اخبار داغ

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد؛

لزوم مدیریت آب جهت بهره وری مناسب/ در تولید شکر به خودکفایی رسیده‌ایم

لزوم مدیریت آب جهت بهره وری مناسب/ در تولید شکر به خودکفایی رسیده‌ایم
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: بهره وری مناسب از آب بسیار مهم است که باید به آن وفادار بود و اگر محصولی بهره وری آب ندارد در کشت آن تجدبد نظر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در مراسم تجلیل از نمونه های ملی بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: شرایط کشاورزی در خراسان جنوبی خوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد انرژی مواد غذایی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید میشود، افزود: ۸۶ درصد پروتئین مواد غذایی نیز در داخل تامین میشود.
,
 
,
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: سه سال است که واردات گندم نداریم.
,
 
,
کشاورز عنوان کرد: در خصوص شکر نیز بدون افزایش مساحت در سطح زیر کشت به خودکفایی رسیدیم و در خصوص تولید روغن نیز شرایط کشور خوب است.
,
 
,
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان کم آبی است، گفت: مشکل آب در همه جای کشور وجود دارد و مهمترین راه مدیریت صحیح آب است.
,
 
,
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: ضعف کم آبی در خراسان جنوبی بسیار زیاد است و باید در رفتارها و الگوی کشت تجدید نظر داشته باشیم.
,
 
,
کشاورز اظهار کرد: در این شرایط خشکسالی برای مدیریت آب چند نسخه تعیین شده که باید به آن عمل کرد و وفادار بود.
,
 
,
وی عنوان کرد: قبل از اینکه بحران آب ما را تحت تاثیر قرار دهد باید شرایط و بحران آب را مدیریت کرد.
,
 
,
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی افزود: بهره وری مناسب از آب بسیار مهم است که باید به آن وفادار بود و اگر محصولی بهره وری آب ندارد در کشت آن تجدبد نظر شود.
,
 
,
کشاورز با اشاره به محصولات آب بَر، گفت: باید روش کشت را از بذر به نشا تبدیل کرد چراکه ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی میشود.
,
 
,
وی عنوان کرد: اصلاح تراکم کشت، کشاورزی حفاظتی و اصلاح سیستم آبیاری از دیگر روش ها برای تولید محصول و صرفه جویی در آب است.
,
 
,
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: تا نقطه نا امیدی خیلی فاصله داریم که اگر توجه شود میتوان مدیریت کرد.
,
 
,
کشاورز با بیان اینکه در کشور ما مناطق مرتفع زیاد است، خاطرنشان کرد: در سراسر کشور کشاورزی و دامپروری با هم عجین است.
,
 
,
وی اظهار کرد: برای دامپروری باید علوفه ای تامین کرد که صرفه آن بهتر باشد.بیش از ۸ گیاه علوفه ای است که میتواند علوفه با آب بَری کمتر تولید کند.
,
 
,
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی ببان کرد: توصیه به همه این است که باید با شرایط خود را تطبیق داد و با شرایط کم آبی تولیدات خوبی داشت و از آب نهایت بهره وری را داشت.
,
 
,
کشاورز با بیان اینکه باید مشکل آب کشت پنبه را حل کرد، تصریح کرد: در غیر اینصورت و با این شرایط، سیاست گذاران ما را زیر سوال میبرند.
,
 
,
وی افزود: فشار مدیریت آب بر ما زیاد است و در هیچ شرایطی برداشته نخواهد شد. تدبیر این است که روشها و الگوهای کشت را جایگزین کرد.
,
 
,
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: فرمول برای مدیریت آب، بهره وری مناسب است.باید زنجیره تولید در بخش کشاورزی تقویت شود و درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه