اخبار داغ

لاریجانی: یک چهارم جمعیت ایران چاقند!

لاریجانی: یک چهارم جمعیت ایران چاقند!
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند، گفت: یک چهارم جمعیت ایران چاقند و ۵۷ درصد مردم فعالیت فیزیکی ندارند و این مسائل سبب بروز بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باقر لاریجانی در کنگره تهران پایتخت، تغییر دیابت اظهار داشت: بسیای از بیماری‌های غیرواگیر از جملاه دیابت علل مرگ و میر در کشور است و در واقع ۳۰۰ هزار مرگ در سال به دلیل این بیماری‌ها به وقوع می‌پیوندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: کشور ما براساس تعهد جهانی در جهت کنترل بیماری‌های غیرواگیر اقداماتی انجام داده است و در سطح وزارت بهداشت هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته، ولی تنها وزارتخانه نمی‌تواند نتایج مؤثری را به همراه داشته باشد.
,
 
,
معاون وزیر بهداشت بااشاره به اینکه سند ملی در این زمینه در شورای عالی سلامت تصویب شد و رئیس‌جمهور نیز متعهد برای ادامه مسیر در این زمینه شده است، گفت: مهار افزایش دیابت و چاقی از هدف‌های سند ملی پیشگیری و کنترل بیمارِ‌های غیرواگیر به شمار می‌رود.
,
 
,
لاریجانی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند، گفت: نگرانی‌های زیادی در جهان در مورد افزایش چشمگیر دیابت وجود دارد و در واقع شیوع دیابت در حال افزایش است و یک تهدید جدی برای سلامت مردم به شمار می‌رود.
,
 
,
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: دیابت پنجمین علل مرگ و میر در ایران است و شیوع دیابت در کشور ما بیش از ۱۰ درصد مردم ما مبتلا به این بیماری هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۲۹۰ بیماری و ۶۰ عامل خطر بیماری‌زا در تمام استانها مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: شرایط به لحاظ این بیماری‌ها در همه کشور خوب نیست و برخی از استانها وضعیت نامطلوب‌تری دارند.
,
 
,
وی بیان داشت: دیابت در افراد بالای پنجاه سال بالا است و ۵۰ درصد این افراد یا دیابت دارند و یا زمینه ابتلا به این بیماری در آنها وجود دارد، همچنین دیابت در نقاط مرکزی کشور شیوع بالاتری دارد.
,
 
,
لاریجانی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد هزینه‌های بهداشتی و درمانی کشور صرف دیابت و هزینه‌های ناشی از آن می‌شود، گفت: در تهران به دلیل افزایش آگاهی بهبود رتبه در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری داشته‌ایم البته در برخی مناطق تهران همچون منطقه ۱۲، ۱۶ و ۲۰ بیتشرین مرگ و میر ناشی از قلبی و عروقی که دیابت می‌تواند زمینه آن باشد وجود دارد.
,
 
,
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: باید برای تهران استراتژی روشنی در مقابله با این بیماری داشته باشیم. بیش از یک چهارم جمعیت ایران چاق هستند و ۵۷ درصد از مردم فعالیت فیزیکی ندارند، حدود ۳۰ درصد فشار خون دارند و ۲۵ درصد گرفتار چربی خون هستند.
,
 
,
لاریجانی گفت: شیوع دیابت در کشور بیش از ۱۰ درصد است و این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.
,
 
,
وی گفت: پوشش درمان دیابت در تهران در گروه‌های سنی پایین کمتر است و تلاش جهت توسعه مراکز درمان دیابت در حال انجام است.
,
 
,
وی در پایانی خاطرنشان کر د: خوشبختانه کشور ما رتبه نخست منطقه و رتبه دوم جهان را برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر کسب کرده است و تلاش می کنیم موفقیت‌های بیشتری در این زمینه حاصل شود.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه