اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اعلام کرد؛

وجود بیش از ۱۰۰هزار طلبه خواهر در کل کشور/ پیش از انقلاب حوزه علمیه خواهران نداشتیم

وجود بیش از ۱۰۰هزار طلبه خواهر در کل کشور/ پیش از انقلاب حوزه علمیه خواهران نداشتیم
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حدود 500مدرسه حوزوی ویژه خواهران در کشور داریم که 100هزار طلبه خواهر در فضای حوزوی فعالیت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: اگر شرایط قبل از انقلاب را با شرایط امروز مقایسه کنیم به چند نکته مهم دست می‌یابم که یکی مربوط به شاخص اقتصادی و رشد و توسعه چشمگیر در این حوزه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: در حوزه علمی و فرهنگی با توجه به گسترش مراکز دانشگاهی، حوزوی، مساجد و حتی حسینه‌ها شاهد رشد محسوسی هستیم که اصلا قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و بسیار متفاوت است.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یکی از رشدها و برآمده از بطن جامعه اسلامی است، گفت: حدود ۵۰۰مدرسه حوزوی ویژه خواهران در کشور داریم که ۱۰۰هزار طلبه خواهر در فضای حوزوی فعالیت می‌کنند.

,

این مسئول ادامه داد: ۳۰۰تا ۴۰۰ هزار نفر خواهر دانش آموخته در کل کشور در فضای حوزه‌های علمیه تربیت یافتند و امروز در خدمت جامعه اسلامی هستند.

,

کاظم لو بیان کرد: خوشبختانه امروز حوزه علمیه خواهران در کنار حوزه علمیه برادران مشغول ارائه خدمات فرهنگی است و جامعه اسلامی به ویژه بانوان از این فضاهای تبلیغی، تربیت کودک و بخش حقوق زنان بهره‌مند هستند.

,

وی ابراز کرد: پیش از انقلاب هیچ حوزه علمیه رسمی برای خواهران نداشتیم لذا حوزه علمیه خوهران یکی از رشدهای این نظام محسوب می‌شود.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌های ارزشمندی همچون امام خمینی(ره)، خون جوانان و شهدای این سرزمین، مدافعین حریم و مقام معظم رهبری را در این مسیر داشتیم لذا انتظارات برای پیشرفت‌ها بیشتر از آنچه که امروز شاهد هستیم، است.

,

کاظم لو تصریح کرد: مردم در مقابل این سرمایه‌ها که برای به ثمر نشستن انقلاب هزینه شده است، خود را خوب نشان دادند و در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی مختلف حضور حداکثری داشتند.

,

بیش از یک هزار طلبه خواهر در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند

, بیش از یک هزار طلبه خواهر در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند,

این مسئول ابراز کرد: با وجود گذشته و شرایط امروز ما نسبت به آینده انقلاب و نظام امیدوار هستیم و لذا شعار ما “افتخار بر گذشته و امید بر آینده” است و از تمام دلسوزان و علاقه مندان به کشور و نظام می‌خواهیم که به صحنه بیایند و مشکلات را با دست همدیگر حل کنیم.

,

وی یادآور شد: امروز با توجه به اینکه نظام به حد رشد و  استقلال خود رسیده است، دشمنان نظام دست به دست دادند و علنی به میدان آمدند اما ثابت شده مردم ما هرگاه احساس کردند که اصل نظام آن‌ها هدف قرار گرفته نیز به میدان آمده و دشمن را بر سر جای خود نشانده‌اند.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: اکنون در استان قزوین ۶مرکز آموزشی حوزوی خواهران وجود دارد که ۵مرکز در حد کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی است که ۴رشته در آن ارائه می‌شود.

,

کاظم لو افزود: در شهرستان قزوین ۳مرکز حوزوی خواهران و در شهرستان‌های تاکستان، آبیک و بوئین زهرا هم یک مرکز وجود دارد و در الوند هم پیگیر هستیم تا حوزه خواهران در این شهر هم افتتاح شود.

,

این مسئول گفت: تعداد طلاب خوهران که مشغول به تحصیل هستند نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر است و حدود ۷۰۰نفر هم دانش آموخته در این حوزه داریم.

,

وی تصریح کرد: امروز در فضاهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور بانوان را می‌بینیم که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه