه را 170 میلی‌متر بیان کرد و افزود: طبق پیش‌بینی اقلیم‌خروجی‌ها در سال زراعی جاری بارندگی‌هایی در حد نرمال خواهیم داشت.
,
 
,
همایون شاکری جانشین مدیریت بحران شهر بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به این‌که بارندگی‌های خوبی شد اما آبگرفتگی خاصی در سطح معابر شهر بیرجند نداشتیم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در زمان بارندگی 230 پرسنل و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حال آماده باش بودند، افزود: کانال انتقال آب در مهر شهر برای تکمیل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که توسط راه و شهرسازی باید تامین شود.
,
 
,
آماده باش 10 تیم امدادی/ 120 نفر اسکان داده شدند
, آماده باش 10 تیم امدادی/ 120 نفر اسکان داده شدند, آماده باش 10 تیم امدادی/ 120 نفر اسکان داده شدند,
مریم خادمی رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند نیز در این جلسه از آماده باش 10 تیم امدادی در زمان بارندگی خبر داد و گفت: 25 اسفند ماه تعداد 120 نفر با همکاری اداره اوقاف اسکان موقت داده شدند.
,
 
,
وی افزود: در این مدت 3 نفر در بند دره مفقود شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی پیدا شدند.
,
 
,
رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: از بسیاری از منازل روستایی بازدید به عمل آمد و بین روستائیانی که دچار حادثه شده‌اند اقلام زیستی اولیه توزیع خواهد شد.
,
 
,
گازرسانی به 203 روستای خراسان جنوبی
, گازرسانی به 203 روستای خراسان جنوبی, گازرسانی به 203 روستای خراسان جنوبی,
رحمان محمودی رئیس اداره گاز بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به این‌که سال گذشته در موقع سرما با افت فشار گاز مواجه بودیم، گفت: با پیگیری و تقویت خط انتقال گاز خوشبختانه امسال بحران نداشتیم و گاز پایداری در زمستان تحویل مردم داده‌ شد.
,
 
,
وی با بیان این‌که 5 میلیارد تومان اعتبار صرف سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌ها در راستای پایداری شبکه شده است، افزود: همچنین ایستگاه تقلیل فشار دوم بیرجند (CGS) در محدوده روستای علی آباد بجد نصب و راه اندازی شده است.
,
 
,
محمودی بیان کرد: مرکز پیام و سامانه مکانیزه امداد 194 استانی با هدف افزایش سرعت و کیفیت خدمات رسانی به مشترکان راه اندازی شده و تمامی مشترکان می توانند به صورت شبانه روزی با این سامانه تماس بگیرند تا کارشناسان واحد امداد شرکت گاز در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر حضور یابند و جوابگوی مطالبات و رفع مشکل مشترکان باشند.
,
 
,
رئیس اداره گاز بیرجند با اشاره به اینکه پست دوم امداد بیرجند در شمال شهر بلوار شعبانیه بزودی ایجاد می شود، گفت: در سال جاری 203 روستا در سطح خراسان جنوبی گازرسانی شده است و در سال آینده نیز گازرسانی به 350 روستا انجام خواهد شد.
,
 
,
سرهنگ محمدرضا خسروی رئیس پلیس راهور بیرجند در این جلسه با بیان این‌که بارندگی‌های اخیر مشکل خاصی را به وجود نیاورده بود، گفت: اما در برخی معابر شهر از جمله پارکینگ مزار شهدا، بلوار تمنای باران، بلوار امام رضا علیه السلام تقاطع میدان مسافر و بیمارستان ولی عصر خیابان غفاری موجب آبگرفتگی شد که باید نسبت به رفع مشکلات این معابر شهری اقدام شود.
,
 
,
آبگیری سدهای بیرجند
, آبگیری سدهای بیرجند, آبگیری سدهای بیرجند,
محمد علی محمدی مدیر جهاد کشاورزی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به این‌که هشدارهای هواشناسی به بهره‌برداران بخش کشاورزی ابلاغ شد، گفت: اکثر بندها آبگیری و خسارتی در این زمینه نداشتیم.
,
 
,
وی افزود: با توجه به این‌که رطوبت خاک افزایش پیدا کرده و ممکن است با آفت زنگ زرشک مواجه شویم که در این زمینه نیز آمادگی لازم را داریم.
,
 
,
حسین مالکی بیرجند بخشدار مرکزی نیز در این جلسه گفت: بسیاری از سدهایی که در سال گذشته آبگیری نمی‎شدند امسال به لطف خداوند آبگیری شدند.
,
 
,
وی افزود: در مسیر بعضی از راه‌های روستایی به علت بارندگی مقداری سنگ و گل و لای وارد راه شده که راهداری باید نسبت به رفع آنها ورود پیدا کند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه