اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

فرهنگ کار کردن در کشور باید بازتعریف شود/ برای جبران عقب‌ماندگی راهی جز رجوع به نظام آموزش و پرورش اسلامی نداریم

فرهنگ کار کردن در کشور باید بازتعریف شود/ برای جبران عقب‌ماندگی راهی جز رجوع به نظام آموزش و پرورش اسلامی نداریم
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه تربیت احساس جمعی در آموزش و پرورش، اساس انقلاب فرهنگی در کشور است، گفت: اگر فرهنگ کار در کشور اصلاح شود، سایر مسائل نیز به راحتی قابل حل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان اردبیل به بیان ویژگی های یک معلم خوب و پرداخت و گفت کشور ما بر اثر بی لیاقتی رهبران ناصالح در طول تاریخ، قرن های متمادی زیر پای شدیدترین تحقیر‌ها گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه ملت ما ۵۰۰ سال تحقیر شده است، گفت: برای جبران این عقب‌ماندگی راهی جز رجوع به نظام آموزش و پرورش اسلامی نداریم چرا که یک سیستم زمانی می‌تواند موجب پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی‌های یک کشور شود که از یک الگوی درست پیروی کند.

,

عاملی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص گسترش علم و دانش در کشور اشاره کرد و گفت: این علم است که قدرت می آورد و اگر کشوری علم نداشته باشد مورد حمله و هجوم قرار خواهد گرفت.

,

وی از علم و دانش به عنوان قدرت یک کشور نام برد و گفت: ملتی که در سرعت تحولات تکان نخورد و همگام با جهان پیش نرود، نه استقلال سیاسی خواهد داشت و نه قادر خواهد بود تمامی تعرضی خود را حفظ کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود  نقشه ایران باستان را یادآور شد و گفت: هر حکمرانی که در کشور ما حاکم شد بر اثر بی‌لیاقتی هایش قطعه ای از این خاک گو هر بار به دشمنان اسلام تقدیم شد.

,

وی از بحرین، آرارات، قسمت هایی از سیستان و بلوچستان و کردستان بعنوان پاره های تن ایران نام برد و گفت: درست است که پیش از انقلاب کشور ما را قطعه قطعه کرده و از عظمت و  بزرگی ان کاستند اما بعد از انقلاب اسلامی همان کشورها طی 8 سال جنگ تحمیلی قادر نشدند حتی یک وجب از خاک کشور ما را اشغال کنند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

,

امام جمعه اردبیل  با بیان اینکه فکر آرمانی هزینه آرمانی دارد گفت: ملت ما باید آرمانی فکر کند چرا که می‌خواهد در سرعت تحولات دنیا به نقطه‌ای که در شأن ملت اش است برسد

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه تاریخ تأسیس دانشگاه آکسفورد و تهران پرداخت و گفت: سابقه ۳۰۰ ساله آکسفود  با سابقه ۷۰ ساله تهران قابل قیاس نیست لذا  زمان ، مهمترین عامل پیشرفت برای ما محسوب می شود چرا که ما باید بتوانیم در فاصله ی کم، عقب ماندگی ۵۰۰ ساله را جبران کنیم.

,

عاملی به تبیین لزوم ایجاد انقلاب اسلامی در کشور ما پرداخت و گفت: با تفصیل گفته شده از لحاظ شرعی و عقلی مردم ما باید انقلاب می‌کردند چراکه اقتدار خود را از دست داده بودند.

,

 وی به مرگ امیرکبیر نیز اشاره کرد و گفت: رگ  امیرکبیر در واقع رگ ملتی بود که توسط مزدوران استکبار قطع شد تا کشور همچنان عقب مانده نگه داشته شود.

,

امام جمعه اردبیل تأسیس بسیج مستضعفین را در راستای  تقدیم انقلاب به نهضت و حکومت اسلامی به دست مبارک امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: امروز هر جا و به هر کشوری در خاورمیانه تعرض می شود و تروری اتفاق  می افتد، حتما  یا دست سلفی‌ها در میان است و یا اینکه رژیم اشغالگر قدس از آنها  حمایت می کند.

,

وی به مشکلات کنونی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های فعلی نیز کشور ما احتیاج به یک انقلاب فرهنگی و ایجاد یک مدنیت فاخر دارد تا با اصلاح سیاست ها و فرهنگ کشور، جامعه به کمال برسد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه تربیت احساس جمعی در آموزش و پرورش، اساس انقلاب فرهنگی در کشور است، گفت: اگر فرهنگ کار در کشور اصلاح شود، سایر مسائل نیز به راحتی قابل حل است.

,

وی به مقایسه کار کارگران و کارمندان ایرانی با با همتایان خود در کشور ژاپن پرداخت و گفت در ژاپن هر کارمندی که کم فروشی می کند، کارمند دیگر آن را جبران می کند تا کشورش از چرخه پیشرفت عقب نماند و این فرهنگی است که در کشور ما هم باید حکمفرما شود.

,

عاملی از دولتمردان خواست تا با اولویت قرار دادن امر آموزش و پرورش در کشور، به وضعیت آینده سر و سامان دهد چراکه این آموزش و پرورش است که با تربیت نسل های خوب، متخصص و متعهد می‌تواند کشور را در بحران های مختلف به سلامتی عبور دهد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه