اخبار داغ

ماجرای اپل‌های اعطایی آقای مدیرکل!

ویژه‌خواری زیر پرچم قانون؟/ماجرای اپل‌های اعطایی آقای مدیرکل!

ویژه‌خواری زیر پرچم قانون؟/ماجرای اپل‌های اعطایی آقای مدیرکل!
آیا این امکان «ویژه» فقط مختص کارکنان اداره‌کل اقتصادی و دارایی است یا کارکنان دیگر ادارات و نیز کارگران هم می‌توانند از چنین امکانی برخوردار شوند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر آن که امیر خلیلی‌خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان طی مکاتبه‌ای با سازمان اموال تملیکی استان، از این سازمان خواسته است تا از محل گوشی‌های قاچاق مصادره‌ای، به هریک از کارمندان خود یک گوشی با برند اپل و با نصف قیمت بازار داده شود. گفته می‌شود که این اقدام عملی نیز شده است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ما البته منتظر بودیم که این خبر «به شدت» توسط مدیرکل مذکور تکذیب شود اما امروز وقتی خبرنگار مرآت طی تماسی از وی پرسید که «آیا این خبر را تأیید می‌کنید؟» در کمال شگفتی پاسخ خلیلی‌خواه مثبت بود! خبرنگار مرآت سپس از خلیلی‌خواه سوال کرد که «آیا این اقدام را مصداق بارز ویژه‌خواری نمی‌دانید؟» این‌بار پاسخ وی منفی بود و گفت اینطور که فکر می‌کنید نیست!

,

هرچند خلیلی‌خواه گفتگو در این‌باره را به «مراجعه حضوری» منوط کرد اما تا آن هنگام که ایشان از سفر تهران، بازگردند ذکر چند نکته و سوال خالی از لطف نیست. ایشان به صراحت اعلام کردند که این اقدام را مصداق ویژه‌خواری نمی‌دانند. باید پرسید آیا تمامی شهروندان این امکان را دارند که گوشی برند اپل مصادره‌ای را با نصف قیمت دریافت کنند؟

,

آیا این امکان «ویژه» فقط مختص کارکنان اداره‌کل اقتصادی و دارایی است یا کارکنان دیگر ادارات و نیز کارگران هم می‌توانند از چنین امکانی برخوردار شوند؟ پرسشی نیز از کارمندان این اداره‌کل داریم: گیریم که مدیرکل محترم اداره متبوعتان قصد بذل و بخشش از محل کالاهای مصادره‌ای داشته باشد؛ در حالی که مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند چرا شما نسبت به این امر واکنش نشان نمی‌دهید و آن را خلاف وجدان، اخلاق و روح قانون اساسی نمی‌دانید؟

,

سوال دیگر این است که چند درصد از افرادی که این گوشی‌ها را دریافت می‌کنند؛ آن را نزد خود نگه‌می‌دارند؟ آیا این که گوشی‌های اپل به نصف قیمت بازار در اختیار کارکنان اداره‌ای قرار بگیرد، آنان را وسوسه نمی‌کند تا آن را در بازار به فروش برسانند؟ آیا این فروش، به منزله ورود شبه‌قانونی کالاهای مصادره‌ای و یا قاچاق به بازار نیست؟ توجه داشته باشید که کارکنان فلان اداره که از کالاهای ویژه برخوردار می‌شوند می‌توانند بدون آن که مهر فروش غیرقانونی کالا بر پیشانی‌شان بخورد، کالای خود را با قیمت واقعی به فروش برسانند!

,

از این گذشته باید پرسید نسبت این اقدام با طرح رجیستری چیست؟

,

و بگذارید بپرسیم که مگر رهبر انقلاب به صراحت اعلام نکردند که «کالای قاچاق را جلوی چشم همه آتش بزنید؟»

,

 نکته دیگر آن که در سالی که به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است چگونه می‌توان در اختیار قرار دادن امکان ویژه خرید گوشی «اپل» را توجیه کرد.

,

مرآت منتظر بازگشت مدیرکل محترم اقتصادی و دارایی از تهران می‌ماند تا شاید با پاسخ به این پرسش‌ها گامی در جهت تنویر افکار عمومی بردارند!

, مرآت,

پی‌نوشت یک: ظاهرا سال گذشته نیز در حالی که توده مردم به لحاظ مالی توان خرید آجیل نداشتند، اداره‌کل اقتصادی و دارایی به هریک از کارکنان خود ده کیلو بادام هندی ناقابل هدیه کرده است!

, پی‌نوشت یک:,

پی‌نوشت دو: خوب است دیگر سازمان‌ها و ادارات نیز فهرست امکانات ویژه‌ای که در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند را در راستای اصل اصیل شفافیت منتشر کنند؛ پیش از آن که منتشر شود!

, پی‌نوشت دو:,

پی‌نوشت سه: شهروندان همچنین در انتظارند تا پاسخ‌ پرسش‌های مطروحه در سلسله‌گزارش‌های نمایش سرمایه‌گذاری را از زبان آقای خلیلی‌خواه بشنوند.

, پی‌نوشت سه:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه