اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی:

صنعت دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین / ظرفیت گردشگری دریایی مفغول مانده است

صنعت دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین / ظرفیت گردشگری دریایی مفغول مانده است
وزیر راه و شهرسازی گفت:هم اکنون 100 میلیون تن ظرفیت برای تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی ایجاد شده و 50 میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه می شودکه این بندر به سهم 50 درصدی از ظرفیت کل بنادر کشور دست خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم گرهمایی فعالان عرصه بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه دریایی و بندری،اظهار کرد: در سال57، ظرفیت جابجایی کالا در بنادرکشور 19 میلیون تن بود که بر اساس برنامه زمانبندی شده به سمت ظرفیت سازی برای تخلیه و بارگیری سالانه 300 میلیون تن در حال حرکت هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی گفت: در حال حاضر100 میلیون تن ظرفیت ایجاد شده برای تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی قابل استفاده است که با اجرای فازهای بعدی توسعه این بندر در بخش های نفتی و کانتینری، 50 میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه می شود و این بندر به سهم 50 درصدی از ظرفیت کل بنادر کشور دست خواهد یافت.

,

اسلامی با بیان اینکه دریانوردی به عنوان یک صنعت هم اشتغال آفرین و هم افتخارآفرین است،افزود:استفاده درست از ظرفیت دریا موجب رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق ساحلی می شود و هرچه سرمایه گذاری در این بخش بیشتر باشد، پیشرفت در کشور نیز بیشتر می شود.

,

وزیر راه و شهرسازی افزایش سهم و جایگاه کشور در بازار دریایی جهان را از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد:استفاده از ظرفیت های بندر شهید رجایی در بحث پشتیبانی از ناوگان دریایی،
بتوان از فرصت های لجستیک دریایی، ارایه خدمات و سوخت رسانی به کشتی هایعبوری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده کنیم که این امر نقشی موثر در تحقق اقتصاد دریامحور خواهد داشت.

,
,

وی با اشاره به ظرفیت سازی های صورت گرفته در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی گفت: یکی از مسائلی که در حوزه بنادر مغفول مانده بود، استفاده از ظرفیت های ساحلی و دریایی کشور در زمینه گردشگری است که باید از این ظرفیت برای استفاده عمومی مردم بهره گرفت.

,

وزیر راه و شهرسازی ساخت اسکله های شناور در آب با استفاده از توان متخصصان ایرانی و نصب آن در مبادی گردشگری به ویژه بندر شهید حقانی را در زمره کارهای مهم و ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی دانست و خاطرنشان کرد:با زیرساخت های ایجاد شده در استان هرمزگان مردم می توانند با ایجاد و توسعه ظرفیت های گردشگری دریایی به جزایر قشم، کیش، هرمز و دیگر جزایر خلیج فارس، سفر کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه