اخبار داغ

مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌ رهبری در دانشگاه‌ها در گفت و گو با دانا:

به شدت مخالف تریبون های یکطرفه در دانشگاه ها هستیم/ دانشگاه محل طرح منتقدانه ترین دیدگاه ها تا انقلابی ترین دیدگاه هاست/ برخی می خواهند از تریبون دانشگاه به انقلاب ضربه بزنند

به شدت مخالف تریبون های یکطرفه در دانشگاه ها هستیم/ دانشگاه محل طرح منتقدانه ترین دیدگاه ها تا انقلابی ترین دیدگاه هاست/ برخی می خواهند از تریبون دانشگاه به انقلاب ضربه بزنند
حجت الاسلام رستمی درباره حضور مخالفین انقلاب در دانشگاه ها گفت: اگر کسی کاملا منتقد مبانی انقلاب است منعی ندارد در دانشگاه بیاید و دیدگاه هایش را مطرح کند به شرطی که حاضر باشد بنشیند پاسخش را هم بشنود. افرادی به دنبال تریبون های یکطرفه هستند و ما با این به شدت مخالف هستیم.
[

حجت‌الاسلام و المسلین رستمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره عملکرد نهاد نمایندگی گفت: نهاد یک حرکت در حال تداوم داشته است و دوران قبلی نهاد هم از نظر ما موفق بوده است. وظیفه ای که  مقام معظم رهبری برای نهاد تعریف کرده اند، تداوم این توفیقات و ارتقاء آنها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره هدفگذاری پیش روی نهاد در دوره فعلی گفت: آن چیزی که ارزیابی می کنیم همکارانی تلاشگر و پرانگیزه ای است که در مجموعه دانشگاه ها داریم و باید به کمک آنها وظیفه اصلی نهاد را که تعمیق معنویت و مبانی دینی در دانشگاه ها است دنبال کرده و به سمتش حرکت کنیم.

,

رستمی در توضیح اظهارنظر قبلی خود که گفته بود نباید به ضدانقلاب ها در دانشگاه تریبون داد، اظهارکرد: اینکه دانشگاه ها محل طرح دیدگاه های مختلف است درست است و ما هم به آن اعتقاد داریم. از منتقدانه ترین دیدگاه ها تا انقلابی ترین دیدگاه ها در هر موضوعی موافق و مخالف محل طرحش دانشگاه است اما بعضی به دنبال این هستند که از تربیون دانشگاه فقط برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کنند. آن صحبتی که پیش از این هم از بنده در رسانه ها نقل شد این بود که امکانات دانشگاه نباید در اختیار ضدانقلاب قرار بگیرد. اگر کسی کاملا منتقد مبانی انقلاب است منعی ندارد در دانشگاه بیاید و دیدگاه هایش را مطرح کند به شرطی که حاضر باشد بنشیند پاسخش را هم بشنود. افرادی به دنبال تریبون های یکطرفه هستند و ما با این به شدت مخالف هستیم.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها در ارزیابی وضعیت فضای سیاسی دانشگاه ها گفت: آن چیزی که از فضای سیاسی دانشگاه ها دیده می شود واقعیتش این است که فضای دانشگاه ها فضای بانشاط سیاسی است. موافق این نیستیم که فضای دانشگاه با مباحث سیاسی درگیرشود به صورتی که ایجاد چالش در بین بخش ها مختلف دانشگاه بکند و دانشگاه را از حوزه وظایف و کارکردهای خودش خارج کند اما الان نشاط سیاسی در دانشگاه ها داریم. همین الان دانشگاه ها از طیف ها و سلایق مختلف سیاسی برنامه های خودشان را برگزار می کنند، عضوگیری می کنند و هم دیدگاه های خود را در دانشگاه ها مطرح می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه