اخبار داغ

ایران شروط اجرای «اینستکس» را نمی‌پذیرد

ایران شروط اجرای «اینستکس» را نمی‌پذیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان ایران به هیچ وجه شروط اروپایی‌ها مبنی بر اجرای سازوکار مالی را نخواهند پذیرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سازوکار ویژه مالی اروپایی‌ها برای مبادله اقتصادی با ایران موصوم به " اینستکس"، گفت: نباید ما به وعده‌های اروپایی‌ها خوشبین باشیم، بلکه باید راه پیشرفت را در داخل کشور جست‌وجو کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: کشورهای اروپایی همواره تحت سلطه آمریکایی‌ها هستند و هیچ اراده‌ای از خودشان ندارند، لذا ممکن است تحت فشار آمریکا هر اقدامی از جمله عدم اجرایی کردن این ساز و کار مالی را انجام دهند، بنابراین اروپایی‌ها چندان قابل اعتماد نیستند.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که اروپایی‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند، اضافه کرد: اروپایی‌ها اراده و اختیاری برای اجرای این سازو کار و پایبندی به تعهداتشان ندارند.
,
 
,
حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه نباید حساب اروپا را از آمریکا جدا کنیم، تصریح کرد: مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در اجرای سازوکار "اینستکس" هوشیار باشد.
,
 
,
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان اروپایی مبنی بر مشروط کردن اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا به تصویب « FATF»، خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه شروط اروپایی‌ها مبنی بر اجرای سازوکار مالی را نخواهند پذیرفت.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه