اخبار داغ

هزینه جمع‌آوری زباله تهران چقدر کاهش یافت؟

هزینه جمع‌آوری زباله تهران چقدر کاهش یافت؟
عضو شورای شهر تهران از کاهش هزینه ۲۰ میلیاردی در بخش جمع‌آوری زباله و پسماند در سال جاری توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این روند باید با راه‌اندازی اپلیکشن‌های جمع‌آوری پسماند در سال آینده ادامه پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمود میرلوحی با اشاره به فرایند جمع‌آوری زباله و پسماند در شهر تهران اظهار کرد: این کار با تلاش مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران و پاکبانان انجام می‌شود و توقف فعالیت آنها حتی در یک ساعت، شهر را با شرایط سختی مواجه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به اینکه در تهران روزانه ۹ هزار تن زباله و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی جمع‌آوری می‌شود، بیان کرد: فرایند جمع‌آوری کار بسیار سخت و دشواری است که باید با همکاری نواحی مختلف تهران انجام شود و در واقع مدیریت سازمان پسماند نیز باید بر این کار نظارت داشته باشد.
,
 
,
میرلوحی ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان پسماند به سمت جمع‌آوری سطل‌های زباله گام برداریم که البته فعلاً این کار میسر نیست اما باید روزی این اتفاق بیفتد.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیریت سازمان پسماند در فرایند جمع‌آوری زباله‌ها گفت: بودجه درخواستی دوستان برای سازمان پسماند ۵۳۰ میلیارد است در حالی که قراردادهای رفت و روب ۲۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم این فرایند در سال آتی نیز ادامه پیدا کند.
,
 
,
میرلوحی همچنین به آموزش تفکیک از مبدا در رابطه با زباله‌های خشک و تر اشاره کرد و یادآور شد: این موضوعی است که به طور جدی از سوی مدیریت شهری پیگیری خواهد شد و امسال نیز در بسیاری از محلات اجرایی شد و انشالله در سال آینده ادامه پیدا می‌کند علاوه بر اینکه خدمات شهری در اولویت فعالیت‌های شهرداری تهران قرار دارد و اولویت نخست حوزه خدمات شهری، موضوع جمع‌آوری پسماندها است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: سرانه زباله هر فرد در جنوب تهران ۸۰۰ گرم و در شمال تهران ۱۲۰۰ گرم است؛ به این ترتیب شمال شهر تهران زباله بیشتری را تولید می‌کنند و به طور میانگین روزانه ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود که معادل ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بر دارد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه