اخبار داغ

کرویه، منطقه گردشگری بکر در میان کوه های سر به فلک کشیده هرمزگان+تصاویر

کرویه، منطقه گردشگری بکر در میان کوه های سر به فلک کشیده هرمزگان+تصاویر
کرویه، منطقه گردشگری بکر در میان کوه های سر به فلک کشیده هرمزگان بوده که در فصل زمستان و بهار با دارا بودن هوای معتدل میزبان گردشگران فراوانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هرمزگان به واسطه دارا بودن مناطق بکر طبیعی، نوار ساحلی، جنگل های سرسبز و آثار تاریخی یکی از استان های گردشگر پذیر کشور محسوب می شود که سالانه میلیون ها مسافر برای دید و بازدید از مناطق گردشگری و توریستی به این استان سفر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

اقصی نقاط هرمزگان از دور ترین نقطه در شرق گرفته تا غرب، شمال و جنوب دارای مناطق بکر طبیعی بوده و در فصل زمستان که سراسر کشور را سرما گرفته هرمزگان با دارا بودن هوای معتدل میزبان خیل عظیمی از گردشگران است.

,

شهرستان بندرخمیر که در جنوب غربی مرکز هرمزگان واقع شده با دارا بودن اماکن توریستی و تفریحی از قبیل جنگل حرا، آبگرم‌ های معدنی درمانی، آبسر معدنی ، دیوار سدار و روستاهای کوچک و پهناور یکی از مناطق گردشگری این استان به شمار می رود.

,

بندر خمیر با دارا بودن بیش از 63 دهستان کوچک و بزرگ که هر کدام از آنها  زیبا تر و با صفاتر از دیگری بوده و سرسبزی و نشاط کوه های سر به فلک کشیده و آبشار های جاری و روان آن برای هیچ کس پوشیده نیست؛ چرا که همگان بندر خمیر را با سر سبزی، نشاط و دریایش می شناسند.

,

, ,

کرویه، روستایی در دهستان رویدر شهرستان بندر خمیر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 1500 نفر در قالب 352 خانوار در 120 کیلومتری بندرعباس در میان کوه واقع شده ؛ دارای مناطق بکر و طبیعی بوده و نخلستان های سر به فلک کشیده در این روستا خودنمایی می کنند.

,

کرویه دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده که تابستان های شرجی و طاقت فرسایی دارد؛ اما در فصل زمستان که دیگر نقاط کشور را برف و کولاک فرا گرفته داری آب و هوای معتدل و خنک بوده که این امر باعث جذب گردشگر در این منطقه شده است.

,

فصل زمستان و بهار بهترین زمان برای سفر به روستای کرویه بوده چرا که در این فصل از سال فارغ از سرمای زمستان می توان زندگی مسالمت آمیزی با طبیعت داشت و می توان به تماشای این روستا از دامنه کوه های آن که به مثابه قاب نقاشی بود به نظاره نشست و لذت برد.

,

, ,

مردمان خونگرم و باصفای این روستا از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی که به این روستا سفر می کنند با روی گشاده با غذاهای محلی این منطقه که بیشتر با آبزیان دریایی و میوه خرما درست می شود پذیرایی می کنند.

,

وفور درختان نخل در این منطقه باعث شده زنان و مردان روستای کرویه از برگ های بی حان درخت خرما آثاری هنری فاخری از جمله حصیر (زیر انداز از جنس درخت خرما)، پدی سازی (نوعی سبد مخصوص برای نگهداری خرما ) ، سواس (نوعی دمپایی که با لیف درختان نخل آن را درست می کنند) و... تولید کنند.

,

زنان این منطقه نیز هنرمند بوده و مهارت خاصی در زری بافی، کم دوزی، گل دوزی، گل سازی، آویز بافی، عروسک سازی، تولک بافی و.... دارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه