اخبار داغ

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت خبر داد:

امکان صادرات تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت به کشورهای همسایه

امکان صادرات تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت به کشورهای همسایه
علی منشی گفت: پیگیری این امر بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه هایی ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و بر همین اساس تلاش کردیم تا از پتانسیل‌های داخلی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی منشی مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور در مراسم رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی جایگاه داران و صنایع وابسته اظهار داشت: در دومین سال متوالی نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آن هم در دوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ضمن تأکید بر این نکته که صنف جایگاه داری سوخت در کشور بسیار مهم و اساسی بوده و بنزین هم از اهمیت فوق استراتژیک و بالایی محسوب می‌شود یادآوری کرد: حدود هفت هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور وجود دارد که بازار کار گسترده ای را برای صنایع مرتبط با آنها ایجاد می کند.

,

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور همچنین افزود: 70 شغل و حرفه با صنعت جایگاه های عرضه سوخت مرتبط است و فرصت های سرمایه گذاری در این صنعت از ساخت جایگاه تا تامین تجهیزات مختلف را شامل می شود.

,

منشی با بیان اینکه برخی تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت از فناوری پایینی برخوردار بوده و به سرمایه گذاری کمی نیاز دارند خاطرنشان کرد: که این موضوع، جذابیت سرمایه گذاری در این صنعت را افزایش می دهد؛ بیش از 75 درصد جایگاه های عرضه سوخت عمر بیش از 35 سال دارد و به نوسازی، تعمیر و تعویض تجهیزات نیازمند است.

,

وی همچنین تصریح کرد: دوربین مداربسته، سیستم‌های اطفاء حریق، کف، کامپوزیت، شیلنگ، پمپ و نازل تنها بخشی از صنایع وابسته به جایگاه های سوخت است که فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری فراهم می کند.

,

این مقام مسئول همچنی بیان داشت: حدود 90 درصد تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت اعم از بنزین، گازوییل و گاز داخلی سازی شده که امکان صادرات آنها به کشورهای همسایه فراهم است.

,

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور با تاکید بر اینکه صنایع وابسته به جایگاه‌های‌ سوخت از بدو تأسیس حامی تولید داخل و خود اتکایی در استفاده از قطعات ملی بوده‌اند عنوان کرد: پیگیری این امر بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه هایی ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و بر همین اساس تلاش کردیم تا از پتانسیل‌های داخلی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

,

منشی در ادامه از پیوند بین دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان علمی کشور با موضوع جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته ایجاد شده خبر داد و یادآوری کرد: با ده‌ها انجمن وابسته به حوزه جایگاه داری که با دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور مرتبط هستند از طریق تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های مختلف کشور از قبیل دانشگاه صنعتی شریف، جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده فنی دانشگاه تهران و بسیاری از سازمان های علمی و مطالعاتی کشورمان منعقد کرده‌ایم، همکاری‌های خوبی داریم که خروجی های بسیار خوبی در این صنعت داشته است.

,

وی به توانمندی مجموعه های دانش بنیان کشور و ظرفیت‌هایی که در حوزه جایگاه های سوخت کشور هم اشاره کرده و خاطرنشان کرد: می‌کوشیم با استفاده از پتانسیل‌های آنان و بدون اتکا به منابع دولتی و ظرفیت هزاران شاغل در جایگاه های سوخت، از اتکا صرف درآمدی به پول بنزین خارج شده و درآمد جایگاه‌ داران را افزایش دهیم.

,

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور ضمن بیان اینکه بنا داریم در دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته تهران از چندین طرح در این خصوص رونمایی کنیم بیان داشت: بخشی از دغدغه‌هایی که حاکمیت برای ارائه خدمت به مردم نظیر اندازه گیری دقیق فرآورده در جایگاه‌های سوخت دارد ما را بر آن داشت تا حداکثر استفاده از موضوعات علمی و فناوری را داشته باشیم.

,

منشی از رونمایی از برخی دستاوردها در نمایشگاه اسفند خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از چند محصول جدید را که با استفاده از همکاری صنعت با دانشگاه به دست آمده رونمایی می شود و ما تلاش می کنیم دغدغه های حوزه های مختلف این خصوص را برطرف کنیم.

,

وی همچنین تصریح کرد: تلاش می کنیم تا کارآفرینی مناسبی در این صنعت داشته و سطح کیفی خدمات جایگاه های سوخت را بالاتر برده و نحوه برخورد با مشتری، مواجه با بحران‌ها و مدیریت آنها، مسائل امنیتی و رعایت موضوعات پدافند غیرعامل را ارتقا دهیم.

,

در ادامه این مراسم، رضا رضایی قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت نیز در این نشست خبری اعلام کرد: جایگاه های عرضه سوخت حدود 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و هزاران شغل به طور غیرمستقیم ایجاد می کند.

,

رضایی همچنین اظهار داشت: نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در جایگاه های عرضه سوخت نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

,

بر اساس این گزارش دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه های سوخت و صنایع وابسته از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه