اخبار داغ

یک استاد دانشگاه:

بهترین الگو برای سبک زندگی، اهل بیت (ع) هستند/ اسراف در سبک زندگی ایرانی-اسلامی جایگاهی ندارد

بهترین الگو برای سبک زندگی، اهل بیت (ع) هستند/ اسراف در سبک زندگی ایرانی-اسلامی جایگاهی ندارد
سعید نظری با بیان اسراف برای یک جامعه ایرانی- اسلامی یک ضعف بزرگ است و باید آن را ریشه کن کنیم، گفت: اهل بیت(ع) بهترین الگوی‌ برای زندگی ما هستند که در تمام زمینه‌ها برای بشر راه و رسم زندگی را ترسیم کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نظری تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با نافع با اشاره به سرفصل  سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه فرمودند: « تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی افزود: در این سخنان شاهد هستیم که رهبر انقلاب سه راه برای مقابله مطرح کرده‌اند؛ نخست آن که حرکت جهادی که همه مسئولان و مردم باید در این حوزه حرکت جهادی داشته باشند و دوم حرکتی هوشمندانه، چرا که دشمن تمام توان خود را برای جنگ نرم به کار گرفته و امروز ما باید در تمام عرصه‌ها با تدبیر و هوشمندانه عمل کنیم.

,

این تحلیلگر سیاسی افزود: نکته سوم که بر آن تأکید شده، حضور جوانان در این عرصه است، چرا که در یک پیام 6 هزار و 100 کلمه‌ای، 41 مرتبه نام جوانان عنوان شده و این نشان از نقش جوانان در تمام حوزه‌ها و بخصوص ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی دارد .

,

وی با بیان اینکه امروز جوانان الگوهای بی‌نظیری برای شناختن مسیر انقلاب پیش روی خود دارند،  تصریح کرد: امروز نظام الگوهای بسیار خوب و مناسبی از دوران هشت سال دفاع مقدس دارد، افرادی از جمله حسن باقری که یک خبرنگار بود و بعدها در سمت یک فرمانده موفق در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرد و هدایت رزمندگان و کارهای راهبردی را انجام می داد.

,

نظری عنوان کرد: نمونه دیگر سرنوشت آزادگان، ایثارگران و زنان ایثارگر است که در کتاب‌هایی مثل دختر شینا شاهد خلق  حماسه‌هایی از سوی همسر شهید ستار ابراهیمی هستیم و یا کتاب دا که خاطرات سیده زهرا حسینی بوده و سراسر ایثار و ازخودگذشتگی است که به شیوه بسیار عالی جلوه‌گری می کند.

,

وی ادامه داد: از نقش رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای مدافع حرم در عصر حاضر به عنوان الگوهای برتر جامعه نباید چشم‌پوشی کرد و اینان بهترین الگوهای سبک زندگی هستند.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مراسم‌های عظیمی از جمله پیاده‌روی اربعین، اعتکاف و شب‌های قدر برگرفته از زندگی اسلامی است، گفت: علاوه بر تمام الگوهای حاضر بهترین الگوی‌های یک جامعه اسلامی، اهل بیت(ع) هستند که در تمام زمینه‌ها برای بشر راه و رسم زندگی را ترسیم کرده‌اند.

,

وی اظهار کرد: اما در استفاده و الگوبرداری از زندگی غربی‌ها باید نکات مثبت و قوت سبک زندگی آن‌ها را یاد بگیریم و نکات منفی آن را به کار نگیریم، به طور مثل فرهنگ کار در چین به عنوان یک نکته مثبت در اوج خودش قرار دارد در صورتی که ما ایرانی‌ها نسبت میزان کار مفیدمان در شبانه‌روز بسیار پایین است.

,

نظری بیان کرد: همچنین ساعت مطالعه در برخی کشورهای اروپایی بسیار بالاست در حالیکه در ایران کمتر از 20 دقیقه در روز است که باید افزایش پیدا کند و یا اسراف در جامعه ما در تمام ابعاد به چشم می‌خورد که برای یک جامعه ایرانی- اسلامی یک ضعف بزرگ است و باید آن را ریشه کن کنیم.

,

وی تصریح کرد: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس در تمام بحران‌ها خوش درخشیدند و وارد عمل شدند و این نوید وجود دارد که در عصر حاضر هم حضور آنها بسیار مهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه