اخبار داغ

زمان اتمام گودبرداری پلاسکو اعلام شد

زمان اتمام گودبرداری پلاسکو اعلام شد
رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: گودبرداری ساختمان پلاسکو تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سعیدی‌کیا در حاشیه واگذاری باغ وثوق‌الدوله به شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: فعالیت‌های اجرایی پلاسکو در حال انجام است و گودبرداری پروژه جدید در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در توضیح بیشتر افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال گودبرداری به اتمام برسد. زیربنای این بنا، ۲۲ هزار متر و مجوز ساخت برای این ۲۲ هزار متر داده شده است.
,
 
,
رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه معمولاً نهادهای دولتی و غیردولتی باغ های خود را در اختیار شهرداری قرار می دهند و پس از ساماندهی به بهانه مالکیت آنها را پس از چند سال پس می گیرند، گفت: بنیاد چنین سیاست هایی را دنبال نمی کند، اینکه این باغ را در اختیار شهرداری قرار دهیم که آن را آباد کند و به ما بازگرداند، سیاست ما نیست. ما طی چند سال اخیر تفاهم های زیادی با شهرداری داشتیم و امروز نیز بر اساس همان تدابیر دو باغ را یکی در جنوب و یکی در شمال به متراژ یک هکتار و دو هکتار در اختیار شهرداری قرار می دهیم تا به عنوان یک فضای گردشگری در اختیار مردم قرار دهد.
,
 
,
وی با بیان اینکه بنیاد ۱۵ باغ دارد که در خصوص واگذاری آنها با شهرداری در حال مذاکره و تفاهم است، گفت: باغ هایی که به طور مستقیم در اختیار بنیاد است به بهترین شکل نگهداری می شود و آن را به طور دقیق آبیاری می کنیم. ادامه واگذاری این باغات بستگی به تفاهم نامه های آینده دارد، هر چند برخی از آنها که باغ میوه هستند، مناسب واگذاری به شهرداری نیستند.
,
 
,
سعیدی کیا در پاسخ به این پرسش که گفته می شود بنیاد مستضعفان بیش از ۱۵ باغ دارد و یکی از دلایل توقف تفاهم نامه بین بنیاد و شهرداری، اختلاف نظر میان آمار باغ های در اختیار بنیاد است، گفت: هماهنگی کامل میان شهرداری و بنیاد ایجاد شده و آماری که اعلام شده دقیق است و ما همکاری کامل را با شهرداری تهران داریم.
,
 
,
وی در ادامه در خصوص جزئیات پروژه پلاسکو نیز توضیح داد: زیربنای پلاسکوی جدید نزدیک به ۲۲ هزار متر است و ۱۵ طبقه در رو و ۵ طبقه در زیر که مصوبه کمیسیون ماده ۵ است، ساخته می شود.
,
 
,
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: گودبرداری آن در حال اتمام است و این پروژه دو ساله به پایان می رسد.
,
 
,
سعیدی کیا در خصوص پیش بینی نماد آتش نشان در بنای جدید پلاسکو گفت: فضایی برای این نماد در طراحی جدید پیش بینی شده است.
,
 
,
وی در خصوص اینکه یکی از متهمان بوی نامطبوع تهران فاضلاب پلاسکو بود، افزود: من نیز این موضوع را از رسانه ها شنیده ام اما در پیگیری که از معاون وزارت نیرو داشتم اعلام کرد که این موضوع اصلاً امکان پذیر نیست.
,
 
,
رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اینکه شورای عالی شهرسازی با مصوبه کمیسیون ماده ۵ در خصوص پلاسکو مخالفت کرده است، گفت: چنین مخالفتی وجود ندارد اما ما عیناً مصوبه شورای عالی شهرسازی را عمل می کنیم.
,
 
,
بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی پارکینگ مورد نیاز ساختمان باید مطابق ضوابط ملاک‌عمل طرح تفصیلی (در داخل ساختمان یا نزدیک‌ترین فاصله ممکن) با هماهنگی شهرداری تهران تامین شود.
,
 
,
منبع: مهر
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه