اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان:

رشد علمی در برخی بخش ها مغفول مانده است/ تلاش جهادی و حرکت جمعی لازمه رشد علمی

رشد علمی در برخی بخش ها مغفول مانده است/ تلاش جهادی و حرکت جمعی لازمه رشد علمی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان گفت: برخی بخش ها علمی و فناوری مغفول مانده و به هدف و رشد لازم نرسیدیم که لازم است با حرکت جمعی دانشمندان و تلاش جهادی به رشد علمی در این بخش ها نیز دست پیدا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به بیاینه "گام دوم انقلاب" که امام خامنه ای صادر کردند، اظهار کرد: در طول انقلاب حرکت های عظیمی که وجود دارد، امام خامنه ای خط مشی کلی حرکت را مشخص می کنند که از قبل هم امام خمینی خط مشی کلی انقلاب را مشخص می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی تصریح کرد: امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب نیز خط مشی آینده انقلاب را مشخص کردند و هدف این انقلاب را که تشکیل تمدن اسلامی جهانی و الگو شدن برای همه دنیا و زمینه سازی قیام حجت بن الحسن مهدی(عج) است را بیان و در بیانیه شان مشخص کردند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان با بیان اینکه با توجه به این بیانیه هر کسی باید به وظیفه خودش عمل کند و اهدافی که امام خامنه ای مشخص کرده را بپیماییم، افزود: دانشجویان و دانشگاهیان از جمله افرادی هستند که در این خط مشی باید به وظیفه خود عمل کنند.  

,

مهدوی نژاد ادامه داد: دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته و مرجعی برای جامعه، همیشه جایگاه بلندی داشته و دارند که برای عمل به این بیانه، دانشجویان و اساتید در مرحله اول باید برای ایجاد تمدن دینی و اسلامی تلاش کنند و سعی نمایند آگاهی های دینی و مذهبی را در دانشگاه و جامعه نهادینه کنند.

,

وی تعبد به خداوند و ائمه هدی و امام زمان و مقام معظم رهبری را مرحله دوم عمل به بیاینه امام خامنه ای مطرح کرد و گفت: دانشگاهیان باید با اشاره های رهبری بتوانند در خط مقدم مبارزاتی اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره قرار بگیرند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان خودسازی دانشجویان و اساتید را لازم دانست و اظهار کرد: همانگونه که امام خامنه ای فرموند اینها افسران جنگ نرمی هستند که باید انسان های خود ساخته باشند و در صحنه های مختلف بتوانند خودشان را حفظ کنند و بر دشمن پیروز شوند.

,

مهدوی نژاد اضافه کرد: در راس همه این حرکت های دانشگاهیان، دشمن شناسی باید باشد چرا که دشمنان همیشه به یک شکل جلو نمی آیند و با شعارها و شکل های مختلف عمل می کنند که بصیرت و بیداری لازم است که بتوان دشمن را در هر شکل و لباسی شناخت.

,

وی تصریح کرد: امروزه جوانان و دانشگاهیان ما و قشر فرهیخته، باید بدانند که افرادی در میان آنها ممکن است پیدا شوند که به ظاهر دلسوزشان هستند ولی این دلسوزی از سر دوستی نیست و فریب و دشمنی است.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان به اهمیت علم و پژوهش در بیانیه امام خامنه ای نیز اشاره کرد و گفت: امروزه علم در دنیا حرف اول را می زند و اگر در زمینه های علمی پیشرفت نکنیم، نمی توانیم در ابعاد دیگر پیش برویم. 

,

مهدوی نژاد با بیان اینکه برای رشد علمی باید تلاش جهادی و حرکت جمعی صورت گیرد، افزود: اگر بین دانشمندان علم و فناوری افکار جمعی صورت گیرد و تخصص های مختلف با همدیگر همکاری نمایند و جهادی کار کنند می توانند رشد بزرگ علمی را داشته باشند، مانند همان چیزی که امروز در صنایع موشکی و فناوری هسته ای داریم.

,

وی ادامه داد: این فناوری ها را زمانی به دست آوردیم که دانشمندان ما جهادی کار کردند و وارد حرکت عملیاتی و انقلابی شدند و به این علم دست یافتند، بنابراین دانشمندان و اساتید دانشگاه های ما باید پژوهش های بزرگی را انجام دهند و به گونه ای که هر یک بتواند تکمیل کننده کار دیگری باشد.

,

مهدوی نژاد بیان کرد: در برخی بخش ها پژوهش های قوی ای را داریم و دانشمندان ما دارند فعالیت می کنند ولی برخی بخش های فناوری مغفول مانده و به هدف و رشد لازم نرسیدیم، لذا لازم است در این بخش ها، دانشمدان با نیت خالصانه کار برای خدا و انقلاب، با همدیگر همفکری کنند و کار جمعی را ارائه دهند تا به آرمان های امام خامنه ای جامعه عمل بپوشانند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان تاکید کرد: البته دانشمندان و دانشگاهیان در این راه باید امید به آینده داشته باشند و با مشکلات پیش رو و کارشکنی های دیگران دلسرد نشوند که اگر امید داشته باشند کار با قدرت پیش می رود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه