اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه:

تالاب هشیلان یک فرصت ویژه برای گردشگری کرمانشاه است

تالاب هشیلان یک فرصت ویژه برای گردشگری کرمانشاه است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تالاب هشیلان یک فرصت و موقعیت ویژه برای گردشگری این استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، فریدون یاوری پیش از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه سلسله نشست های گفتگوی تالاب که به مناسبت روز جهانی تالابها در مجتمع بوستان کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ﺗﺎﻻبﻫﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از زﻳﺒﺎﺗﺮﻳﻦ، ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ و درﻋﻴﻦﺣﺎل ﺷﻜﻨﻨﺪهﺗﺮﻳﻦ اﻛﻮﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎی ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻲروﻧﺪ.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی تالاب هشیلان را یک موقعیت و فرصت استثنایی در بحث گردشگری برای استان دانست و افزود: برخی عوامل زیستی و دخالت های انسانی دست به دست هم دادند و سبب تضعیف تالاب ها و آلودگی محیط زیست شده اند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: همانطور که در کنوانسیون رامسر عنوان شد بحث فرهنگسازی در جهت حفظ ارزش و حریم تالاب ها بسیار حائز اهمیت است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تالاب هشیلان نه تنها در استان بلکه در کشور این نشست در قالب پروژه سیبا برگزار شد که اشاره ای به بحث ارتباطات، مشارکت عمومی و آموزش همگانی در زمینه حفاظت از تالاب را در بر دارد.

,

یاوری هدف از برگزاری این نشست را جمع بندی راهکارها جهت حفظ تالاب هشیلان عنوان کرد و گفت: تالاب ها فواید متعددی دارند از جمله زیبا شناسی، اقتصادی، ذخیره آب برای ایام خشکسالی، محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و بومی، ارزش تحقیقاتی و گردشگری که اهمیت تالاب ها را دوچندان کرده است.

,

وی اظهار داشت: گونه های پرندگان مهاجر از مناطق شمالی دنیا در تالاب هشیلان زمستان گذرانی می کنند و پرندگان بومی همچون مرغاب نیز به وفور در بین آنها نمایان است.

,

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه استفاده بی‌رویه از آب های سطحی باعث خشک شدن تالاب‌ها می‌شود، بیان داشت: استان کرمانشاه بالغ بر 100 سراب و تالاب را در خود جا داده است که تالاب هشیلان با۴۵۰ هکتار وسعت از مهم ترین آنها به شما می رود.

,

وی چاههای غیر مجاز را یکی از تهدید ها برای تالاب ها دانست وعنوان کرد: چاه های غیر مجازی که در اطراف سراب ها و تالاب‌ها وجود دارد که حتما باید مسدود شوند و تا کنون چاه‌های بسیاری جمع آوری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه