اخبار داغ

خانواده محوری، هدف انجمن اوتیسم است

خانواده محوری، هدف انجمن اوتیسم است
رئیس انجمن اوتیسم تهران گفت: حداقل ۱۵۰ خانواده اوتیسم که ۵۰ نفر از آنها شناخته شده اند، در شهرستان قدس وجود دارد و این مسئله جزء مصوبات انجمن در زمان راه اندازی آن بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قدس خبر، سعیده صالح غفاری، رئیس انجمن اوتیسم استان تهران، در مراسم معارفه خانه امید3، اظهار داشت: حداقل ۱۵۰ خانواده اوتیسم که ۵۰ نفر از آنها شناخته شده اند، در شهرستان قدس وجود دارد و این مسئله جزء مصوبات انجمن در زمان راه اندازی آن بود و ضروری دانستیم خانه های امید در اطراف استان تهران ایجاد شود و در شهرستان قدس نیز یکی از این خانه های امید امروز افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

غفاری افزود: لازم به ذکر است در سایر استان ها، خانه های اوتیسم را به نام استان مربوطه نامگذاری می‌کنند. اما در استان تهران دفاتری که در شهرستان های اطراف تهران راه اندازی می‌شود با نام خانه امید نامگذاری می‌ کنیم. خانه امید۱ در خود ساختمان اوتیسم استان تهران و خانه امید ۲ در میدان انقلاب، با هدف توانمند سازی بزرگسالان اوتیسم با محوریت کار توانبخشی حرفه ای فعالیت می کند و خانه امید ۳ که امروز در شهرستان قدس افتتاح گردید.
وی بیان کرد: هدف ما از ایجاد خانه امید، شناسایی فرزندان اوتیسم و در کنار آن ارائه برنامه های منسجم و مدون با محوریت خانواده اوتیسم ‌و سعی در فراهم کردن شرایط برای پوشش دهی به مناطق اطراف شهرستان است.
هادی گل، رییس خانه امید۳، اظهار کرد: از ۴ ماه پیش فعالیت های خود را برای تأسیس انجمن اوتیسم شهرستان آغاز کردیم و به همت خیرین و انجمن اوتیسم استان مقدمات امر فراهم شد.
وی بیان کرد: مبنای فعالیت خانه امید، خانواده محور بودن است و تلاشمان این است که اگر برنامه ای برای فرزندان اوتیسم گذاشته می‌شود، در کنار آن برنامه‌هایی هم برای خانواده های آنها بگذاریم تا دغدغه ها و مشکلات خانواده ها بیان شود و در این گفتگوها می توانیم نیاز سنجی هم داشته باشیم. همچنین در طول این مدت، کارگاه هایی را جهت بالا بردن اطلاعات خانواده ها برگزار کرده ایم.
حسین چناقچی، رییس شورای اسلامی شهرستان قدس، تصریح کرد: خانه اوتیسم شهرستان قدس با رویکرد حمایتی در جهت رفاه حال فرزندان اوتیسم است که در سال های قبل هم این انجمن توسط گروه های دیگر پیگیری می شد ولی این خانه شکل نگرفت. امروز به همت خیرین و خانوادهایی که فرزند اوتیسم دارند، شاهد افتتاح خانه امید ۳ در شهرستان قدس هستیم و اعضای شورای اسلامی شهرستان قدس، مراتب حمایت خود را از این مجموعه خواهند داشت.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه