اخبار داغ

​فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء:

پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد موفقیت نظام است/ تحریم ها تاثیری بر عملکرد قرارگاه خاتم ندارد

پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد موفقیت نظام است/ تحریم ها تاثیری بر عملکرد قرارگاه خاتم ندارد
​فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس را نماد موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛سعید محمداسلامی ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) صبح دوشنبه در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس اظهار کرد:در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج تحریم های استکبار جهانی شاهد افتتاح فاز سوم  پالایشگاه نفتبدون حضور سرمایه گذاران خارجی هستیم که به لحاظ وسعت و تولید بنزین بی نظیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی گفت:مراحل ختلف طرح های پالایشگاهی از جمله یکی از فازهای پارس جنوبی و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به دلیل خودکفایی در تولید بنزین، جلوگیری از خام فروشی، تبدیل به فرآورده های باارزش بالا و به حداقل رساندن آسیب پذیری کشور در مقابل تحریم ها از جمله سیاست های منطق با اقتصاد مقاومتی است.

,

محمدسلامی افزود: کیفیت بنزین و گازوییل تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطابق با استاندارد یورو 5  بوده گام اساسی در کاهش آلودگی هوا در کشور تلقی می شود.

,

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا پس از خروج شرکت های خارجی در سال 90 عملیات اجرایی این پالایشگاه را آغاز کرده است، بیان کرد: این قرارگاه آمادگی کامل دارد تا در کمترین زمان ممکن مرحله چهارم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را تکمیل کند.

,

​فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء یادآور شد:در راستای  راه اندازی فاز ۴ این پالایشگاه نیز قراردادی را با مجموعه دولت منعقد شده که کلنگ زنی آن حدود ۲ ماه پیش انجام شد از این رو طول مدت این پروژه ۲۴ ماه است که امید می رود در مدت ۱۸ ماه به یرانجام برسد. 

,

وی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس را نماد موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: فاز ۳ این پالایشگاه از مدتی قبل تولید خود را آغاز کرد و امروز توسط رئیس جمهوری رسما افتتاح شد.

,

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: روزانه حدود ۳۷ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوییل ، ۳ میلیون لیتر سوخت جت و ۴ میلیون لیتر  ال پی جی و مقداری هیدورژن در این مرکز تولید می شود که با بهره برداری از فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج فارس، واردات بنزین ایران متوقف می شود و حتی توان صادرات نیز وجود دارد.

,

محمد گفت:در عملیات احداث پالایشگاه نفت ستاره  ۶۷ درصد مهندسی، ۷۰ درصد کالا و ۱۰۰ درصد اجرا توسط ایرانی ها انجام شدکه در فاز ۴ صد در صد این بخش ها توسط بخش داخلی انجام می شود.

,

وی با اشاره به توافقات انجام شده با هوافضای سپاه برای ساخت کمپرسورهای هیدروژنی این فاز خاطرنشان کرد: فعالیت های عمده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تکیه بر توان داخلی می باشد این در حالی است که قرارگاه جزء نخستین مجموعه های تحریمی است و تاکنون تقریبا تاثیری بر فعالیت ها نداشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه