اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی:

وضعیت دریاچه ارومیه بهبود نسبی دارد

وضعیت دریاچه ارومیه بهبود نسبی دارد
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه با بهبود نسبی همراه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کامران دانشجو در گفت و گو با اروم نیوز، با اشاره به بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: کاهش سطح و حجم آب دریاچه ارومیه ناشی از کاهش منابع ورودی به آن و ناشی از عوامل طبیعی و انسانی از جمله گرمایش جهانی توسعه جمعیت و به تناسب آن توسعه صنعت و خدمات کشاورزی در سنوات گذشته‌ است اما اقدامات صورت گرفته در طول پنج سال گذشته باعث تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه و بهبود نسبی شرایط آن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: موثرترین راه نجات دریاچه ارومیه کاهش مصرف آب برای کشاورزی در حوضه آبریز این دریاچه است و لازم است با اتخاذ تدابیر لازم جهت تغییر الگوی کشت و عدم توسعه اراضی، معیشت جایگزین آن را مدیریت نمود.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، ضمن بیان اینکه در حال حاضر دولت برای منابع مورد استفاده برای کشاورزی یارانه پنهان پرداخت می کند، تصریح کرد: میزان هزیه دریافتی برای تامین منابع آب زیرزمینی صفر ریال و منابع آب سطحی کمتر از یک دهم قیمت تمام شده آن است.

,

وی، خاطرنشان کرد: اولویت بخشیدن به نوسازی سیستم های آبیاری جهت افزایش بهره وری، استفاده از الگوی کشت کم مصرف و خرید تضمیی محصولات کشاورزی با قیمت تعریف شده از سوی دولت می تواند راهکارهای مناسبی به منظور مدیریت مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه