اخبار داغ

بررسی نشست مونیخ در گفت و گوی جمالی نوبندگانی با دانا؛

تعهدات اروپایی ها باید به مرحله عمل برسد/ کشورهای قاره سبز دنباله رو آمریکا هستند/ وضع تحریم های جدید علیه ایران از ترس یانکی ها توسط اروپا

تعهدات اروپایی ها باید به مرحله عمل برسد/ کشورهای قاره سبز دنباله رو آمریکا هستند/ وضع تحریم های جدید علیه ایران از ترس یانکی ها توسط اروپا
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست مونیخ گفت: متاسفانه اروپا یا نمی خواهد و یا نمی تواند از موضع گیری صرف خارج شده و آن هزینه ای که باید برای معاهده برجام می پرداخت را پرداخت کند.
[

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: پنجاه و پنجمین نشست امنیتی مونیخ که در فاصله روزهای  ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۷ بهمن ماه‌) برگزار شد، قطعاً قابل مقایسه با کنفرانس ورشو که به میزبانی کشور لهستان در روزهای 13 و 14 فوریه(7 و 8 بهمن ماه) برگزار شد نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه افزود: نشست امنیتی مونیخ یک کنفرانس ریشه دار و قدیمی است و اساساً به دنبال محکوم کردن و تصویب قطعنامه علیه کشورها نیست؛ در حقیقت کنفرانس مونیخ کاملاً با ورشو فرق می کند.

,

 

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به  قدمت بالای کنفرانس مونیخ اشاره کرد و گفت: معمولاً در این کنفرانس مسئولین کشورهای مهم منطقه ای و بین المللی حضور پیدا می کنند و دغدغه های خودشان را مطرح می کنند و در حقیقت یک ورکشاپ یا همان «کارگاه» کوتاه مدت است که در کشور آلمان تشکیل می شود و هر کشوری دغدغه های خودش را اعلام می کند.

,

 

,

جمالی نوبندگانی عدم حضور عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سابق رژیم سعودی را قابل تامل دانست و گفت: برای ما هم جالب است که آقای عادل الجبیر در نشست امنیتی مونیخ حضور پیدا نکرد؛ در عین حال حضور دیپلماتیک جمهوری اسلامی بسیار موثر و لازم بود تا فضا را دست کسانی که ممکن است مطالبی را علیه کشورمان مطرح کنند، ندهد.

,

 

,

 وی اظهار داشت: مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا در نشست مونیخ بحث نازیسم را مطرح کرد و باید جواب اینگونه مواضع داده شود و نظرات جمهوری اسلامی ایران نیز در آن جا بیان می شد.

,

 

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که "با توجه به اظهارات اروپایی ها مبنی بر عدم خروجشان از برجام و همچنین ادعای ظریف در خصوص عدم تعهد اروپایی به برجام، تحلیل شما چیست؟" گفت: نظر ظریف کاملاً درست است؛ متاسفانه اروپا یا نمی خواهد و یا نمی تواند از موضع گیری صرف خارج شده و آن هزینه ای که باید برای معاهده برجام می پرداخت را پرداخت کند.

,

 

,

جمالی نوبندگانی بیان داشت: مرکل، صدر اعظم آلمان و دیگران هم اعلام کردند که بعد امنیتی برجام از اهمیت بالایی برخوردار است؛ حال اگر برجام از بعد امنیتی، اهمیت بالایی دارد و امنیت آن ها با برجام تامین می شود، بنابراین هزینه امنیت نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و اروپایی ها باید آن را پراخت کنند.

,

 

,

وی تاکید کرد: اروپایی ها قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهداتش عمل کرده است و بر تعهداتش باقی مانده است و حتی خویشتن داری بیش از حد هم انجام داده است و کلاً باید در این موضوع بیاند و به مرحله عمل برسند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اروپایی ها هم مثل آمریکایی ها دروغ و خدعه گر هستند» گفت: اروپایی ها تا الان نشان داده اند که خیلی در عمل با آمریکا فرقی ندارند، حتی در همین کنفرانس امنیتی مونیخ هم اعلام کردند که فقط در تاکتیک ها با آمریکا اختلاف دارند.

,

 

,

جمالی نوبندگانی در پایان گفت: استراتژی اروپایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران ثابت است و شاهد هستیم که در موضوعات مختلف مثل مسائل منطقه ای، یمن، سوریه، عراق، موشک ها و مسائل دفاعی همان مواضع آمریکا را دارند؛ در عین حال مواضع خود را در حوزه تحریم ها به صورت مشخص اعلام نمی کنند ولی در عمل از ترس آمریکا تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه