اخبار داغ

پل‌های عابر در مازندران بلای جان پیاده‌ها!

پل‌های عابر در مازندران بلای جان پیاده‌ها!
53 درصد از قربانیان تصادف ‌عابران پیاده‌ای هستند که در سایه بی‌تدبیری بهسازی و مناسب‌سازی پل‌ها در اثر سانحه تصادف می‌میرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مرگ عابران پیاده در استان مازندران یکی از چالش‌های جدی است که هر ازگاهی آمارهای پزشکی قانونی و پلیس مازندران نشان می‌دهد که در این بخش نیاز به واکاوی بیشتر است.

در آخرین آمار منتشر شده پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران 53 درصد مرگ و میر تصادفات رانندگی در داخل شهر مربوط به عابران پیاده است.

اگرچه مسئولان گاهی تلاش دارند در این گونه موارد از دیوار کوتاه فرهنگ سازی و مردم بالا بروند اما حقیقت ماجرا نبود زیرساخت‌های مناسب برای تردد عابران پیاده در سطح استان مازندران است.

یکی از این زیرساخت‌ها وجود پل‌های عابر متعدد پیاده رو در سطح نقاط جاده‌ای و حتی شهری استان مازندران است، پل‌های عابر پیاده‌ای که تنها برای درج تبلیغات شرکت‌ها نصب شده اگر چه هدف اصلی ایجاد این پل‌ها برنامه‌ریزی برای عبور و مرور عابران پیاده بوده است ولی به دلیل وضعیت نامناسب شکل هندسی پل و طولانی بودن پله‌ها و ارتفاع بسیار سنگین عملا امکان تردد افراد میانسال، کودک، معلول جسمی و حرکتی و افراد مسن وجود ندارد.

تعداد این پل‌ها در مراکز شهری و برون شهری استان مازندران بسیار زیاد بوده که در حال حاضر تنها استفاده تبلیغاتی داشته و به صورت عملیاتی اقدامی برای رفع نقص انجام نمی‌شود.

در مصاحبه‌های متعدد مسئولان حمل و نقل و نگهداری راه‌ها کمبود زمین را عامل اصلی عدم مناسب سازی این پل‌ها ذکر کردند اما آیا در همه محدودها با کمبود زمین مواجه هستند، چندین پل که در جاده ساری به قائمشهر وجود دارد، آیا با مسئله کمبود زمین مواجه است.

از بین پل‌های که در جاده ساری به دریا ایجاد شده تنها یک پل عابر پیاده که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مازندران است قابل تردد بوده و سایر پل‌ها عملا بلااستفاده است.

در شهر ساری هم تنها یک پل عابر پیاده روبروی پارک تجن ساری از شرایط مناسب برای تردد برخوردار بوده و حتی پل‌های عابر پیاده برقی هم هرازگاهی برای استفاده روشن می‌شود.

برای برون رفت از مشکل متولیان امر به دلیل عدم صرفه اقتصادی اصلا به سراغ پل‌های عابر پیاده زیر گذر نرفته و اصرار به ادامه روند دارند.

بررسی آمار موشکافانه پزشکی قانونی مازندران نشان می‌دهد که بیشتر افراد فوتی ناشی از تصادف افراد میانسال و مسن هستند که امکان عبور آنها از پل‌های عابران پیاده وجود ندارد در هنگام عبور و مرور از جاده‌های درون شهری دچار سانحه تصادف می‌شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه