اخبار داغ

در نشست بررسی چالش ها و فرصت های تقریظ کتب دفاع مقدس مطرح شد؛

تقریظ٬ از موضوعات جریان ساز در ادبیات کشور است/مسئولین جرات معرفی نویسنده دفاع مقدس به جامعه را ندارند

تقریظ٬ از موضوعات جریان ساز در ادبیات کشور است/مسئولین جرات معرفی نویسنده دفاع مقدس به جامعه را ندارند
نویسنده دفاع مقدس گفت : تقریظ از موضوعات جریان ساز در ادبیات کشور و دفاع مقدس است و به معنی ستودن مکتوب یک اثر ادبی است که پیشینه قدیمی دارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ رحیم مخدومی، نویسنده دفاع مقدس صبح امروز در نشست بررسی چالش ها و فرصت های تقریظ کتب دفاع مقدس در نهمین نمایشگاه ملی کتاب اظهار داشت : درمسیری که با پرچمداری امام راحل برای ما هموار شده است و مکتب ما تا شهادت است ذلت اسارت و شکست را نخواهد دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت : درسال ۶۸ چراغی به نام ادبیات دفاع مقدس در حوزه هنری سازمان تبلیغات روشن شد و این موضوع در آن سال ها چنان جایگاهی نداشت که حتی یک اتاق به آنها بدهند.

,

نویسنده دفاع مقدس با اشاره به این که امروز ۱۴ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس و صدها نویسنده در این زمینه به همت آقایان سرهنگی و بهبودی منتشر شده است؛ خاطر شنان کرد : اکنون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به تنهایی یک نمایشگاه است و مقام معظم رهبری در این خصوص  فرمودند اگر شاعر بودم برای این آقایان قصیده می سرودم.

,

مخدومی توضیح داد : تقریظ ابداعی نیست ولی موضوعی خاموش است که رهبری از اوایل دهه ۷۰ این پدیده را رقم زدند اما برخی تصورشان این است که قصه تقریظ چند سالی شروع شده است .

,

نویسنده دفاع مقدس تقریظ را از موضوعات جریان ساز در ادبیات کشور و دفاع مقدس دانست و افزود: تقریظ به معنی ستودن مکتوب یک اثر ادبی است که پیشینه قدیمی دارد و بعضی می گویند سابقه دو هزار ساله دارد و قبلاً بیشتر جنبه تشویق بوده؛ و امروزه عبارتی نام آشنا برای عموم جامعه است.

,

وی ادامه داد : تقریظ های رهبری بر حدود ۱۶ کتاب های دفاع مقدس نشان از توجه ایشان به موضوع دفاع مقدس دارد  و افقی که رهبری برای ادبیات دفاع مقدس دیده اند را کسی درک نکرده است .

,

مخدومی بیان کرد :مقام معظم رهبری کتاب خواندن دفاع مقدس را به خانواده و امت خود توصیه می کنند و با وجود مشغله های زیاد تقریظ هایی بر روی این کتاب ها می نویسند و بسیاری از کارهای دیگر هم انجام می دهند .

,

نویسنده دفاع مقدس متذکر شد : مقام معظم رهبری با وجود این که مسئولین ما جرات معرفی نویسنده دفاع مقدس به جامعه را ندارند این کار را می کنند زیرا با این کتاب می توان فهمید که شهدا شناسنامه شهر هستند .

,

وی ادامه داد : در حق تقریظ جفا می شود و برخی در جامعه توقع اشتباه دارند و بعضی ها به نویسنده ها می گویند کتابی بنویسید که تقریظ شود .

,

مخدومی توضیح داد : کتاب های دفاع مقدس طبق فرمایش رهبری باید میلیونی چاپ شوند و بیان کرده اند که می توان از مساجد، نماز جمعه و… هم برای توزیع آن ها استفاده کرد پس حداقل رهنمودهای رهبری را آنالیز کنند .

,

نویسنده دفاع مقدس افزود : تفریظ  یک اتفاق فرهنگی در جامعه نشر است و اگر جامعه وظیفه خود را در برابر آن انجام ندهد به تقریظ جفا شده است و در چند سال اخیر تقریظ ناشناخته مانده است .

,

وی با بیان این که  باید درباره همه شهدا کتاب نوشته شود‌ ؛ گفت : شهدای ما همانند پیامبران کارکردهای متفاوت دارند و اگر کتاب در خصوص شهدا نوشته نشود شهید را از بین می بریم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه