اخبار داغ

در راستای تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری؛

سازندگی کرمان با ۲۲۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷/خود کفایی گوشت استان با ۱۲۷ واحد پرورش دام

سازندگی کرمان با ۲۲۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷/خود کفایی گوشت استان با ۱۲۷ واحد پرورش دام
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از فعالیت ۲۲۰ کارگاه کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سطح استان کرمان در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۲، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مقام معظم رهبری با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در کشور و توان نیروهای داخلی به این مهم اشاره داشتند و بر هیمن اساس ۲۴ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ شد.

,

یکی از نهادهایی که در راستای تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی گام موثر و محکم بر داشته است بسیج سازندگی می باشد.

,

حجت الله پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ضمن گرامیداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با اشاره به اینکه ۲۲۰ کارگاه کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سطح استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون مشغول به کار هستند،گفت:در عرصه بومی استان کرمان ناحیه حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان در زمینه کارآفرینی فعالیت می کند.

, راه آرمان,

, ,

وی با اشاره به اینکه در عرصه تولید بلدرچین و کبک در سطح استان ابراز کرد: در شهرستان شهربابک یک واحد کارآفرینی پرورش بلدرچین و یک واحد پرورش کبک  با حمایت بسیج سازندگی مشغول به کار می باشد.

,

پاداش بیان کرد: در زمینه دام سنگین ۳۴ واحد پرورش دام سنگین در نواحی حضرت امیر المومنین علیه السلام و حضرت رسول(ص) کرمان، شهرستان های بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج و نرماشیر مشغول به فعالیت هستند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: ۹۳ واحد پرورش دام سبک در استان کرمان در حال فعالیت در شهرستان های منوجان، کوهبنان، کهنوج، فهرج، عنبرآباد، شهربابک، سیرجان، زرند، ریگان، رودبار، رفسنجان، رابر، جیرفت، بم، بردسیر، بافت، انار، ارزوئیه  و دو ناحیه شهرستان کرمان می باشند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۱ مرکز کارگاه قالی بافی در سطح استان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: این کارگاه های قالی بافی در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، راور، بم، بافت، انار و ناحیه حضرت امیر المومنین علیه السلام  شهرستان کرمان در حال کار هستند.

,

پاداش با اشاره به اینکه ۳ واحد پرورش شتر مرغ در شهرستان های رفسنجان و ناحیه حضرت امیر المومنین علیه السلام کرمان در حال کار هستند، تصریح کرد: در عرصه پرورش قارچ ۴ واحد تولید در ناحیه حضرت امیر المونین علیه السلام شهرستان کرمان، شهرستان های ارزوئیه جیرفت  و سیرجان در حال فعالیت می باشند.

,

, ,

وی در رابطه با فعالیت زنبورداران کارآفرین بسیجی در سطح استان کرمان  گفت: تعداد ۱۷ واحد زنبورداری در شهرستان های بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، سیرجان و ناحیه حضرت رسول(ص) کرمان در حال فعالیت می باشند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۹  کارگاه گلیم بافی کارآفرینی بسیج در استان کرمان  مشغول به فعالیت می باشند، عنوان کرد: این کارگاه ها در شهرستان های بافت، سییرجان و ناحیه حضرت امیر المومنین علیه السلام  کرمان در حال فعالیت هستند.

,

این مقام مسئول در خصوص پرورش زعفران در سطح استان  ابراز کرد: ۵ واحد تولیدی در سه شهرستان سیرجان، شهربابک و کوهبنان کارآفرینان  و همچنبن در زمینه پرورش مرغ بومی ۸ واحد مشغول به فعالیت هستند.

,

, ,

پاداش با اشاره به پتانسیل گیاهان داروئی در سطح استان کرمان اظهار کرد: ۶ کارگاه در این زمینه در ناحیه حضرت امیرالمومنین علیه السلام شهرستان کرمان مشغول به کار می باشند؛ گفتنی است ۸  واحد پته دوزی در دو ناحیه شهرستان کرمان در این عرصه فعالیت می کنند.

,

وی با بیان اینکه یک کارگاه گوهر تراشی در شهرستان شهربابک  در حال کار است، اظهار کرد: ۴ واحد کارگاه صنایع دستی در شهرستان کهنوج و ناحیه حضرت امیر المومنین علیه السلام شهرستان کرمان نیز فعالیت می کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: یک واحد کارگاه شیرینی پزی در شهرستان انار  و یک استخر پرورش ماهی در شهرستان رفسنجان  مشغول به کارآ،رینی با کمک و حمایت بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان هستند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه