اخبار داغ

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور؛

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه جامعه پذیر است/ دانشجویان تحلیل عالمانه از بیانیه "گام دوم انقلاب" ارائه دهند

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه جامعه پذیر است/ دانشجویان تحلیل عالمانه از بیانیه "گام دوم انقلاب" ارائه دهند
معاون علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور به بیان ویژگی های یک دانشگاه متعالی پرداخت و با انتقاد از راه اندازی دفاتر ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاه جامعه پذیر کشور است چراکه مستقیما با مردم در ارتباط است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، باقر محمد طاهری نیا معاون علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور  امروز در جشن صدمین سال تربیت معلم در اردبیل به بیان دغدغه‌ها و مشکلات معلمین پرداخت و گفت:دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه جامعه پذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با انتقاد از راه اندازی دفاتر ارتباط دانشگاه با جامعه و یا با صنعت به رسالت و ماموریت های دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها در برابر جامعه از وظایف سنگینی برخوردارند چراکه مردم انتظار دارند دانشگاه بتواند به مشکلات و دغدغه های آنان رسیدگی کند

,

طاهری نیا در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان رسالت دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه رشد و پیشرفت کشور در گرو رشد جامعه است، گفت: همه باید تلاش کنند تا با شکستن حصارهای ذهنی در دانشگاه ها، این مراکز علمی جامعه پذیر تر شوند چراکه مدیریت و سیاستگذاری جزو دغدغه‌های انسان است که موجب می‌شود کشور متعالی شود.

,

وی با بیان اینکه مهر و محبت و عاطفه پل ارتباطی دانشگاه با جامعه است، گفت: دانشگاه فرهنگیان به دلیل ارتباط عاطفی معلمان به عنوان خروجی دانشگاه با فرزندان جامعه به عنوان آینده سازان کشور، جامعه پذیرترین دانشگاه کشور محسوب می شود.

,

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجو معلم معدل بالای جامعه پذیری باید داشته باشدتصریح کرد: وظیفه این دانشگاه در مقوله تربیت تعریف شده است بنابراین از حساسیتی برخوردار است که سایر دانش آموختگان دانشگاه ها چون رشته های مهندسی و دکتری از ان برخوردار نیستند.

,

مولفه های هویت در دانشگاه ها

, مولفه های هویت در دانشگاه ها, مولفه های هویت در دانشگاه ها,

وی در ادامه سخنان خود به تبیین مولفه های هویت در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: ایرانی بودن، مسلمان بودن و انقلابی بودن مهمترین مولفه های هویت در دانشگاه فرهنگیان است چراکه دانشجویان امروز، معلمان فردا هستند و باید آیندگان این جامعه را تربیت کنند

,

طاهری نیا به شاخصه های هویت اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار ستیزی، خودباوری و شعار ما می توانیم از جمله مولفه هایی است که از اسلام به ما رسیده است.

,

موانع جامعه پذیری دانشگاه ها

, موانع جامعه پذیری دانشگاه ها, موانع جامعه پذیری دانشگاه ها,

وی در ادامه سخنان خود به موانع جامعه پذیری حداکثر در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه بیش از آنکه جامع محور باشد در خدمت دولت است پس به جای حل  مشکلات مردم به دنبال حل دغدغه های دولت مردان است و این یکی از مهمترین موانع جامعه پذیری دانشگاه ها محسوب می شود.

,

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه باید از دولت محوری دوری کند و گفت: هر وقت دانشگاه ها به سمت حل مشکلات مردم روی آوردند، جامعه پذیر تر نیز خواهند شد.

,

وی ضابطه و رابطه محوری را از دیگر موانع جامعه پذیر بودن دانشگاه ها دانست و گفت: امروز دانشگاه به جای نخبه محور بودن، استاد محور بودن، ضابطه محور هستند و این مسئله‌ای را حل نمی‌کند چراکه این استاد است که با درک مسئله می‌تواند با بکارگیری و تحقیق و پژوهش توسط دانشجویان به حل مسئله کمک کند.

,

این پژوهشگر تأثیر پذیری از محیط بیرون دانشگاه را سومین عامل عدم جامعه‌پذیری دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: مفاسدی چون مفاسد اقتصادی، بی صداقتی، ناقض اخلاقی حرفه ای  در کنار علم فروشی  از جمله آسیب ها و تهدیداتی هستند که دانشگاه از بیرون با آن مواجه شده و تاثیر گرفته است.

,

 وی با بیان اینکه دانشگاه تهران بیش از آنکه به جامعه تاثیر داشته باشدگفت: این دانشگاه بیشتر از خیابان انقلاب تأثیر می پذیرد تا اینکه به مردم و ساکنین این خیابان تاثیر بگذارد و این یک دغدغه بزرگ است.

,

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در پایان سخنان خود به پرکاربردترین واژگان بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه جمله "جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر" رکن اصلی این بیانیه است،  از محققان و پژوهشگران خواست تا با تحقیق عالمانه روی بندهای بیانیه  گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شد در پیشرفت کشور کوشا باشند.

,

طاهری نیا از ایران، اسلام، انقلاب، جمهوری و جوانان به عنوان پرکاربردترین واژگان بیانیه گام دوم انقلاب نام برد و گفت: این جوانان و دانشجویان امروز هستند که باید با بهره مندی از تجربیات انقلابیون اول در حل مسایل و. چالش های انقلاب اسلامی در گام های بعدی ایفای نقش کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه